Att bli särbos
Hej hörni. Jag behöver lite råd.
Jag och min pojkvän är 20 och 21 år gamla. han är lite av mammas pojke fortfarande men en kille med hjärtat och potential att bli den där dröm mannen alla vlll ha i sitt liv?
Jag har vuxit upp under hårda förhållanden och inte haft så mycket curling, vilket gjort att jag snabbare mognat.
tex bodde jag hemifrån hela min gymnasietid då jag inte pluggade i hemstaden.
vi har haft det tufft till och från, vi har varit tillsammans i 4 år så det är ett tag nu.
På nått sätt hittar vi alltid tillbaka till varann, och kärleken tar liksom inte slut fast vi kan bråka som hund och katt ibland.
Vi tog ett break ifrån varann några månader men sedan flyttade vi ihop För första gången.
det funkade ungefär 2 månader sen kände jag att vi var väldigt olika.
jag har svårt att hantera separationer och är väldigt rädd att se slutet på en relation. Jag hoppas att kanske särbos ska funka då han får mogna och växa i sig själv.. eller så är det bara början på slutet.
allt annat är bra och han har fantastiska föräldrar Som jag älskar som min egen familj. är det fel att tro att vi kan fixa det här? borde jag bara ge upp?
Jag känner igen mig i dig. Har också haft trasslig barndom och ofta sökt mig till trygghet och varit kvar länge i relationer som kanske trots allt inte bygger upp mig men ändå varit en trygghet. Åh vad jag önskar att jag hade varit fri att "leka " mer. Jag unnar dig det också. Att gå in i relationer med öppen glädje istället för med trygghet som mål.
Om du och din pojkvän inte är rätt för varandra så ska ni inte vara ihop, även om han blivit din trygghet eftersom du växt upp och blivit självständig så tidigt. Förstår att för dig är det här större än bara en breakup. Att hans familj blivit nåt extra för dig.
Men du förtjänar någon som ligger på din nivå. Du nämner att ni också är olika.
Försök hitta vänner och aktiviteter som utvecklar dig, istället för att göra slut.