Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Flytta från min sambo eller son?

Anonym (Miss X) skrev 2023-01-07 20:21:46 följande:

Jag hade aldrig valt bort mitt barn, en sambo är inte värd ens i närheten för mig.
    Må vara att pojken behöver få tummen ur, men för allt i världen svik honom inte!

+1
  • Anonym (korven)
    Born74 skrev 2023-01-07 22:07:22 följande:

Jag är ny här och fattar inte riktigt hur det funkar. Jag trodde att jag nyss skrev ett inlägg som var ungefär så här:

Tack snälla för era svar! Det verkar som att de flesta tycker att jag inte bör flytta ifrån min sambo för detta och att min son måste börja ta ansvar. Tilläggas bör att sonen betalar 1000 kr/mån hemma.

har din sambo barn?
  • Anonym (korven)
    Anonym (betalar egen mat) skrev 2023-01-08 22:22:34 följande:
    Jag flyttade också hemifrån tidigt. Ville verkligen stå på egna ben och skaffade en billig hyresrätt när jag precis tagit studenten. 

Min lillebror väntade tills han var 24 och hade pluggat en högre utbildning klart.
    Under tiden han bodde hemma hade han sparat till körkort och kontantinsats för en br. Har heller inga studieskulder eftersom han aldrig behövde låna från csn.

Jag är kvar i min hyresrätt och har en massa studieskulder och tog körkort väldigt sent. Visst hade jag det jättekul med massa fester och så i min egen lägenhet som ung, men undrar ibland om det verkligen var det bästa beslutet jag tagit att flytta hemifrån så tidigt.

Sen så är det ju andra tider nu med bostadsbrist och allt. Såvida inte ts bor i någon avkrok eller gammal bruksort med stor utflyttning så är nog hyresrätt svårt att fixa gissar jag. Men vet inte hur det ser ut i landet, bostadsbrist är det iaf. 
    Du var också väldigt tidig med hus och barn och tror du inser att extremt få 21-åringar är mogna för det, så det är mer du som är den ovanliga här.
    tycker dina föräldrar borde hjälpt dig lite när du flyttade. istället för att bara ge mat och service till sonen. de borde insett att det var rätt orättvist, lägg inte allt på dig själv.
Svar på tråden Flytta från min sambo eller son?