Inlägg från: Anonym (Gonza) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gonza)

Svårt att hitta kvinna som man

1.Vad har du för personlighet? Är du intresserad av andra människor till exempel? Om ditt ärliga svar är nej, inte så intresserad, så kan du börja där.

2.Tänker man ständigt på att  jag har det och det, så varför får jag inte det och det, så sipprar det ut.

3.Det kan vara skönt att fokusera på andra. Men inte för mycket så att du blir utnyttjad, det ska vara balans, ge och ta. 

• Anonym (Gonza)

Bra att du vet att du inte är intresserad av andra människor. Försök leta efter en tjej som inte heller är det.

Hennes profiltext kan se lite olika ut, allt ifrån en punkt (.) Till... skriver senare...  Till en massa babbel om sig själv och om vad hon vill ha: jag har ett drömliv, nu fattas bara du...

Men du behöver någon med liknande mål som du eftersom du inte är intresserad av människan bakom. Vad är dina mål? Ett spännande sexliv? Köpa hus? Resa? Skriv det, och du drar till dig likasinnade. 

• Anonym (Gonza)
    Anonym (Sluta jämföra) skrev 2023-01-15 23:18:07 följande:
    Ok först, sluta att jämföra dig med andra. Ja de flesta andra har en partner, men är de flesta andra lyckliga i sina relationer? Nej. Majoriteten är mer eller mindre miserabla bara efter ett par år.

Jag förstår att du saknar sex, och i viss mån även en fin relation. Men gör inte misstaget att tro att alla andra är lyckliga bara för att de har någon. Jag vågar påstå att mer än hälften är själsligt döda.

Du har fortfarande två av de mest värdefulla sakerna i livet. Tid och frihet. 
    Jag vill inte skryta, utan balansera. Min relation gör mig lyckligare. Vi träffades sent, hann inte få barn. Mycket tid att reda ut saker som kan uppstå om två väldigt vuxna ska leva tillsammans har vj dock, så det är en fördel. MEN. Den relation vi har skulle mycket möjligt upplevas av dig som att den både slukar tid och frihet, för att inte tala om energi. Som jag ser det har vi har igen detta arbete senare då det går bättre och bättre. Hade vi inte tyckt om varandra och älskat varandra (vänskap och kärlek) hade det inte varit värt det, och självklart är inte alla dagar bra, men de allra flesta dagarna är vi båda väldigt glada över det liv vi bygger tillsammans. 
  • Anonym (Gonza)
    Anonym (Snart 42) skrev 2023-01-16 00:28:28 följande:
    Det är faktiskt inte så svårt om man t.ex. sett skärmdumpar eller om någon lagt ut exempel på de meddelanden de brukar få i trådar på olika forum.

Kan ju dock inte påstå att jag fått intrycket av att kvinnorna skriver särskilt bra meddelanden heller, men de brukar inte skicka sexrelaterade grejor det första de gör (vilket många killar verkar göra). Men de är fruktansvärt tråkiga i hur de skriver många gånger, och för det mesta rätt oengagerad i konversationen (de skriver förmodligen med flera samtidigt och är mer intresserad av någon annan) och det är fortfarande vi män som förväntas vara drivande. Inom dejtingen har inte "jämställdhetsarbetet" fått genomslag.
    Det är lite detta jag menade med att vara ointresserad av andra människor. Om man lyckas fånga en av de kvinnor eller män som främst är intresserad av "sig själv tillsammans med någon annan" genom att hitta ett gemensamt mål och attraktion finns så kan man bygga därifrån. En brasklapp för att det är lätt att bli besviken på relationen med en sån utgångspunkt. Men vad ska man göra om man egentligen är helt ointresserad av de flesta andra människor och ändå vill söka partner? Någon strategi måste man ju ha! 
  • Anonym (Gonza)

Tv-serier och att resa kan du prata med många kvinnor om. Sport och politik skulle jag gå på i andra hand, men om det är en specifik sport som intresserar mer så skulle du kunna hitta någon som är intresserad av samma sport. 

• Anonym (Gonza)
    Anonym (Inte samma problematik, men...) skrev 2023-01-18 12:47:17 följande:

Jag är tjej, fick 8500 likes senast jag var med på Tinder.
    (En resa genom landet bidrog till det höga antalet). Nästintill omöjligt att välja vem man skulle svajpa höger på.
    Var på några dejter, men inget som kändes riktigt rätt.

Svajpade höger på en kille som inte hade någon profilbild alls, det var bara texten som tilltalade mig så otroligt mycket. Vi började chatta, träffades en vecka senare. Det sa klick direkt, och vi är helt galet kära 4 månader senare.

Vad vill jag med den här historien? UNDER KAN SKE. Hur lyckades jag pricka in den här killen bland de 8500. Det är heelt otroligt. 
    Så ge inte upp, även om det inte varit nån framgång på många år, så kan det hända till slut. Vad spelar det för roll med massa misslyckade dejter, då det bara är den ena personen som räknas till slut.

Romcom, vad kul! (Och vad skrev han?) 
  • Anonym (Gonza)
    Anonym (Inte samma problematik, men...) skrev 2023-01-18 13:20:11 följande:
    Hmm, han brukar också läsa på Familjeliv... men what the hell, i stora drag då:
    Han skrev att han hade atletisk kropp, arbetsnarkoman som också kan vara lat ibland, positiv, snäll och omtänksam. Och en hint om att han gillar BDSM.

Både skötsam, romantisk och spännande med andra ord. Jag tyckte han lät för bra för att vara sann. Kände mig lite galen att svajpa höger. Men han var precis den han beskrivit.
    Det gör väl inget att er historia kan ge andra lite hopp! :) 
Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man