Vad ska jag göra?
Du vet nog själv. Om jag vore du skulle jag inte längre vilja vara med min fru. Jag skulle känna att trots våra fina barn och år tillsammans så respekterar hon inte mig. Hon räknar med att jag finns där.
Din fru har lätt för att få kontakt med människor. Hon låg med tatueraren vid tidpunkten, och nu är det din kompis. Jag tror att hon är väldigt bra på kontakt som sagt, om du minns tillbaka hur himlastormande det var när ni träffades så kan du föreställa dig. Din kompis är kär i henne och vill mer, därför försäger han sig, fast han inte egentligen vill, men en del av honom känner ett ägandeberättigande till henne efter några träffar.
Hon tycker om spänning, att ligga med honom i ert nya hus under flytten är spänning.
Nu var jag inte varsam men jag tycker inte att det finns anledning att hymla, om det kan påverka ditt beslut på något vis.
Det är ett beslut du måste ta själv, för hon tycker att allt är bra som det är, annars hade hon lämnat för tatueraren, eller någon annan. Hon vill alltså vara med dig, och ha andra för spänning. Vill du såra henne, beskriv detta för henne så att hon får avsmak för sig själv. Om du inte vill såra henne, bara gå och fokusera på samarbete om barnen. Eller stanna i det som är.