Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Han säger till barnet att JAG var otrogen

Anonym (TS) skrev 2023-01-17 16:23:57 följande:

Jag håller med dig. Måste bara förklara att jag tänkte förklara att det var pappa som blev kär i någon annan, inte jag. Hålla det på hans nivå. Det känns hemskt att han tror att jag svek honom och familjen. Jag ber nästan om ursäkt till vårt barn för något jag inte ens har gjort. 

han tillåter mig inte att prata med hans familj själv. och de hör aldrig av sig till mig för de tror att det är jag som förstört allt och är förmodligen arga/besvikna på mig. Pappan hotar med allt han kan komma på om jag berättar sanningen för hans familj, bland annat om att anmäla mig till socialen. han försöker upprätthålla en fasad av lögner om att de bara var vänner, och att jag var otrogen själv, men svartsjuk och kontrollerande. hade jag fått en chans hade jag lagt fram alla bevis för dem. Men det lär ju aldrig hända.

NEJ. Du ska INTE blanda in ditt barn i ert privatliv! Säg bara att det inte stämmer och sedan går du inte in på detaljer. Du får leva med om barnet tror dig eller inte, och när hen är äldre, närmare vuxen, DÅ kanske du kan säga sanningen.

Det är upp till dig om du berättar sanningen för hans familj eller inte, men var beredd på att de inte kommer att tro dig. Du lägger väl fram vilka bevis du vill också. Gör han en soc-anmälan så låt honom!
  • Anonym (Nej)
    Tom Araya skrev 2023-01-18 08:41:37 följande:
    Jag håller inte med. Det du kallar "privatliv" är det som barnet redan är en del utav, nämligen barnets två föräldrar som har separerat.

Jag skulle snarare säga att det inte alls är fel av TS att till dottern säga att pappan valde kvinnan han lever ihop med.
    Du behöver inte hålla med. Själv tycker jag det är sjukt olämpligt att blanda in barn i föräldrarnas relations/sexliv.
Svar på tråden Han säger till barnet att JAG var otrogen