Inlägg från: Anonym (körven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (körven)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Anonym (Via Direkt) skrev 2023-01-07 10:00:51 följande:
    Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

bryr mig inte. gillar både långa och korta män. de är snygga på olika sätt.
  • Anonym (körven)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-01-07 12:23:31 följande:

Minst 180 gäller för mig, är 174 själv.
    "Råkade" träffa en kille i somras, var lite i gasen och tänkte inte så mycket på längden. Han var ju så förbannat gullig och trevlig. 
    Men när vi sågs nästa gång... så var det sista gången.

Jag ljög lite när jag dumpade honom, men sanningen var att han bara var 171 och det är för mig otänkbart.

mesigt av dig. hade varit coolare om du provade och såg vad han gick för, börjat dejta.

det krävs stake att stöta på en längre tjej. det krävs iofs stake av kvinnan också, det hade uppenbarligen inte du,
  • Anonym (körven)
    Anonym (Kanske lika bra) skrev 2023-01-08 06:52:29 följande:
    Den överraskningen hade han sent kunnat glömma. Att hon hade stake höhö.
  • Anonym (körven)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-01-08 10:47:53 följande:
    Men det är helt okej för kvinnor att skriva att de söker en viss längd ?   Du ser inte dubbelmoralen i det ?
    Allt är inte bara logik rakt av. I samhällen finns även normer och moral och hela västvärlden har en kollektiv stress och hat mot fetma. 

Fetma är mer stigmatiserat än längd i vårt samhälle, därmed anses det inte vara hög EQ att nämna någons BMI.

På det så tutas flickor in från tidig ålder att de ska vara smala och att deras värde ligger i det.

Även om det inte är lika populärt med korta män som långa män, kan man som man tillskansa sig attraktivitet med charmig personlighet och driftig anda osv. 

Jag tror för din del är det viktigt att lära sig koda av det sociala. Det är som när man är ett gäng, kanske dricker man öl och kör sällskapsspel och så småfuskar nån lite. Det är fel, det är inte rätt. Men, om du är den som stenhårt håller på reglerna kommer alla se dig som osoft oberoende att du har rätt. Det är det sociala spelet. 

Alla tilldeles olika kort, spela dem väl.
  • Anonym (körven)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 10:15:29 följande:
    Nej, jag anses vara ganska lång. Men det är ändå ingen garanti för att man ska ha lätt att träffa tjejer. Jag har aldrig haft nån, det är därför jag är bitter.
    Men jag skyller inte allt på tjejer. Vill bara säga det.
    Jag är så otroligt trött på att må såhär, vill bara gråta.
    Oj vilken vändning. Men vet du. Du uttrycker dig ändå väl i skrift och verkar kunna erkänna känslor det är två saker som kvinnor attraheras av.  

Gråt lite, men fundera på vad som kan få dig att må bättre. INTE kopplat till relation. Börja i ett nytt spår kanske? Gör saker du mår bra av och blir glad av och utvärdera sedan din situation igen!
  • Anonym (körven)
    Core skrev 2023-01-11 15:15:27 följande:
    Bra där! För det sitter inte i längden, umgås med många andra par och det är korta män överallt i de sammanhangen.

Det sitter i din bild av dig själv, den speglar du utåt. därför är det bra att du vill sluta sprida negativitet, för det är bara dig det drabbar. Skriv pm om du vill, jag är en jävel på att coach andra män, skämtar inte!

Du kan förändra allt med dig själv, förutom längden, så du kommer ingenstans med att haka upp dig på det.

En av mina söner är långt efter alla i klassen längdmässigt,vi snackar ett huvud kortare, och han har mått dåligt över det. Men jag jobbar hela tiden med att det får han acceptera, det största misstaget man kan göra är att påstå att man växer ikapp, för gör han sedan inte det kan det utvecklas till självhat.

Han har verkligen kommit långt i att arbeta med sig själv, trots sina knappa 10 år, och har utvecklat en egen person och stil. Tror inte det finns en unge som är mer populär alltså, varenda jävla unge på skolan från tvåan Till femman ropar efter honom när han kommer, och ska hänga. Flickor står och rodnar i kapprummet varenda dag, haha.

Detta trots alla vittnesmål om hur man blir förryckt och mobbad som kort , SPECIELLT under barnaåren

Men det är bara det kuvade självförtroendet många korta går med, som i sig blir en självuppfyllande profetia. Det är exakt samma sak som vuxen! Nu är det dags att lämna den där kuvade ungen i historien och blicka framåt, annars är du fast för alltid 
    klockrent!
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?