Inlägg från: Anonym (Kozzo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kozzo)

Svårt att hitta kvinna som man

Jag är en kille som har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner eller  flickvän och haft sex någon enstaka gång för tio år sedan. Jag har nog inte varit på en riktig dejt heller.

Jag har försökt via nätet i ca 15 år, via föreningar och när man var yngre en hel del hemmafester. Nu när man blivit äldre har det blivit ännu svårare och jag börjar undra om ni tjejer inser hur svårt det är för oss killar att hitta någon? Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen. Hur ska en kille som mig lyckas? Jag duschar varje dag, har ett välbetalt jobb, egen lägenhet och bil har jag haft sedan 20-21.

Vardagen blir ganska ensam när man börjar bli äldre och man ser nästan alla runt omkring sig i ens ålder ha partner och barn och så vidare medan jag inte ens varit på min första dejt ännu. Det börjar kännas hopplöst.

Vad ska man göra?

• Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man
  • Anonym (Kozzo)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-15 21:45:09 följande:

Ansträng dig ordentligt nu är mitt tips!   Efter 40 tycks kvinnor inte vilja ta i en man med tång. Antal matches gick ner markant.

Jag har inte fått matchningar oavsett ålder.
    Anonym (Gonza) skrev 2023-01-15 21:57:38 följande:

1.Vad har du för personlighet? Är du intresserad av andra människor till exempel? Om ditt ärliga svar är nej, inte så intresserad, så kan du börja där.

2.Tänker man ständigt på att  jag har det och det, så varför får jag inte det och det, så sipprar det ut.

3.Det kan vara skönt att fokusera på andra. Men inte för mycket så att du blir utnyttjad, det ska vara balans, ge och ta. 

Jag kanske inte är jätteintresserad av andra människor. Men jag tycker ändå om att träffa nytt folk, men vara för mig själv ibland.
  • Anonym (Kozzo)
    Core skrev 2023-01-15 22:17:33 följande:

Har du stil?

Du kan trolla upp dig från en trea till en sjua med rätt förutsättningar. Men få vågar, eller tänker på det.

Jag gör det bästa av situationen, tror jag.... svårt att bedöma sig själv.
    Anonym (Pio) skrev 2023-01-16 00:08:29 följande:
    Men funkar inte Tinder alls? Inte ens lett till en dejt?
    Tinder fungerar knappt för någon man. Jag har varit där i omgångar sedan det var nytt och aldrig varit på en enda dejt jag heller.

Anonym (hjärnan är det sexigaste organet) skrev 2023-01-16 00:43:03 följande:
    Vad har du för intressen? Film, böcker, kultur, politik, samhälle, kreativitet? Sånt är superviktigt och blir allt mer viktigt desto äldre man blir. Man bör kunna samtala om olika saker, associera, ha livserfarenheter, se sammanhang man kan diskutera osv.
    Jag gillar sport, politik, TV-serier och att resa.

• Anonym (Kozzo)
    Anonym (Framåt) skrev 2023-01-16 09:01:32 följande:
    Kvinnor träffar män på Tinder, så uppenbarligen så fungerar det för män.

Var sjunde svensk som är i en relation i dag har träffat sin partner via en dejtingsajt eller en dejtingapp, i de flesta fall Tinder. Appen Tinder skriver på sin sajt att de hittills har haft över 55 miljarder matchningar världen över, bland totalt knappt 8 miljarder människor.
    Men det är nästan bara de väldigt attraktiva männen som träffar någon på Tinder. Men nästan alla tjejer kan träffa någon där.

Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man