Inlägg från: Anonym (olika saker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olika saker)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

har läst ett par sidor kommentarer och slås av ett genomgående lite märkligt resonemang för att bekräfta sin teori.

Frågan handlar om det är möjligt att vara vänner trots att kvinnan är snygg/attraktiv.

Argumenten som kommer är hur många män som stöter på snygga kvinnor, eller män som låtsas vara vänner fast de har dolda motiv.
    Självklart förekommer detta - men det var ju inte det frågan gällde.

En attraktiv kvinna kommer att få många förslag och många friare.. Ja.

Betyder det att hon är dömd att leva utan manliga vänner som inte vill ligga med henne? Nej, självklart inte.

Det kan vara lite svårt att sålla kanske, man vet inte säkert och det finns inga garantier, men självklart finns det attraktiva kvinnor som har män som inte är ute efter att ligga med dem.

Jag som hetrosexuell, social man är och har varit vän med många attraktiva kvinnor utan att ha något intresse av att ligga med dem. Nu är jag visserligen mogen och socialt kompetent men kan inte tänka mig att jag är astronomiskt unik.

Ska jag säga något som drar åt det andra hållet skulle det vara att även kvinnans beteende spelar in. I mina vänskapsrelationer har det varit tydligt att det är vänskap och inget annat.
    Jag kan inte ta gift på att jag skulle varit oemottaglig i en situation där en väldigt attraktiv kvinna flirtade och försökte få mig på fall, om vi båda var lediga.

Men så uppfattade jag inte TS

• Anonym (olika saker)
    rättelse:
    men självklart finns det attraktiva kvinnor som har *manliga vänner som inte är ute efter att ligga med dem.
Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?