Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Otrohet?

Ordinär Man skrev 2023-01-14 10:51:33 följande:

Om du nu inte kan ge henne vad hon behöver. Vad är problemet med att hon träffar den mannen?

Problemet ligger säkert i det gängse facket. Paret är av allt att döma inte inne i ett öppet förhållande. Deras relation och deras interna kontrakt bygger följaktligen på monogami.
  • Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-01-14 15:40:45 följande:
    Hur kan det vara monogami om de inte ligger med varandra?

Paret har bevisligen ej separerat. Därmed utgår jag ifrån att en överenskommen trohetsnorm parterna emellan  ej omförhandlats. 

Menar du kvinnan utan att verbalisera ändringen ska ta ut svängarna. Utan att kommunicera nya läget med mannen sedan 40 år tillbaka? 

• Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-01-14 23:22:41 följande:
    Han har gjort klart att något sex blir det inte.
    Mannen avstår sex, som jag förstår saken, av sjukdom och inte av ovilja. Eventuellt har jag missat en post men så lyder åtminstone ingressen i TS. En stor skillnad anser jag. Menar du det är okej ifall hustrun vänstrar när mannen är sjuk? Utan ett öppet samtal i vilket båda parter diskuterar bristen på samliv; eller rättare sagt ventilerar sin syn på den sexuella torrperioden som uppstått. Pga ohälsa.
  • Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-01-14 23:22:41 följande:
    Han har gjort klart att något sex blir det inte.

Nej, Ante50 har inte klargjort att sex med frun är uteslutet. Läs om. Läs rätt:

Ante50 skrev 2023-01-15 18:25:44 följande:

Jag avstår inte sex, men som jag skrev; finns nya beteenden från min
    fru som inte alls förekommit förut. Detta tillsammans med andra "nya"
    saker har fått mig att undra vad som har hänt. Mannen bor så nära att
    det är obehagligt. 

Ordinär Man skrev 2023-01-15 20:35:05 följande:
    Du märker själv vilket jävla liv det skulle bli bara hon andades om det. Skriver bland annat till FL och har sig. Klart hon håller tyst.
    Åter nej. Spontant inser jag vilken kalabalik som skulle uppstå om frun i huset höjde sin ribba i ärlighet och ökade sitt ansvar mot mannen. Det är fullständigt normalt att en turbulens uppstår om hon väljer lägga korten på bordet. Vi vet dessutom inte om hon faktiskt löpt några linor fullt ut, eller om inköpen av sexiga underkläder står för något annat. I så fall om hon har någon slags inbyggd trohetsspärr behöver dramatiken inte bli särskilt stor, utan mer av en nödvändig ögonöppnare för vår trådskapare.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Z) skrev 2023-01-15 22:14:39 följande:
    Är det inte en reaktion på att ert samliv varit dåligt då? Hon söker bekräftelse? Det behöver ju faktiskt inte betyda att hon gått så långt som till otrohet. 

Föreslå familjeterapi?
    + 1
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (japp) skrev 2023-01-16 09:59:32 följande:
    Som vuxen borden man kunna klara av att diskutera saker med sin partner även om det blir "ett jävla liv". Om man tror att livet går ut på att alltid ha det så lätt som möjligt och problem löser man genom att smyga bakom ryggen på andra för att det är lättast så så är man både feg och omogen.
    Huvudet på spiken i din post! Ja, det är både fegt och omoget att bedra någon annan eller smyga bakom ryggen. 
Svar på tråden Otrohet?