Jag lovade att återkomma efter mitt besök hos läkaren. Jag kopierar in rakt av vad jag skrev i en annan grupp
Nu har jag vart på min undersökning. En missfallsutredning då jag gått igenom 3 st efter varandra.
Vi gjorde VUL där allt såg bra ut. Hon såg oxå att mensen var på gång (lite blodiga flytningar) så det känns jätte bra att börja om på en ny cykel snart. Vi har ju haft sex senaste veckorna men verkar inte som det tog sig nu.
Livmodern såg fin ut. Mina äggstockar såg normala ut och hade många äggblåsor (tror jag hon sa). Hon visa mig på skärmen och jag såg liksom alla små prickar runt om stocken, hon sa att det bådar gott för ägglossningen. Även cystan som sågs förut var borta. Känns sååå skönt!
Fick ta blodprover. Dels för sköldkörteln och även för något annat som man kan få medicin som heter trombyl för. Minns inte exakt varför men uppfatta det som att de hjälper kroppen att inte stöta bort en graviditet.
Så? nu väntar vi svar från blodproven. Det kan ta några veckor.
Ser dom något avvikande på dessa får jag nån form av medicin. Skulle dom se bra ut går vi vidare med fler blodprover på både mig och mannen.
Vi har därmed bestämt att ta det lite lugnt och inte planera in efter ÄL men såklart mysa om lusten faller på haha.
Det känns skönt att få svar från proverna först och kanske kunna få ev medicin ?i tid? om det behöver när vi förhoppningsvis plussar igen. Det här känns som en nystart för oss. Så vi hejjar på bebis 2024!!