Kvällar med en 2 månaders
Har en liten tjej på 10 veckor som alltid varit lite krånglig på kvällarna.
I några veckor innebar det skrik i flera timmar men nu har det gått över till att hon har svårt att komma till ro.
Hon är ganska svårsövd på dagarna också oavsett metod och vaknar ofta alldeles för tidigt under sina tupplurer. Ibland får man till och med vara glad om hon sov 20min. Detta leder till att hon ofta är vad jag tror är övertrött på kvällarna och kan inte komma till ro.
Det tar oftast 2-3h innan hon äntligen somnar för natten oavsett vilken tid vi försöker lägga henne men sen när hon väl somnat kan hon ofta sova 7h innan hon vaknar för mat vilket man såklart är tacksam för.
Några tips som kanske kan korta ned tiden man aktivt försöker söva henne? Sen förstår jag ju såklart att hon fortfarande är liten och svaret kan vara att det bara är så men det känns inte som att det är optimalt för henne heller så som det är nu.
Eller så kan ni bara dela med er om ni haft likadant och när det börjat bli lite enklare eller hur ni tacklat det rent mentalt (och kroppsligt för att orka allt vaggande hehe)