Vad ska jag göra?
För många år sen inför första barnet hade jag konto här. Nu är det dags igen.
Så ha tålamod med mig nu. Jag tror att min fru är otrogen. Jag söker svar och hjälp här. Ja så kan man börja kort och gott. Vem är jag, vilka är vi, varför tror jag detta?
Vi har varit ett par i drygt 14 år. Har två underbara barn, hus och allt det där. Under början av vår relation råkade hon på fyllan hångla med en annan kille, ingen big deal egentligen men det kanske kan vara en vital fakta för vilka spärrar som finns?
Åren gick. Första barnet började förskolan. En dag när jag kom hem hade hon glömt datorn igång med Facebook Messenger uppe. Hon hade bestämt träff med ett ex till henne och dom hade haft en väldigt intim chatt ihop. Vi pratade om det. Hon förnekade, sa att det bara var snack och att dom inte gjorde något eller hade träffats.
Vi fortsatte vårat liv ihop. Några gånger har jag fått skumma känslor av att hon haft någon annan men aldrig något konkret. T.ex. som när hon efter att hon tatuerat sig började åka och shoppa mycket i den stad hon gjorde tatueringen. När jag sedan skulle göra en ny tatuering själv tänkte jag boka tid hos hennes tatuerare eftersom att han kör på samma stil jag gillar och är duktig. Hon fick panik och blev arg över att jag skulle dit. Alltså hon överreagerade extremt och förlöjligade att jag skulle ha fler tatueringar och skulle jag ha en ny behövde jag inte göra den där. Därefter bokade hon en tid åt mig hos en tatuerare i en helt annan stad..
Inga bevis och inget konkret men ni kanske fattar att man funderar över reaktionen.
Hur som. Nutid.
Vi har en gemensam vän, min gamla lumparkompis, som lever ungkarlslivet ännu. Jag har alltid fått känslan av att dom bytt blickar väldigt annorlunda med varandra. Alltså på ett annat sätt än när hon pratar med andra. Vid ett tillfälle för drygt ett år sedan var vi i hans nya hus på besök. Vid något tillfälle sa han när vi pratade om hans renovering "Men denna del har jag kommit längre på sen sist du va här" samtidigt som han tittade på min fru, sen hejdade han sig och tittade på mig. Jag låtsades som att jag inget hörde, ställd av alla tankar i huvudet.
Min fru började vid denna tiden även jobba över mycket. Hon jobbar på en förskola. Jag frågade ofta i början hur det kommer sig att hon varannan vecka på olika dagar behöver vara på jobbet till 8-9 på kvällen men hon hänvisar bara till att dom måste planera.
Blåögd som man är köper man det Men jag får ändå den där känslan att det inte stämmer.
Ett tag senare skulle hon på fest hos en f.d. kollega, dom är ett tjejgäng som ofta ses. Min fru ville dock inte att jag skulle hämta henne som jag brukar framåt natten. Hon skulle sova borta eller ta taxi. Rätt var det är kommer hon hem vid 01, tog taxi. Det konstiga var att inga pengar har dragits från kortet(vi har gemensamma konton). Jag frågade om det några dagar efter varpå hon svarade att hon fick skjuts av en kompis. Jag frågade då vem och då låtsades hon inte höra och gick sen in i duschen.
Under hösten 22 flyttade vi till nytt hus. Lumparkompisen hjälpte då till att bära.
Vid ett tillfälle när jag skulle bort till gamla huset sa han att han stannar kvar och hjälper min fru att packa upp och flytta möbler i nya. Jag ville inte de då jag behövde bärhjälp att tömma gamla kåken men min fru insisterade på att hon inte orkade möblera de tunga sakerna själv. När jag kom tillbaka med nästa lass flyttlådor hade dock min fru och kompisen inte flyttat en enda pinal... endast en halv låda var tömd på ca 1 timme.
På julafton nu 2022 ringer min lumparkompis för att önska god jul.
I samma veva berömmer han våra nya tapeter vi satt i flera rum i huset. Han tyckte dom såg väldigt fina ut.
Tack sa jag och blev fundersam då Han inte varit hos oss sen flytthjälpen(vad jag vet).
Snabbt hämtar han hem och säger, "jag såg det på instagram".
Efter samtalet går jag igenom min frus Instagram och ser att hon faktiskt bara har lagt upp en bild på tapeten. Dock endast i ett rum och inte i alla rum som kompisen pratat om... Jag själv har inte lagt upp något.
Jag sa till min fru att han ringt och tyckte att vi fått fint hemma. Hon såg ut som en tomat i ansiktet och började springa runt och leta efter sin telefon. Jag frågade henne när lumpakompisen sett tapeterna men hon svarade bara att hon ville ha hjälp att hitta telefonen.
När hon den funnit gick hon in på toa.
Efter toabesöket kom hon ut och sa nästan direkt att lumpakompisen sett det på snapchat. Jag svarade då att han sagt Instagram till mig men måste sagt fel.
Resten av kvällen bytte hon samtalsämne varje gång jag förde honom på tal.
Så, thats it. Detta är vad jag vet. Vad tror ni? Är jag paranoid och svartsjuk mot bakgrund av vad som hänt förr eller är hon otrogen med min lumparkompis?
Hjälp?