Inlägg från: Anonym (Anno Nym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anno Nym)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

StudierKemi skrev 2024-12-26 20:08:28 följande:

Noname00, jag vill att mannen är 20 år yngre, annars kommer det inte kännas rätt för mig att vara med honom, och då avstår jag hellre. Jag är jättegärna själv, det är mer bekvämt och mer lugnt att vara ensam än med någon annan då det lätt blir missförstånd och tjafs? Jag vill bara ge upp min frihet ifall han är väldigt ung och ändå vill ha mig (10% chans att det händer? Det är bra odds nog). Jag ser även bra ut antar jag, jag tar verkligen hand om mig, äter nyttigt, slarvar inte här, överäter inte och jag motionerar varje dag. Äter bara mer om jag tränar hårt 1 h. Har inte haft viktproblem sen jag var väldigt ung. Och då blir man lätt rätt kräsen, tyvärr. Allt det här händer automatiskt :/ 

Min dotter är 13 år. :) Hon tycker jag är för smal, hon önskar att jag ville gå upp i vikt lite, ha ha. Men jag vill inte dra ner på motionen, så viktuppgång kommer inte att hända. Det är viktigt att ta hand om sig själv.

Ja, jag hoppas verkligen att du har rätt & jag har fel, att män gillar oftast att ge oralsex, annars är det verkligen synd om kvinnor, men det är svårt att fastställa vem som har rätt här... Jag vill iallafall inte bli "lurad" och sårad igen. Vill inte råka bli utnyttjad igen av någon äldre utan oskuldsfullhet och med onda avsikter, så jag kommer rikta in mig på tonåringar och må bra bara. Jag blir inte klok på dem äldre, aldrig mer säger jag bara. :/

Men om du vill att han ska vara 20 år yngre och du är 32 så innebär att din "kille" är 13-15 år även om det skulle ske om några år

Typ lika gammal som din dotter?

• Anonym (Anno Nym)
    StudierKemi skrev 2025-01-07 16:18:03 följande:
    Inte aktuellt i nuläget då jag är 33 år. Men det blir att leta för fullt efter skolan om 5 år, någon 20 år yngre. Kanske inte exakt den siffran, kan även vara t.ex. 16-18 år yngre, men jag vill inte ha någon jämngammal. Det räcker med nederlaget att det är jag & inte han som föder barn. Nu vill jag ha något till min fördel också... Hellre själv annars :) 
    Kommer du bara ha oskyddad sex redan från början.
    Att han får spruta i dig från första gången ni ligger.

Eller ska du avakta lite?
  • Anonym (Anno Nym)
    StudierKemi skrev 2025-01-08 09:52:56 följande:

Prata kan man ju alltid långt i förväg och lära känna varandra. Jag tror att jag för säkerhetsskull kommer att frysa in mina ägg när jag är 36/37 år gammal (det kostar flera tusen per år (?) har jag för mig att ha dem frusna, så jag väntar till max 37). Sedan när äggen är frusna är det inte bråttom längre. Men kanske finner man någon direkt med lite tur. Idk. Det är ju trots att giftermål i den stränga katolska kyrkan som jag är ute efter, det blir meningslöst annars... Bara tårar annars. Då är man ju uppfostrad på ett visst sätt, går på mässa varje söndag utan undantag, och har alltid vetat om att det måste vara seriöst o.s.v., individen är formad till en drömperson. Därför kan man ha ren tur som håller i sig för alltid? :)

Men eftersom kvinnor har svårt att tända i jämförelse med män, och det måste vara seriöst, så tycker jag att kvinnor ska välja mycket yngre män och kolla på ansiktet istället för t.ex. penisen. Utnyttja det att män har svårt att hitta någon och fånga in dem tack vare katolskt system (vänta med sex tills efter bröllop alltså).

Det är då som katolicism fungerar, tänker jag? Då sexlivet hålls levande, då man älskar hans ansikte. Och självklart tittar man även på personligheten, men jag menade nu det utseendemässiga. Endast bra personlighet fungerar inte. Och när man funnit detta så kan han spruta i mig på en gång när man ligger :)

Så han måste vänta med sex tills han gift sig?
    Jag antar att du varit gift tidigare?
  • Anonym (Anno Nym)
    StudierKemi skrev 2025-01-08 10:21:18 följande:

Men han kommer ju vara uppfostrad på ett visst sätt. Det förändrar ens psyke och syn på världen om man går på mässa varje söndag. Fast den, typ 16-åringen i fråga har gått på 3 mässor i veckan sedan några år för att han är ministrant. Sådant formar mer än vad du kan föreställa dig. Det är inte alla som får vara ministrant, flickor/tjejer får t.ex. inte. För att Jesus hade manliga lärjungar. Men man kan engagera sig i kyrkan på andra sätt istället. Min dotter kommer att baka med mormor i helgen för att de ska sköta kyrkkaffe + bakelse efter mässan på söndag, och det måste själva baka för ett 30-tals familjer. Jag vill även pusha min dotter till att baka mycket oftare än så och ofta jobba för kyrkan, så hon kommer baka massa gånger till inför kyrkkaffet. Hennes bästis vill också prova, så hon kommer bli mer och mer indragen i kyrkan ser jag... Jag har redan berättat för henne att det är i kyrkan som man ska leta efter en kille, att de är snällast där, och det blev hon glad över att höra. Jag har bett Fader Vår tillsammans med min dotter och med den ateistiska bästisen också, så hon skulle få prova på. Och läst upp de 10 budorden. Det kanske blir en katolik utav henne en dag? :)

Så alla kan inte bli ministrant och delta i sådär många mässor under sin livs tid, men ett annat exempel på vad man kan göra istället är t.ex. min mamma som är kateket och lär ut katekes (avsnitt ur bibeln) till barn och ungdomar, vilket hon tycker är jätteroligt. Hon gillar att pyssla med barnen också och uppmuntra till katolsk tro, hon gör egna korsord med ord ur bibeln o.s.v. så det är inte bara enklare läsning. Jag tycker inte att det ateistiska systemet fungerar riktigt... Det blir så fokuserat på killens penislängd eller att man blir lämnad ensam när man blivit gravid, och aborter sker på löpande band. Allt är bara såå fel hela tiden (enligt mig, jag har rätt till min åsikt).

Så bättre att försöka fånga in en yngre kille från kyrkan som stannar när man blivit gravid, vara kär i det ansiktet och personligheten, och därför vilja ha sex väldigt ofta (som kvinna), och gå på kyrkmässa tillsammans varje söndag, för att hålla sin tro levande. Annars glömmer man!

Alltså har jag svårt att se framför mig att mannen med en sån uppfostran skulle ha försökt såra eller bedra mig. Och mognadsgraden är också högre p.g.a. regelbunden katekes-läsning. 

Hur skulle du reagera om en 38-40 årig man skulle ha en relation med din 16-17 dotter?

Är det sunt?
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (Anno Nym) skrev 2025-01-08 11:08:19 följande:
    Hur skulle du reagera om en 38-40 årig man skulle ha en relation med din 16-17 dotter?

Är det sunt?
    16-17 åriga dotter..
  • Anonym (Anno Nym)
    StudierKemi skrev 2025-01-08 17:22:39 följande:

Det är inte samma sak. En man har inte samma höga attraktionsvärde bara p.g.a. att han inte föder barn. Jag såg rätt nyligen en 60+ år gammal dam som inte ens var smal utan normalbyggd, med kort hår som hon lockat, hon sökte seriöst förhållande på kamrat.com. Hon skrev i sin presentation att hon inte vill få några meddelanden från tonårspojkar. Kvinnor har lätt att ligga med tonåringar hela livet. Men viktigt är att säga varför för att männen inte ska bli förbannade på nytt? Kvinnor har svårare att få lika stark orgasm, jag tror att man bara får den starkaste orgasmen själv genom millimeter precision när man rör klitoris och när man kämpat länge i ensamhet. En man har lätt där. Det är den viktigaste skillnaden, men det finns flera. Kvinnor är "vana" att vara försiktiga, och vill inte råka bli gravida, och den vanan håller i sig livet ut o.s.v.

Det är alltså inte samma sak om en kvinna med hög attraktionskraft (som fortfarande kan föda barn, alltså under 40! (Väldigt tilldragande)) söker sig till en ung man som gärna vill ligga. Det blir en helt annan sak. Viljorna kommer att klaffa. Det gör det inte när en ung kvinna möter en äldre egoistisk, icke-omhändertagande 40-årig snubbe.

En 18 åring är nog inte så intresserad av barn eller att ta hand om en 40 årring.

Jag tror allt detta bottnar i att du har dålig erfarenhet av äldre män eller män i din egna ålder.
    Hur ser du att din man kommer vara i samma ålder som din dotter?
  • Anonym (Anno Nym)
    StudierKemi skrev 2025-01-08 17:45:28 följande:

Män har svårt att finna någon, vi får se om jag har tur eller inte. Jag får starkast orgasmer i ensamhet oavsett. Om han passerar 25 år så börjar det bli ganska kört för honom om han inte är högutbildad, och jag kommer vara 45 då med nedfrysta ägg. Jag är visst potentiell partner, och så är jag inte heller överviktig. Jag kommer ju vilja ha sex och så. Det är mycket som stämmer :)

Om man är jämngamla istället så kan kvinnan känna att hon "failat" och må dåligt över att mannen har lätt att komma men hon har det svårt. Det ger en känsla att något är fel på kvinnokroppen, hemskt nog. Därför är det inte sunt att man är jämngamla. När kvinnan är äldre så har hon något att skylla på, "Äsh han är ju yngre än mig, därför har han lätt att komma", :) så mår hon inte dåligt psykiskt.

Viktigt är att hon tar igen orgasmerna helt ostört i ensamhet. Och så bör hon låta honom komma ofta i henne, så han inte vill lämna. Det är ju ändå väldigt väldigt upphetsande, oavsett.... Jag skulle gjort en pojke lycklig om jag bara fick chansen. De yngre tjejerna skulle svikit honom i jämförelse med mig. De skulle antagligen ställt massa onödiga krav....

Men jag vill att man gifter sig så att man är säker på att han stannar. Då kör jag hårt och ofta och vet att jag inte kommer att bli bortkastad sen. Så giftermål är viktigt. Det blir meningslöst annars.

Men din exman som du har barn med hur gammal är han?
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?