Inlägg från: Anonym (Anatomi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anatomi)

Vet du som man var klitoris sitter på kvinnan?

Kan man grundläggande anatomi är det ju faktiskt inte så svårt att hitta om man bemödar sig att leta och använder sina ögon.
    Sen är det ju så klart lite olika hur tydligt klitoris syns på olika kvinnor beroende på storlek. Antar även att det kan försvåra om kvinnan är väldigt fet och har mycket fett i området, men där spekulerar jag bara eftersom jag aldrig legat med en fet kvinna.  

• Anonym (Anatomi)
    Anonym (Grabben) skrev 2023-01-16 16:13:20 följande:

TROR jag vet men ändå skitsvårt att pulla en kvinna till orgasm.

Man pullar ju inte på klitoris. Pullar gör man väl ändå i slidan.
    Klitoris slickar man, suger på eller gnuggar (eller snarare på klitoriskappan om det hennes klitoris är för känslig för att vara på direkt). Iallafall gör jag det, men man kanske kan pulla en klitoris även om inte jag fattar hur man gör det. 
  • Anonym (Anatomi)
    droppen25 skrev 2023-01-16 18:02:29 följande:

Ja, jag vet var klitoris sitter.
    Jag tror att det oftast inte är okunskap om anatomin som är problemet. Snarare att olika kvinnor ofta behöver väldigt olika stimulans. Allt mellan rätt hårdhänt direktstimulans på klitoriollonet till att man aldrig får komma åt det ens med en mjuk och våt tunga. Dessutom ska intensiteten ofta variera under de olika stadierna av upphetsning.

Tekniken skiljer också väldigt från kvinna till kvinna. Vicka från sida till sida med ett finger på vardera sida om knoppen, ?scrolla? med ett fuktat finger upp ned bredvid knoppen eller dra klitoriskappan fram och tillbaka nästan som man runkar klittan. Man får helt enkelt be henne visa hur hon vill ha det och sedan vara väldigt lyhörd.

En annan erfarenhet är att det krävs en väldig precision. En millimeter för långt bort från knoppen så känns det för lite och en millimeter för nära så ilar det.

Väl uttryckt. Kunde inte beskriva det bättre själv.

Väldigt viktigt att kvinnor fattar detta och faktiskt kommunicerar hur just de vill ha det.
  • Anonym (Anatomi)
    Anonym (Grabben) skrev 2023-01-16 19:32:08 följande:
    Aha men vad kallas det när man försöker smeka klitoris? Kappan vet jag inte riktigt hur den sitter och funkar.
    Det kallas väl att smeka eller gnida?

Klitoriskappan sitter "över"/runt klitoris och skyddar klitoris eftersom den oftast är väldigt känslig och för väldigt många kvinnor (som jag förstått det) blir det för intensivt med stimulans direkt på klitoris.
    Klitoris går ju att jämföra med ollonen (fast det är många mer nerver på en mindre yta vid på klitoris vilket gör den känsligare) på penisen och där finns ju förhuden som ett skydd.

Finns en väldigt tydlig anatomibild på Wikipedia sv.wikipedia.org/wiki/Klitoris
  • Anonym (Anatomi)
    Anonym (Haha) skrev 2023-01-16 22:03:04 följande:
    Men vadå "viktigt att kvinnor fattar det". Vi KÄNNER ju för tusan när mannen inte är på klitoris.  Då är det inte problem med tekniken.
    Men suck det jag skrev måste ju läsas i kontext till det citat som var i inlägget.

Jag menar självklart att ni måste fatta att ni fungerar olika så att vi män inte kan veta vad som funkar för just er.
    Därför är det så viktigt att ni kommunicerar till den man ni har sex med vad som funkar just för er.
    Vi män är inte tankeläsare och klarar ni inte av att kommunicera vad ni gillar är ju det ert fel om det blir dåligt. Om den ni ligger med inte bryr sig vad ni säger är det den personens fel om det blir dåligt.
Svar på tråden Vet du som man var klitoris sitter på kvinnan?