Anonym (Sluta jämföra) skrev 2023-01-15 23:18:07 följande:
Ok först, sluta att jämföra dig med andra. Ja de flesta andra har en partner, men är de flesta andra lyckliga i sina relationer? Nej. Majoriteten är mer eller mindre miserabla bara efter ett par år.
Jag förstår att du saknar sex, och i viss mån även en fin relation. Men gör inte misstaget att tro att alla andra är lyckliga bara för att de har någon. Jag vågar påstå att mer än hälften är själsligt döda.
Du har fortfarande två av de mest värdefulla sakerna i livet. Tid och frihet.
Jag vill inte skryta, utan balansera. Min relation gör mig lyckligare. Vi träffades sent, hann inte få barn. Mycket tid att reda ut saker som kan uppstå om två väldigt vuxna ska leva tillsammans har vj dock, så det är en fördel. MEN. Den relation vi har skulle mycket möjligt upplevas av dig som att den både slukar tid och frihet, för att inte tala om energi. Som jag ser det har vi har igen detta arbete senare då det går bättre och bättre. Hade vi inte tyckt om varandra och älskat varandra (vänskap och kärlek) hade det inte varit värt det, och självklart är inte alla dagar bra, men de allra flesta dagarna är vi båda väldigt glada över det liv vi bygger tillsammans.