Inlägg från: Ocdmänniska |Visa alla inlägg
  • Ocdmänniska

Flytta från min sambo eller son?

Förstår aldrig folk som inte vill att barna ska bo hemma så fort dom blir vuxen, dom är fortfarande dina barn, ja dom är tekniskt sätt vuxen men slutar man direkt ta hand om det liv man skapat bara för åldern? Sen finns det självklart olika situationer också, men det låter ju som din son försöker att gå framåt i livet, han betalar hemma och vad gör det om han bor hemma medans han pluggar? Det är dyrt att flytta och han kanske inte är redo att bo själv än? 

• Ocdmänniska
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-02-16 15:08:35 följande:
    Sonen är 21 år. Han kanske behöver extra stöd, men mycket tyder på att han även behövde en knuff i rätt riktning. Han verkar ha det bra hos pappan och ingenstans står det att TS "kastade ut" honom.

Så lägg ner.

Man kastar inte ut sina barn, men att hålla dem för hårt eller inte ställa krav, kan vara en björntjänst.
    Är ju vad hon gjorde, hon säger ju det själv. Och ja han är 21 men fortfarande hennes unge, och i rätt riktning?, han pluggade ju från vad jag förstår, varför ska man tvinga ut barna så fort som möjligt för jämt? gör väl inget om han bor hemma medans han hittar sin plats i livet? Sen betalade han en peng till hemmet också om jag minns rätt 
  • Ocdmänniska
    Ordinär Man skrev 2023-02-17 07:32:10 följande:
    Därför att han är vuxen!!!
    21 ja, men fan det är fortfarande ungt. Och varför överge sina barn direkt när dom bil "vuxen"? Plus kostar det att leva och bo, hade hellre att barna bor hemma lite så dom kan spara pengar 
Svar på tråden Flytta från min sambo eller son?