Utredning/insemination/ivf 2023
Jag hoppar gärna in i denna tråden då detta är nytt för mig och behöver stöd.. vi har försökt att få ett syskon i över 1,5år. Jag har alltid fått utslag på ägglossning stickor och även känt av värk vid ägglossning, och cyklarna har varit regelbundna.
Nu har vi följts upp via en mottagning där blodprov och spermaprov såg bra ut, jag spolade min äggledare (har bara en) förra cykeln och det var inget stopp.
Denna cykel har jag fått tid för vul på cykeldag 13. Läkaren pratade något om att ev stimulera ägglossning med hjälp av en spruta.
Har ni några tips eller råd? Något jag kanske kan be om från mottagningen att prova längre fram?
Om jag förstått allt rätt kommer det bli några försök genom övervakning av äl + ev behandling. Men tar det inte sig efter några försök är nästa steg IVF som vi får bekosta själva.
Tanken på IVF gör mig ledsen, ekonomiskt klarar vi det. Men är rädd för all den mentala påfrestning som det innebär, och även all tid man behöver avsätta borta från jobbet, restid mm.
Men behöver även förbereda mig på att det kan bli min verklighet, har ni tips på några bra kliniker i södra Sverige (linje med Göteborg och neråt?)
Blev ett långt och rörigt inlägg, men behövde skriva av mig lite ❤️