• Elliot1

Utredning/insemination/ivf 2023

Teriz skrev 2023-03-29 16:24:06 följande:

Fattar att du är less på kroppen nu? du försöker så mycket och ger den bästa förutsättningar men det vill inte. Det positiva är att om det nu är så att den skippat denna månaden så kanske nästa cykel blir riktigt fin och bra och en riktig nystart. Jag vet inte hur man ska orka med allt mer än att va försöka va positiv. 

Jag har lite uppdateringar ang min situation. Pratade med doktorn och Blodproven var riktigt bra så det finns inget jag behöver medicineras mot. Jag nämnde oxå då att jag tagit positivt gravid test och nu har vi blivit inbokade på VUL om ca 3 veckor. Ser det bra ut eller ja normalt ut så kommer jag känna mig sååå lättad. Skulle något se avvikande eller konstigt ut kommer vi fortsätta vår missfallsutredning och ta fler blodprov på både mig och sambon. 

Så oavsett hur undersökningen går vet jag att vi kommer framåt och vidare. Det känns som en stor lättnad. Jag tänkte ta ett digitalt test imorgon och se om veckorna ökat. Efter det kommer jag sluta med test och lita på kroppen. Har bara lite molvärk än så länge så Inga större symptom  

Wooow stort stort grattis!! ❤️ Håller verkligen alla tummar och tår att det här är den lilla krabat som håller sig kvar hela vägen! Du får hålla oss uppdaterade ❤️ Hur mår du då? Framförallt mentalt? 

Jag mår okej, jag satte in ett färskt 3-dagars embryo för en vecka sen. Har testdag den 6/4 men mensen kommer ju komma tidigare om det inte blivit något. Just nu tycker jag mest det är tortyr, dagarna går såååå långsamt och varje litet symtom överanalyserar man. Trots att jag vet att min kropp brukar kännas likadant oavsett om jag är gravid eller ska få mens. Så det är ju verkligen ingen idé att analysera ens, ändå gör man det in i minsta detalj.. 

Men jag har typ en dålig magkänsla, en magkänsla att det inte gått vägen. Vet inte varför, kanske är det för att skydda mig själv 😔 

• Elliot1
    Vickan31 skrev 2023-03-28 17:35:20 följande:
    Ja det är underbart att ha er att prata med, så förlåt att jag varit lite frånvarande den här cykeln Hjärta Notera att nu för tiden pratar vi om tiden i cykler och inte i månader eller veckor som vi kanske gjorde innan vi började den här skaffa barn resan, haha! 

Tack för dina fina och peppande ord! 🥰 Jag har inte hört något mer från sjukhuset eller fertilitetskliniken, och de visste inte alls när de skulle få svar på om avtalet förnyas efter juni eller inte. Ja men precis, det är det där med snabba puckar som känns lite jobbigt, om de ringer och ba "kan du komma till Stockholm" imorgon och så är det liksom över 50 mil enkelväg och tågtrafiken är ju som den är 😅

Grymt bra jobbat att du klarat dig igenom hela perioden med sprutor nu, och att du även klarat av äggplocket! Det låter som att du hade ungefär samma upplevelse som jag hade av äggplocket, att det såklart finns trevligare saker att göra men att det ändå var hanterbart Glad Hur har det gått med befruktningen och insättningen? Vill veta allt och håller såklart tummarna för att du ruvar på ett fint embryo/blastocyst i skrivande stund Hjärta

Det är inget att be om ursäkt för, men kul att tråden ändå lever lite 😊 Trodde alla hade dragit 🙃 Och ja haha det är sjukt, man gör ju verkligen det. Räknar tid i cykler alltså. Jag är exakt likadan.. Fyfaaaan vad skönt det ska bli den dagen den här barnresan är över. Tänk att vissa ska få ha det såhär svårt och spendera så många månader och år av sitt liv på att försöka skaffa barn 💔

Okej jag förstår. Läste i tråden att du hade en dålig månad, usch så tråkigt 😔 Så himla typiskt att kroppen ska hoppa över ägglossning just den månad man kanske tänker att man ändå har lite större chanser. Men har du fått mens än? Tänker att hoppet är aldrig ute förrän mensen kommer! 🙏🏻 

Sprutorna tyckte jag var lättare än förväntat faktiskt och äggplocket var ju mer mentalt jobbigt än att det gjorde ont. Men var ju så otroligt bedövad och sköterskan var riktigt snabb med att fylla på med smärtlindring så fort hon såg att jag gjorde minsta lilla grimas typ 😊 

Jag fick tillbaka ett färskt 3-dagars för en vecka sen ❤️ Så jag är på RD7 idag. Det är verkligen tortyr, dagarna går sååå långsamt och jag gör inget annat än att analysera kroppen typ 😔 Fast jag vet att för mig betyder symtomen varken det ena eller det andra 🙄 Har haft typ samma symtom alla gånger, oavsett graviditet eller mens. Ändå håller man på och känner efter som ett psycho 🙄 

Har testdag den 6/4, men du som gjort IVF innan, vet du om kroppen följer den vanliga cykeln? För i såna fall väntar mens typ någon gång lördag-måndag. Tänker att den kan bli lite förskjuten av progesteronet men blödning får man väl ändå innan testdag om det inte gått vägen? 

Jag har en dålig magkänsla, vill inte låta negativ men det är bara något som inte känns hundra. Inte fysiskt alltså, kan inte dra några slutsatser utifrån hur kroppen känns. Men mentalt så är jag typ inställd på att det inte kommer gå vägen 😔💔 Försöker nog skydda mig själv? 

• Elliot1
    Teriz skrev 2023-03-30 09:31:18 följande:

Ja förstår dig verkligen, att dagarna går segt. Jag känner igen mig i det den veckan innan jag plussade. Glömde bort hur de ska kännas innan mens och analysera allt. I efterhand hade jag nog inget speciella symptom. Å du vet att din kropp oxå brukar kännas likadant det säger faktiskt att denna gången kan gå hela vägen ❤️ Jag tror din magkänsla är att du vill skydda dig. Hellre att man är förberedd.. försök sysselsätt dig med något. Kanske ta en paus härifrån tills du testat? 

Jag mår bara bra! Mentalt är jag typ lättad. I och med att proverna såg bra ut och att ja lyckats blivit gravid innan det. Hade vart jobbigt om dom såg dåligt ut då kanske man hade velat börjat med ev medicin innan jag plussat. Känner mig så omhändertagen av vården som erbjöd mig kontroll om 3 v och liksom bryr sig känns det som. Sen är det nervöst också att se om allt går åt rätt håll. Försöker intala oss att Vi Kan inte påverka det mer. Är i v 5 hitills. Har ömma bröst, lätt molvärk på kvällen och rikliga flytningar. Vill hoppas och tillåter mig att bara glad och förväntansfull. Någon skrev att det är ett nytt frö som gror och det är sant. Den har alla chanser att överleva och jag väljer och tänkta positivt ❤️ annars hade jag blivit galen haha. 

Jo alltså man är ju ändå van att vänta på BIM men just när man VET att man faktiskt har något där inne som man inte vet om det har fäst eller inte så går ju dagarna såååå långsamt 🙄 Idag känns det något bättre, men det pendlar ju hela tiden. Ena stunden känner man en viss grej och då deppar man ihop totalt och andra arunden
    känner man något annat och då blir man helt plötsligt hoppfull igen. Vill bara att det ska vara över 😅 Men har bestämt mig för att inte tjuvtesta, om det inte blivit något så kommer ju mensen att komma innan testdag och jag tar hellre det än ett negativt test.. 

Vad skönt att du känner dig lättad!! ❤️ Förstår att det är
    en bra känsla att blodproverna såg bra ut. Fint också att du blir väl omhändertagen, är det MVC du kontaktat nu eller är det kliniken som gjort missfallsutredningen som
    vill följa upp hur det går nu?

Majoriteten av alla missfall beror ju verkligen på otur, det är bara så
    orättvist att vissA ska ha samma otur flera gånger!! Men som sagt, nu väljer vi såklart att tro att det är denna krabat som bestämmer sig för att stanna! Och du har ju helt rätt, man kan ju verkligen inte påverka något mer. Så det är klart att du ska tänka positivt, du ska ju njuta av det som är nu! ❤️ 

• Elliot1
    Teriz skrev 2023-03-31 14:48:12 följande:

Det är kliniken vi ska till. Vi skulle egentligen fortsätta med mer test för utredningen men då gör vi vul istället. Ser de bra ut vänder ja mig till mvc och skriver in mig men om något ser konstigt ut fortsätter vi då min utredning. 

Nu får vi Hålla tummarna för oss båda. Ha en super fin helg 

Okej! Vad skönt att du får bra stöttning av dem! 🙏🏻 Har allt gått bra över helgen också? Vilken vecka har du kommit till? 😊💕 

Ingen mens har dykt upp här än, men jag har bestämt mig för att inte tjuvtesta. Min lutealfas är i en vanlig cykel 12 dagar och räknar man äggplock som ägglossning så var BIM i lördags.. Men jag tar absolut inte ut något i förskott, vet att mensen kan förskjutas av progesteronet osv 🙃 Har inga direkta symtom förutom sånt som kan betyda både mens och graviditet enligt erfarenhet.. 
  • Elliot1
    Teriz skrev 2023-04-03 08:03:57 följande:

Det känns verkligen så skönt. Man vet att oavsett hur de kommer gå så finns det en annan väg att gå och få hjälp framåt. 

Det känns bra men börjar bli så nervös inför kontrollen. Känns oxå som några symptom blivit starkare? Går in i v 6 imorgon så det är ju sååå tidigt fortfarande. Haha! 

Låter ju väldigt spännande för dig? har du nån idé när du ska våga testa? 

Hoppas att allt fortfarande går bra för dig? 💕 Skönt att symtomen blir starkare, det är ju verkligen ett gott tecken. 

Tyvärr gick det inte vägen för oss, fick en sparsam blödning igår och idag hade jag testdag och det var negativt (har inte tjuvtestat). Är helt förkrossad just, var såklart medveten om att det kanske inte skulle gå på första försöket men vi fick inte heller några ägg till frysen, vilket är som en käftsmäll 💔 

• Elliot1
    Vickan31 skrev 2023-04-21 10:00:27 följande:
    Fina fina Elliot, så otroligt ledsen jag blir att läsa att det inte gick! 💔 Jag lider verkligen med dig och önskar så mycket att du skulle ha fått glada nyheter istället för det är sorgliga 😔

Jag har varit helt off från Familjeliv hela den här månaden egentligen pga mycket på jobbet, husköp (vilket känns fantastiskt kul förstås), sjukhusbesök med mormor och oro för henne, samt någon envis influensa jag dragit på mig. Med det sagt, jag har ändå tänkt mycket på er här i gruppen och dig lite extra i och med att du hade börjat ruva sist jag skrev 💕 Hur mår du nu och hur går tankarna? Skickar dig en av mina största kramar!

Hej Vickan! 

Vad fint att du är tillbaka, jag trodde alla hade dragit härifrån 🙃 Nu har jag dock själv varit lite frånvarande också, men så kommer man på lite då och då att man vill in och läsa här! 😊 

Ja, vad ska man säga. Det gick ju verkligen åt helvete 💔 Jag var nog ändå helt inställd på att man skulle behöva fler återföringar innan det fungerar, det som knäckte mig var att vi inte fick ett enda ägg till frysen. Dels det faktum att vi finansierat detta själva och alltså lagt tiotusentals kronor på INGET, och dels det att tankarna direkt börjar gå till att det är mina ägg det är fel på eftersom de inte överlevde varken i min livmoder eller utanför. Nu har det ju gått nästan en månad sen det negativa testet så det är klart man tagit sig igenom detta också, men det är fortfarande en sorg att det gick som det gick. Jag hade gärna gjort en ny behandling, jag är som sagt väl införstådd med att det kan behövas flera. Men vi kan ju inte trolla fram pengar, det är där ångesten ligger just nu 😩 💔 Vi har ett möte med läkaren om en vecka, för att diskutera hur kan eventuellt skulle justera något inför en ny behandling osv. 

Vi har ju såklart försökt själva, men sitter med mensvärk och förväntar mig mens senast onsdag. Vet ungefär
    när jag hade ägglossning men har varken tempat eller testat med ÄL-tester. Har varit en vecka i Portugal och druckit massa vin och inte brytt mig om det här, det var SÅ skönt att koppla bort 💕 

Hur går det för dig?! Så nyfiken! 🤗

• Elliot1
    Vickan31 skrev 2023-05-02 14:52:01 följande:
    Hej Elliot! Gud vad glad jag blir att du är kvar och att vi kan fortsätta skriva med varandra 🥰 Jag är inne i en period just nu när jag inte loggar in här varje dag, men du ska veta att jag tänker på dig och hejar på massor! Hjärta

Det är så otroligt orättvist och tungt att det skulle bli så här för dig 💔😔 Precis som du säger är det ju mycket pengar, sådana summor som de flesta inte bara har liggandes på hög redo för att ta ut nästa dag. Jag saknar verkligen ord och önskar att det fanns något jag kunde säga eller göra för att mildra sorgen, men jag förstår ju att det inte går. Jag vill i alla fall ge en liten solskenshistoria som jag inte vet om det hjälper såklart men det gav i alla fall mig lite mer hopp: Min kompis berättade att när de gjorde IVF så blev första omgången inte alls bra och hon var precis som du rädd att det var något fel på hennes ägg eftersom det bara blev ett befruktat embryo som inte tog sig och att det inte blev ett enda embryo till frysen. Men då bytte de preparat eller vad man ska säga till nästa omgång och då fick de fem eller sex stycken till frysen varav det färska de satte in blev storasyster och det första frysta de satte in blev lillebror! Så det var inte alls något fel på hennes ägg, det behövdes bara en annan medicinering inför äggplock nummer två. Med det vill jag bara säga att jag hoppas och tror att andra omgången, när den nu blir, kommer att gå mycket bättre med de lärdomar läkarna kan dra från den här gången Hjärta Bra att ni ska få träffa en läkare nästa vecka, hoppas att det ska kännas bra, och det låter sååå underbart att ni fått njuta av en vecka i Portugal! 😍

Vi har faktiskt fått börja med IVF nu! I torsdags tog jag den första sprutan och idag har jag varit på ultraljud där sjukhuset här ska skicka resultatet till IVF-kliniken som ska ringa upp och berätta hur de tyckte att det såg ut med äggblåsornas storlek och antal, om de behöver justera något i dosen eller inte. Så jag väntar på det samtalet så får vi se, men just nu känner jag bara att det känns toppen att få vara igång! Även om jag precis som du är inställd på att det kan behövas fler än en återföring så tycker jag att det känns mer hoppfullt att få den här hjälpen än att försöka själva, så förhoppningsvis är vi ett steg närmare drömmen om ett barn nu 🥰

Nu hoppas jag först och främst att din mens håller sig långt långt borta och att du mår så bra som möjligt Hjärta Stor kram!

Jag loggar faktiskt inte heller inte så ofta, faktiskt mest för att se vad som händer i den här tråden 🥰 

Det känns sjukt orättvist ja, även om man vet att man är långt ifrån ensam att få ett sånt här resultat så känns det ändå som att världen rasar samman och det går jättebra för alla andra 😔 För oss är det väldigt mycket pengarna som styr nu faktiskt. Rent mentalt så känner jag mig redo att göra en ny behandling, men vi har inte de pengarna utan måste få ta lån. Vi har precis köpt hus och har haft ganska tufft ekonomiskt under en period med många oförutsedda utgifter så även om vi har råd att ta lån så känns det verkligen inte roligt 😔 Men som jag sagt innan, man kan/vill ju inte sätta ett pris på det här.. 

Tack för din solskenshistoria ❤️ Vad fint att de gick så bra för dem!! Jag har hört och sett flera som har samma upplevelse, man har Ju förstått att bara för att det gick skitdåligt en gång så behöver det inte alls bli så igen. Men med tanke på de ovan nämna pengarna så är man ju ändå skiträdd att man ska lägga ut över 40 000kr igen på ingenting 🙄 Klart man ska försöka vara positiv, men alla som är i den
    här svängen vet ju att man inte alltid fixar att se ljust på allting.. 🙃 Men på måndag har vi nytt möte hos kliniken, för att diskutera vad man eventuellt kan göra annorlunda. 
    Sen klurar jag väldigt mycket på om vi kanske ska ta en paus/försöka själva över sommaren. Men jag vet inte; ena stunden känns det rätt och andra stunden känns det som en evighet till typ augusti.. 

Igår fick en av mina bästa vänner sitt barn, vi plussade samtidigt förra sommaren. Själv fick jag mens imorse 🙃 Tycker allt känns som ett hån.. 💔 

Men nu till dig - WOW! Att ni fått börja nu 😍 Så
    himla roligt och spännande ju! Sist vi skrev visste du ju inte om ni skulle kunna börja nu på grund av klinikens avtal! Det måste gått fort om du redan är igång med sprutor etc? 😍 Går allting bra då, hur såg ultraljudet ut? Förstår dig helt, även om man vet att det kanske inte går på första försöket så blir man ju absolut mer hoppfull
    och taggad av att man faktiskt gör något annat än att bara jaga ägglossningar och vänta på BIM månad efter månad.. Jag hejar så otroligt mycket på er!!! 🙏🏻❤️

• Elliot1
    Vickan31 skrev 2023-05-05 17:36:51 följande:
    Den här tråden är verkligen så fin och jag är jätteglad att få fortsätta följas åt för en vacker dag kommer vi att nå våra drömmar Hjärta

Ja men det ÄR ju verkligen orättvist också, för man fortsätter ju att höra titt som tätt om folk som blir gravida trots att de går på p-piller, trots att de inte försöker eller kanske ens önskar det, och så ska vi som längtar så otroligt mycket behöva kämpa och möta sådana motgångar och hinder. Det är extra jobbigt att det är det ekonomiska som ska sätta käppar i hjulet, och jag förstår verkligen att det tar emot med lån men precis som du säger kommer det ju att kännas 100% värt det när ni har er efterlängtade lillebror eller lillasyster Hjärta Ni har inte familj eller så som skulle kunna hjälpa till med ett lån istället? Vet såklart att inte alla har den möjligheten, men det var bara en fundering som dök upp.

Precis, det är den känslan jag ville förmedla i alla fall: att bara för att en stimulering inte gick så bra så är det ingenting som säger att nästa inte kommer att bli toppen! Jag fattar verkligen att det inte är lätt att vara positiv alla dagar i det här, oftast är det lättare att känna hopp för någon annan i samma situation än för sig själv, men mötet på måndag blir ju ett bra steg för vägen ni ska gå framåt Hjärta Många kliniker har ju sommarstängt så då kanske man "ofrivilligt" måste ta en paus och istället försöka själv?

Så himla himla tungt att få mensen just nu, samtidigt som din vän får sitt barn som ni skulle ha fått samtidigt 😔💔 Jag är så ledsen.

Tack fina du! 😍 Det har gått bra med sprutorna tycker jag och det såg bra ut på dagens ultraljud så de sa att jag ska ta Ovitrelle-sprutan imorgon kväll och så blir det äggplock nu på måndag! Lite overklighetskänsla att det har gått så snabbt från remiss 15 mars till första mötet ungefär en månad senare och så sprutstart 27 april, och jag känner mest positiva känslor just nu även om jag såklart är orolig och nojig för hur resultatet ska bli med antalet befruktade ägg och så. Men vi får bara fortsätta att kämpa och hoppas 🥰 

Skickar dig en stor kram! 💕

Ja det är den verkligen Glad Hjärta

Ja precis, många gånger har man ju grämt sig över att man skulle ha sån otur just gällande det här. Det finns många bekymmer man kan ha i världen, svårigheter att få barn är nog (enligt mig) ett av de tuffaste. Det är så stort och så viktigt för många och man får ju inte lära sig i skolan att det faktiskt inte räcker med att en kille viftar med kalsongerna för att man ska bli gravid Rynkar på näsan Jag ångrar så ofta att vi inte började försöka med syskon tidigare. Vi väntade länge pga min mans studier, men om man bara visste.. 

Jo, alltså när det kommer till lån så menar jag väl egentligen att vi kan låna pengar av familjen. Det gjorde vi vid förra försöket och jag vet att de har de ekonomiska förutsättningarna att låna ut pengar igen. Det är nog mer principen tror jag. Vi har fått otroligt mycket stöd av min familj ekonomiskt genom åren av olika orsaker . Jag är OÄNDLIGT tacksam över att möjligheten finns, men det handlar väl mer om att man liksom inte vill låna mer eller att man nästan skäms över att fråga om det Rynkar på näsan Plus att det ska ju faktiskt betalas tillbaka också och då måste det in i budgeten osv. Så även om pengarna går att få fram väldigt lätt, så är det mer känslan och principen att ha massa skulder till familjen som inte känns så bra Rynkar på näsan De förstår ju dock oss såklart och det är ju inte så att vi vill låna pengar för att köpa en motorcykel... Men det är en svår situation Hjärta

Igår var vi på möte på kliniken igen, vi diskuterade framtiden lite och hur man skulle justera protokollet vid nästa behandling. När man sitter där så är det klart man känner att man vill köra igen, men det är ändå ett sånt dilemma. Vi ska prata ihop oss här hemma nu och se om vi eventuellt vill starta nästa cykel (juni) eller om vi tar ett break över sommaren och lever på hoppet att det ska ta sig naturligt under maj, juni, juli. Problemet då är att min cykel är lite dåligt tajmad så om min mens kommer lite för tidigt där så måste vi vänta till september på grund av sommarstängt Rynkar på näsan Augusti kändes okej (mensen är beräknad typ 31 juli) men september kändes som en evighet helt plötsligt. Och varje månad känns som en månad av att den biologiska klockan tickar på.
    Blä, varför kan ingen bara ta beslut åt en? Eller varför kan man inte få vinna på Triss typ?! 

Men nu till dig, hur har det gått?? Otroligt nyfiken på hur ägguttaget gick, hur många fick ni ut och hur många befruktades osv? Precis som du säger, så fort det har gått för er helt plötsligt!! Hjärta Tänk att du har återföring typ imorgon eller torsdag (gissar jag)? SkrattandeHjärta

• Elliot1
    Mathilda88 skrev 2023-05-09 16:40:04 följande:

Liten uppdatering härifrån. Ultraljudet idag visade på 11 ägg nu vilket känns toppen! Hjärta Men tyvärr är inte äggen mogna nog för att kunna tas vare sig på torsdag eller fredag, och de har inte äggplock på helgerna i Malmö (har ngn förresten?), så vi har fått tid på måndag för äggplock och nya mediciner utskrivna för tiden fram tills dess. Just nu känns det dock ngt överväldigande att istället för att vara klar med stimuleringsbehandlingen behöva köra veckan ut med det - och fortsätta må som man gör med magont och illamående - och äggplock om en vecka istället för om 2 dagar GråterGråter. Knäckande känsla att varken kunna röra sig eller jobba plus må dåligt i en vecka till. Sen inte sagt att allt blir bra efteråt, lär ha ont först efter äggplocket och räds att inte få starkare smärtstillande än Alvedon (0 effekt men ingen lyssnar ju eller verkar bry sig) och biverkningarna på Lutinus är buksmärtor och illamående - check..

Hej Mathilda! 

Jag har läst i tråden och sett att ni fått börja med IVF men tyvärr så har jag inte hunnit svara på det. Men först och främst, vad roligt och skönt att ni är igång!! ❤️ 

Till det tråkiga då, jag är ledsen att höra att du mår så dåligt. Du har ju pratat tidigare om att du är väldigt känslig när det kommer till denna typ av behandlingar och jag minns ju att du var väldigt orolig över att ens starta. Såklart hade man önskat att du fick må bra och att du hade fått en positiv överraskning kring ditt mående. 

Det är ju jättebra att de ser 11 äggblåsor!! Men jag förstår såklart frustrationen över att de inte blivit tillräckligt stora för att plockas ut (min klinik gör inte heller äggplock på helger förresten) 😞 Alla oväntade vändningar inför och under en IVF-behandling är ju jättejobbiga, pga förväntningarna man bygger upp. 

Jag förstår att det kanske inte är detta du vill
    höra, men FÖRSÖK att tänka positivt och att 11 äggblåsor är jättebra ❤️ Nu har det gått några dagar och helt plötsligt så kommer det att vara måndag. Sen
    är det givetvis okej att må dåligt och känna sig frustrerad, men jag vet att du fixar detta 💪🏼 

Håller tummarna för att helgen ändå går relativt fort för dig nu och att allt går bra på måndag!! Tänk på belöningen! 🥰❤️

• Elliot1
    Teriz skrev 2023-05-10 12:32:54 följande:

Har gjort ultraljud idag och allt såg perfekt ut! Man såg en liten mini människa med armar och ben. Så overkligt! Är så lättad och ska våga tro att detta går vägen nu 😍

Stort stort grattis Teriz, vad skönt att allt såg så bra ut! ❤️ 

Tänk ändå att naturen löser saker ibland, och att de missfall du genomgått har lett fram till att det var just den här bebisen som skulle stanna kvar 🥰

Vilken vecka är du i nu? 

Svar på tråden Utredning/insemination/ivf 2023