Inlägg från: Anonym (japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (japp)

Otrohet?

Ante50 skrev 2023-01-10 10:28:37 följande:
    Otrohet?

Min fru är förändrad. Varit gifta i 40 år. Pga olika orsaker har
    vårt samliv inte varit bra då jag drabbats av en sjukdom. Hon har
    pratat om en man vid flera tillfällen, han bor i närheten. Märker
    nu ett förändrat beteende hos min fru. Hon har skaffat svarta
    underkläder (jag har hittat dom undanstoppade), säger saker
    i sängen som är helt nya för mig. Allt känns oroligt, man känner
    ju varandra efter så många år och nu är hon förändrad. Vägrar
    berätta när jag undrar varför denne man är så intressant. Han
    ser till att vara där hon är och jag vet att de träffats för att fika
    etc. Hon viftar bort allt. Mannen är ogift och äldre än min fru.
    Någon som känner igen sig?

Jag tycker det du nämner är klassiska tecken på otrohet.
    Men det betyder såklart inte att det med all säkerhet är så men helt klart varningsflaggor.

Så om jag vore du skulle jag ha lite is i magen och börja luska. Vänta med att konfrontera henne med det förrän du samla på dig bevis. Att konfrontera utan bevis är meningslöst för även om dina misstankar skulle vara sanna så kommer hon givetvis aldrig erkänna det.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Z) skrev 2023-01-15 22:14:39 följande:
    Är det inte en reaktion på att ert samliv varit dåligt då? Hon söker bekräftelse? Det behöver ju faktiskt inte betyda att hon gått så långt som till otrohet. 

Föreslå familjeterapi?
    Otrohet är aldrig ett tecken på relationsproblem, det är ett tecken på dålig förmåga att hantera relationsproblem. För om hon nu inte var nöjd med deras relation, varför tog hon inte upp det med TS istället för att söka bekräftelse hos andra?
  • Anonym (japp)
    Ordinär Man skrev 2023-01-15 20:35:05 följande:
    Du märker själv vilket jävla liv det skulle bli bara hon andades om det. Skriver bland annat till FL och har sig. Klart hon håller tyst.
    Som vuxen borden man kunna klara av att diskutera saker med sin partner även om det blir "ett jävla liv". Om man tror att livet går ut på att alltid ha det så lätt som möjligt och problem löser man genom att smyga bakom ryggen på andra för att det är lättast så så är man både feg och omogen.
  • Anonym (japp)
    Ordinär Man skrev 2023-01-17 16:52:27 följande:
    Därför att det kan finnas flera att ta hänsyn till.
    Och det kan man inte göra på något annat sätt än att gå bakom ryggen?
  • Anonym (japp)
    Ordinär Man skrev 2023-01-17 19:05:44 följande:
    Nej.
    Ehm jo det kan man, faktum är att massor med människor gör det. Alla springer ju inte runt bakom ryggen på på sin partner så fort de blir missnöjda med något. Men för det krävs ju en ryggrad och det är det inte alla som har.
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 14:26:20 följande:
    Vilket sätt är det då? Som man tar hänsyn till andra som kanske finns att ta hänsyn till.
    Sin partner kanske?

Vad är det som är som är så komplicerat med att om man är missnöjd med något i sin relation så bollar man det med sin partner istället för att inleda en relation med någon annan?
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 15:09:56 följande:
    Eftersom det kanske finns andra att ta hänsyn till. Inlägg 23.
    Du menar ett totalt intetsägande hänvisande till någon obskyr "annan" som inte säger ett jota om det TS skrivit ?

Ja det var ju verkligen ett sakligt argument Drömmer
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 15:47:04 följande:
    Varför svarade du på inlägg 23 då? Om du inte ens vet vad inlägget syftar på?
    Läs om läs rätt, konversationen började INNAN inlägg 23 och inlägg 23 var ett SVAR på ett tidigare inlägg. 

Det är klar att saker blir komplicerade om man medvetet gör dem komplicerade genom att ta enstaka meningar ur sitt sammanhang och använder det som argument... jag kan tex välja ut enstaka ord i dina inlägg och bygga ihop nya meningar med dem... men det är ju ett jävligt märkligt sätt att argumentera.
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 16:27:43 följande:
    Du är verkligen otrevlig.

Du svarade ju på en inlägg, som svarade på varför man inte gör som du tycker att man ska göra, och senare berättar att du inte vet vad den förklaringen i inlägg 23 handlade om. Så vad betydde då ditt svar på inlägg 23? Du förstod ju inte ens hans invändning, enligt dig själv.
    Om du vill ha ett trevligt bemötande så borde du kanske låta bli att ta andras inlägg ur sitt sammanhang.

Ja jag svarade på inlägg 23 eftersom det var en del i en pågående diskussion men du väljer att enbart fokusera på det inlägget och skita i vilket sammanhang det skrevs och det är som sagt ett jävligt märkligt sätt att argumentera.
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 16:52:00 följande:

Jag har inte tagit något ur sitt sammanhang. Jag frågar dig hur du menar att ditt svar är ett svar om du inte ens förstod vad du svarade på?

Du måste ju förstå en invändning i en diskussion för att kunna argumentera emot den invändningen. Det är ju en fortsättning på diskussionen och sammanhanget.

Om du hade läst hela diskussionen hade du fattat men det valde du såklart att skita i. Så ja det kallas för att ta saker ur sitt sammanhang och iom det sätter jag punkt för denna meningslösa diskussion.
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 17:15:04 följande:
    Jag har läst hela diskussionen men det förändrar ju ingenting. Ditt svar hör ju till sammanhanget, likaså inlägget du svarade på, som du enligt dig inte förstod vad det handlade om. Eller menar du att du inte svarade på vad han skrev utan någonting som skrevs tidigare?
    Eftersom inlägger var en del av en pågående diskussion och ett svar på ett annat inlägg men du valde att plocka ut ett av inläggen så vet ju inte jag vad du syftar på. Som om du förklarar vad din tolkning av det inlägget är, vad du anser att det betyder så kommer jag svara på det.

Jag kommer dock inte ägna mig åt att föra gissa vilken siffra jag tänker på diskussioner med dig där du påpekar påstådda fel utan att själv ha en egen ståndpunkt som du brukar göraFlört
Svar på tråden Otrohet?