• Tecum

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Givetvis kan man det. Även om hon är aldrig så snygg kan hon ha egenheter som gör att man inte klickar. Eller att  man lever i ett bra förhållande och inte har behov av att ha någon annan.

Är bägge singlar blir det svårare.

• Tecum
    Anonym (Man) skrev 2023-01-18 06:03:40 följande:
    Kvinnor, och speciellt singelkvinnor, har ofta flera manliga vänner runt om sig. Dom är oftast hyggliga, snälla och hjälpsamma. Dom flesta går inte över gränsen.

Men skulle dom få chansen, om kvinnan skulle ta något slags initiativ till något mer, skulle 99% haka på. Jag lovar. Speciellt om hon även ser bra ut, då är oddsen 100%.
    "Tjuven tror att alla stjäl"
  • Tecum
    Anonym (Man) skrev 2023-01-18 20:06:35 följande:
    Så du tänker att jag tror det för att jag känner så? Du tror alltså inte att killkompisar till en snygg tjej som plötsligt skulle visa intresse skulle nappa? Du tror att dom skulle stå fast vid att dom bara är vänner och ta avstånd?

Tolkar jag dig rätt då?
    Du skrev ju att 100% skulle nappa om hon tog initiativ och var snygg. Alltså skulle du göra det även om du var i ett förhållande, så tolkar jag dig.

Fast du har givetvis fel om oss andra. Nu talar jag bara om män som är i en relation, singlar vore dumma i huvudet om de inte tog chansen. Men varför skulle man riskera både vänskapen och sin relation för ett knull? Du är uppenbart nedlåtande mot män, varför får du själv fundera över. 
  • Tecum
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-19 17:12:37 följande:
    "Dum i huvudet" tycker jag är att ta i, det kan finnas andra skäl än förhållande till att vissa män inte skulle ta chansen, trots ömsesidig attraktion. Prestationsångest, rädd att förstöra vänskapen, rädd att det blir komplicerat, stor åldersskillnad, psykisk ohälsa...

Men är båda singlar skulle nog väldigt många nappa, så långt har du rätt. Och varför inte?

Sen undrar jag om Anonym Man verkligen menar att 100 procent skulle nappa, oberoende av civilstånd. Som man känner sig själv känner man andra?
    Ja det var det jag menade med talesättet om tjuven.

Det kan finnas skäl för singlar att avstå, men frågan är om vänskapen inte förstörs ändå om han säger nej och inte har ett bra skäl? Hon vill ju och risken är överhängande att hon känner sig ratad om han nobbar. Kvinnor är känsliga för ett nej i såna sammanhang.
  • Tecum
    Anonym (Man) skrev 2023-01-19 20:31:14 följande:
    Då kan jag svara både Tvillingmorsan och Tecum. Jag tänkte att killen är singel.

Om man är singel och vän med en snygg tjej som tar initiativ till sex, så hakar man troligen på som kille. Troligen har hon funnits med i hans sexuella tankar sedan tidigare. Men visst, kanske inte 100%, det kan ha varit lite överdrivet. Vi behöver räkna med dom som blir träffade av blixten precis när dom ska ha sex och måste avstå. Typ såna oväntade händelser gör att vi halkar ner på 99,9%.
    ...och alla vi andra har diskuterat män i allmänhet! Vad är problemet att singlar som har vänner av motsatt kön har sex med varann?
  • Tecum
    ClumsySmurf skrev 2023-01-21 22:59:32 följande:
    Det är väl snarare så att den som skrev "singlar vore dumma i huvudet om de inte tog chansen" själv tar alla chanser han får att stoppa kuken i någon men inbillar sej väl att han framstår som bättre om han idiot förklara män som kan låta bli att agera på sexuell attraktion.
    Det är väl den typ av manliga kompisar man undviker att ha, tar det slut börjar de limma.

Vad yrar du om? Det jag skrev gällde singlar och då kvinnan själv initierar ett förhållande och då det finns ÖMSESIDIG attraktion. De som idiotförklarar män här är de som fått för sig att män i en bra relation automatiskt vill ligga med kvinnliga vänner och inte kan avstå eller "bara vara vänner".

För jag ser ingen orsak till att två singlar som är attraherade av varann inte ska kunna få agera på attraktionen, likväl som att en person i en relation INTE ska kunna låta bli att agera i samma situation! Hur svårt kan det vara att förstå?
Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?