Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

Förlossning utan barnvakt?

Vi var i samma sits när vi skulle få tredje barnet. Hade tillslut en pedagog på barnens förskola som jag frågade och hon tog det som en ära, det var inga problem. Hon visste dessutom våran sits. Men det slutade med att min mans chef och hans fru tog barnen när vi åkte in. Släng ut en öppen fråga på Facebook eller så, folk brukar inte vara omöjliga när de får veta att man inte har någon som kan passa ens barn när man ska in på förlossning.

• Anonym (Johanna)
    Anonym (Rädd) skrev 2023-01-10 15:57:09 följande:
    Vi får fundera. Det är inte så gott om småbarnvana människor i vår umgängeskrets tyvärr. Våra grannar är 70+ så även om de har haft egna barn är de inga som vi bara kan dumpa en superaktiv tvååring på. 
    De kanske hade tyckt det vore jättekul?Glad Att få hjälpa till och göra "nytta"...många pensionärer tycker om att känna sig behövda. Dessutom är de ju hemma hela dagarna och det blir inte bekymmer ifall barnvakten jobbar när det är dags att åka in. Men jag förstår om det känns svårt att fråga och känner ni inte dem så är det såklart också en grej. Men ni kanske kan lära känna dem om ni hinner innan det är dags? Hippsvipps kanske ni även har avlastning därigenom framöver också?
Svar på tråden Förlossning utan barnvakt?