• Msofie

Kvällar med en 2 månaders

Med all respekt så håller jag inte med Lövet2. Min son, idag 7 månader, har alltid behövt väldigt mycket stöd från oss för att somna. Så att ingen kommer efter mig, dem flesta bebisar behöver någon form av "stöd, hjälp" från sina föräldrar för att sova. Kroppskontakt, vaggning, nap, sång osv. Men vissa bebisar har enklare för att somna med få hjälpmedel på egen hand än andra. För mig är det tydligt att min son från dagen han var född behövde mycket. Han har, ALDRIG, somnat på egen hand. OAVSETT hur trött han är - ja vi har testat för att se vad som händer, han somnar tillslut efter timmar men då på grund av utmattning och inget jag tänker låta honom gå igenom. Och vi märkte snabbt på hans beteende när han började bli trött, men han har alltid stretat emot sömnen.

Till din fråga. Det som hjälpte oss var bärsjal, bärsjal och bärsjal. Vi stod och vaggade honom i bärsjalen, hade white noise på, sjöng lugnt för honom, han tog napp. Frågan är också, vad är bäst för henne och vad är bäst för er? Detta var väldigt slitsamt för oss, vi stod upp flera timmar om dagen för att han skulle somna, men det var helt enkelt där han kände sig tryggast och blev son lugnast snabbast. Och där han somnade snabbast. Vilket också på visst sätt underlättade för oss. Så mitt råd från hjärtat, gör precis det ni behöver göra just nu för att få det att funka för er familj. Runt 2 månader kunde vi ha honom i bärsjal i vår gunstol (den räddade våra liv och ryggar stort tips!!), sen räckte gungstolen.

Idag somnar han natt som dag oftast bredvid oss i sängen, med en hand på bröstet med napp och en vaggvisa. På kvällen lägger vi över honom i bedside där han sover 19-01 sen bredvid mig. För vissa är det mycket, men för oss är det fantastiska framsteg. Men jag vet hur jobbigt det är TS,  om du vill prata mer eller ha mer råd får du gärna PMa mig när som helst! Sömnbrist och en svårsövd bebis tar så mycket på en.

• Msofie
    Fajjer skrev 2023-01-27 22:29:48 följande:

Hennes beteende låter som mig när jag var barn, och jag har Asperger. Skrattande

Finns otroligt många barn som sover dåligt eller vad en brukar kalla "kvällsoro". En kanske inte ska anta att en bebis har en neuropsykiatrisk diagnos för det, vilket antyds 😅
Svar på tråden Kvällar med en 2 månaders