• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du som man var klitoris sitter på kvinnan?
  • Anonym (Kvinna 29 år)

min uppfattning är att män TROR att de har stenkoll men när de väl är dags kan de pulla en på urinrörsmynningen, ovanför klitoris eller mellan yttre blygdläppen och benets insida.

• Anonym (Anatomi)

Kan man grundläggande anatomi är det ju faktiskt inte så svårt att hitta om man bemödar sig att leta och använder sina ögon.
    Sen är det ju så klart lite olika hur tydligt klitoris syns på olika kvinnor beroende på storlek. Antar även att det kan försvåra om kvinnan är väldigt fet och har mycket fett i området, men där spekulerar jag bara eftersom jag aldrig legat med en fet kvinna.  

• Anonym (Grabben)

TROR jag vet men ändå skitsvårt att pulla en kvinna till orgasm.

• Anonym (Anatomi)
    Anonym (Grabben) skrev 2023-01-16 16:13:20 följande:

TROR jag vet men ändå skitsvårt att pulla en kvinna till orgasm.

Man pullar ju inte på klitoris. Pullar gör man väl ändå i slidan.
    Klitoris slickar man, suger på eller gnuggar (eller snarare på klitoriskappan om det hennes klitoris är för känslig för att vara på direkt). Iallafall gör jag det, men man kanske kan pulla en klitoris även om inte jag fattar hur man gör det. 
  • droppen25

Ja, jag vet var klitoris sitter.
    Jag tror att det oftast inte är okunskap om anatomin som är problemet. Snarare att olika kvinnor ofta behöver väldigt olika stimulans. Allt mellan rätt hårdhänt direktstimulans på klitoriollonet till att man aldrig får komma åt det ens med en mjuk och våt tunga. Dessutom ska intensiteten ofta variera under de olika stadierna av upphetsning.

Tekniken skiljer också väldigt från kvinna till kvinna. Vicka från sida till sida med ett finger på vardera sida om knoppen, ?scrolla? med ett fuktat finger upp ned bredvid knoppen eller dra klitoriskappan fram och tillbaka nästan som man runkar klittan. Man får helt enkelt be henne visa hur hon vill ha det och sedan vara väldigt lyhörd.

En annan erfarenhet är att det krävs en väldig precision. En millimeter för långt bort från knoppen så känns det för lite och en millimeter för nära så ilar det.

• Anonym (Anatomi)
    droppen25 skrev 2023-01-16 18:02:29 följande:

Ja, jag vet var klitoris sitter.
    Jag tror att det oftast inte är okunskap om anatomin som är problemet. Snarare att olika kvinnor ofta behöver väldigt olika stimulans. Allt mellan rätt hårdhänt direktstimulans på klitoriollonet till att man aldrig får komma åt det ens med en mjuk och våt tunga. Dessutom ska intensiteten ofta variera under de olika stadierna av upphetsning.

Tekniken skiljer också väldigt från kvinna till kvinna. Vicka från sida till sida med ett finger på vardera sida om knoppen, ?scrolla? med ett fuktat finger upp ned bredvid knoppen eller dra klitoriskappan fram och tillbaka nästan som man runkar klittan. Man får helt enkelt be henne visa hur hon vill ha det och sedan vara väldigt lyhörd.

En annan erfarenhet är att det krävs en väldig precision. En millimeter för långt bort från knoppen så känns det för lite och en millimeter för nära så ilar det.

Väl uttryckt. Kunde inte beskriva det bättre själv.

Väldigt viktigt att kvinnor fattar detta och faktiskt kommunicerar hur just de vill ha det.
  • Camarosmurfen

Är ju rätt svårt att missa var den sitter, däremot som tidigare nämnts så är det svårt att veta hur olika kvinnor vill bli stimulerade. Det ena tycker är grymt skönt tycker nån annan är obehagligt, osv

• Tukt

Eftersom en märkbar del av "klittan" sitter inne i kroppen, kan det vara lätt att tro att det är det en ser, som ska bearbetas. Men min upplevelse är att det ofta är lite mer komplext än så. 
    Men det skiljer sig inte nämnvärt på hur kvinnor ofta ser på en kuk och hur den ska bearbetas.
    Felet båda gör, är att tro det finns en rätt eller fel teknik, medan det mer handlar om att testa sig fram och läsa signaler.

• Anonym (Men snälla...?)

" How hard is it to find "front and center"? "

Det är ju inte som att den sitter en decimeter upp i tarmen eller i ena bihålan liksom...

Svar på tråden Vet du som man var klitoris sitter på kvinnan?