Flytta från min sambo eller son?
Jag har en 21-åring som bor mest hos mig/min man. Jobbiga perioder med psykisk ohälsa som gör att varje gång det blir så, stannar hans liv upp. Därför bor han ff hemma, arbetslös. Han har kämpat, men nu sista tiden har det verkligen blivit sämre så han har varit en sväng på sjukhus. Vi vill inget hellre än att han ska må bra, kunna hitta något litet jobb så att han kan försörja sig och flytta. Han är hos sin pappa emellanåt. Vi har resonerat många gånger om hur han ska kunna bidra hemma men när han inte haft en krona in, så kan man liksom inte bidra med pengar.
Det finns med andra ord 21-åringar som ff bor hemma, för er i tråden som tycker att då har man flyttat.
Har även en 20-åring som bor hemma. Han har jobb och siktar på att komma in på utbildning på annan ort i höst. Det är därmed ingen större idé att flytta hemifrån nu ett halvår, om han ändå ska byta ort sen. Bättre bo hemma och spara mer pengar tills studentlivet drar igång.
TS, det är väl ingen fara att sonen bor enbart hos pappan om det fungerar för sonen att bo där och pappan är en vettig person. Är det ok för pappan så prata med båda om att det är ett förslag till förändring. Ni kan ju ses ändå, du kan stötta även om ni inte ses varje dag. Det är inte att svika, när sonen är vuxen.