Inlägg från: Anonym (Slippery slope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slippery slope)

Gör jag fel som lämnar?

Anonym (Besviken make) skrev 2023-01-31 11:07:26 följande:

Den här tråden fick verkligen mig att haja till!

<klipp<

Min fru har liksom valt mer och mer att inte inkludera mig i de sammanhang hon rör sig, för att (som jag upplever det) hon blir lite begränsad i den hon är i sådana sammanhang när jag är med. Hon är glad i uppmärksamhet,  lite teaterapa och är gärna mer flamsig. Jag upplever att hon har förändrats en del senaste åren, och andra saker är viktiga nu, än för några år sedan. 

Så svårt det här..! 
    Kanske blir jag lyckligare på sikt av att bara lämna det här, välja skilsmässa... känner mig bortvald, såklart. Och oattraktiv. 

Jag är den där uppmärksamhetskrävande frun, fast det har gått 25 år och jag funderar på skilsmässa. Det är nog egentligen inte min man som har ändrat sig så mycket, så det är inte hans fel att det är så här.

Det är nog mer jag som har tröttnat på hans osociala sätt och oengagemang. Jag behöver uppmärksamhet och jag tycker att min man har blivit för bekväm med allt sånt. Man försöker prata om att hans bror tar ut sin fru på dejt varje månad, ger blommor ibland FÖR ATT HON GILLAR DET och om hur vissa män faktiskt fattar att det är ett sätt att visa sig engagerad i relationen, även om de inte är en blomköpande eller sextande eller middagsbokande typ av naturen.

Kort sagt, när jag hade känt mig som en möbel som ingen såg i ett par år var jag så desperat att jag la ut några lättklädda bilder på nätet. Responsen blev att min man måste vara blind eller dum i huvudet som inte uppskattar vad han har mer. Sen fick jag ett anfall av lust, och tog kontakt med en man som jag vet har beundrat mig i flera år. Han var grym på sexting, bara till att börja med.

Min man fortsatte vegetera framför datorn i sina mjukisbyxor medan min älskare uppskattade mig till sjunde himlen. Har aldrig känt mig så åtråvärd med någon man, men jag tror inte han vågar satsa på mig.

Nu måste jag ta ett beslut. Stanna kvar i det vi har byggt och vara uttråkad och känna mig osexig, eller söka mig vidare till ett eget liv.

Jag vet att det inte finns några felfria partners, men jag kanske kan få andra saker att irritera mig på, i alla fall. För jag orkar nog tyvärr inte irritera mig på samma saker i 25 år till, men igen- det är inte min mans fel. Han är ungefär lika bra eller lika tråkig som han var från början.
Svar på tråden Gör jag fel som lämnar?