• PH76

Jobba hemma

Anonym (???) skrev 2023-01-15 23:45:42 följande:

Vad jobbar ni med ni som jobbar hemifrån?

Jag är egenföretagare som konsult inom projekt/programledning, och interim management.
  • PH76
    Anonym (V) skrev 2023-01-16 00:01:56 följande:

Ni tvättar o lagar mat o fixar m hemmet medan er arbetsgivare betalar full lön alltså? Välkommen att följa med ut i verkligheten? gå med en sjuksköterska en dag så får ni känna på jobb o puls. 

Det här m att jobba hemma var nödvändigt en tid under pandemin, men det klassas inte som allmänfarlig sjukdom längre så lyft på rumpan o gå till ditt jobb. 

O alla dessa latmaskar som ska fortsätta m teamsmöten? Hallå pandemin är över. 

Den förstörde arbetsmoralen hos halva Sverige 

Du tycker att jag ska ta mig till ett kontor för att där sitta instängd i ett rum och sitta i samma teamsmöten därifrån? Mina under och stakeholders sitter i många olika länder och städer. Jag spenderar 5-7 timmar per dig i teamsmöten och det finns väldigt lite tid för något annat.

Nu måste jag i och för sig åka till Norge i eftermiddag för att lösa en internpolitisk hetsig diskussion som existerar i ett större program. Sådana resor händer ibland men absolut inte något jag tycker om.

Jag tror att du har dålig förståelse för vad många gör under sin arbetsdag.
  • PH76
    Anonym (jepp) skrev 2023-01-17 09:19:10 följande:
    Precis. Mellancheferna lider fruktansvärt när personalen arbetar hemifrån, för det visar sig att de flesta klarar sig alldeles utmärkt utan mellanchefen. De vill ha alla tillbaka på kontoret, kosta vad det kosta vill.
    Vilket jobb blir mindre för mellanchefen menar du?
Svar på tråden Jobba hemma