Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM februari 2023

Tack!! Det behövs för tionde försöket nu😅❤️
    Första ungen blev till på andra försöket🤷🏼?♀️

Loulou92 skrev 2023-01-31 13:57:16 följande:

Syskonförsök, Dollooo tack! 🥹🥹❤️❤️
    och grattis tillbaka Dollooo och alla tummar hålls Syskonförsök ✊

• Syskonförsök

Hur går en tillväga för att få det, OM det skulle vara där det brister? :) 
    Jag lever i teorin att det bara är dålig sömn och mat sedan vi har en liten en nu! Plus över det berömda 30 strecket nu vilket jag inte var senast!

Men man vet ju aldrig! Jag har fått tre kemiska graviditeter där ägget fäst delvis men blivit tidigt missfall (ett par dagar sen mens bara men svaga plus på stickan vid eller innan bim). Så det KAN ju kanske hjälpa med protesteron🧐

Loulou92 skrev 2023-01-31 14:54:45 följande:
    😍👏 nu hoppas vi att det håller i.

Syskonförsök:
    jag har ju varit gravid 2 gånger förra året, tog 5 försök varje gång och den här gången tog det fyra. Den här gången använde jag progesteronkräm mellan dag 9-15 (30-dagarscykel). Jag tror att jag tack var den fick äl-sekret som gjorde att jag verkligen visste när det var dags att ligga 😄 
    Men jag har också slutat snusa.. så vem vet. Men värt ett försök kanske?
  • Syskonförsök

Jag ser på båda!! Grattis!!!❤️
    det understa tror jag synts även på ett digitalt!

Lola92 skrev 2023-01-31 15:02:05 följande:

Nån som ser nåt? BIM-3 äl+9-10
  • Syskonförsök

Men sluta 😭😭❤️❤️❤️ de är ett plus!!!! Gud!!! Köp ett digitalt, drick inte massor och ta det imorgon med morgonurin!!!

Lola92 skrev 2023-01-31 15:24:27 följande:
    Skulle vara helt sjukt. Fick ett missfall i somras i vecka 8, trodde då att det var min sista chans (oplanerad graviditet) eftersom mina läkare säger att jag med stor sannolikhet är steril Förvånad
  • Syskonförsök

Okej!

jag har dock lång tid mellan ägglossning och mens vilket ska vara en indikation på att progesteronnivå är bra? hm. Väntar lite till innan sånt! hade KAOS med sömn till för snart tre månader sedan så jag tror och hoppas de kommer ta sig snart då det varit bättre nu och är väldigt viktigt för ägg kvalitén. 

däremot läste jag att en helst ska fortsätta till vecka 12 eller ibland även längre med progesteronet om en tagit det! Det för att de inte ska bli missfall om en abrupt slutar? har du läst det och har koll!!?! ❤️❤️

Loulou92 skrev 2023-01-31 16:58:29 följande:

Syskonförsök:
    Jag fick tips om det i januaritråden. Köpte från moodmama.com 🤗 

• Syskonförsök

Jaha!! Men fasen, kanske ska beställa då. Kan ju inte skada 🤷🏼?♀️
    Vilken var det du körde på? Tror de fanns en 20 och en 100 Eller något? 

Loulou92 skrev 2023-01-31 18:22:19 följande:
    Jag hade inga problem med lutealfasen men körde på ändå 😄
    jag har ju bara tagit det mellan dag 9 och dag 15(dagen innan ägglossning) för att hjälpa ägget fästa. Men tar man det för att undvika missfall, alltså från det att plussar på stickan så har jag också hört att man ska vara försiktig. Därför kommer jag inte använda det under tiden jag är gravid. ❤️

Men tror nog att det kommer gå för dig utan det om
    din kropp nu börjar återställas från dålig sömn och dåliga matvanor ✊😍
  • Syskonförsök

Det kan både tillkomma och försvinna för vätskan som reagerar fortsätter efter tiden, därför har de en avläsningstid! Oftast ökar de bara, dock! du hann inte ta kort då?? 

studerade skrev 2023-01-31 18:36:52 följande:

Kan strecket försvinna efter ca 30-60 min? Fick ett svagt sträck inom 5 min och var kvar efter 5 min men skulle visa kompisen nu och de ser typ tomt ut!!!! Har androg varit med om de. RFSUs tidiga test.

• Syskonförsök

Men spännande! Då är det för sent denna cykel men tar det sig inte nu så ska jag prova nästa! tack ⭐️

Loulou92 skrev 2023-01-31 20:11:14 följande:

Jag tog 100an men kanske lättare att dosera med den andra? Jag skickade ett Mail och fick jättebra svar :)
  • Syskonförsök

Men spännande! Då är det för sent denna cykel men tar det sig inte nu så ska jag prova nästa! tack ⭐️

Loulou92 skrev 2023-01-31 20:11:14 följande:

Jag tog 100an men kanske lättare att dosera med den andra? Jag skickade ett Mail och fick jättebra svar :)
  • Syskonförsök

Åh, vi sitter i samma båt tjejer ❤️
    Det kunde verkligen varit precis jag som skrivit det du skriver cykelhjul!!

och det är helt OK att vara depp och skriva sådant här (enligt mig) det gör det hela att vi faktiskt stöttar och får ventilera med varandra. DET ÄR INTE LÄTT psykiskt att försöka skaffa barn, det är bland det tuffaste som finns och en vet aldrig om det är något fel, om något hjälper, om det går vägen hela vägen eller inte. Jag är så sjukt avundsjuk på alla dem som ?råkar plussa? (och vill ha barn då) och för dem som får till det på första försöket. 

Men det viktigaste - vi är inte ensamma och det var precis därför jag skaffade ett familjeliv inlogg och började engagera mig här just i februari. Sen är jag superglad för alla er som lyckas och genuint vill jag ta del av er resa men det är precis lika viktigt att få skriva sådana här inlägg som att vara jätteglad över ett plus ❤️❤️❤️

Cykelhjul skrev 2023-02-01 08:31:03 följande:
    Åh jag förstår dig! :(
    Tänker inte säga "snart är det din tur!" för det hjälper inte just nu när det känns hopplöst. Det tar jätte mycket energi att hoppas hela tiden, att bli lurad på magkänslan man tror sig känna och att pröva sig fram med rosenrot/bidrottning/munkpeppar (jag har testat allt) och känna att just detta kanske är det som kommer hjälpa. 

Det är en bergochdalbana som helt ärligt suger. 
    Jag har vart säker på mina symptom så många gånger att jag snart är osäker på vad jag heter ens. Är också så otroligt trött och ledsen på att allt ska ta så långtid och hela tiden handla om tajming. Månaderna bara rinner iväg.

Förlåt för opeppande inlägg. Vi kan deppa tillsammans <3 
    och med det sagt - ny dag och nya möjligheter (ja jag är ändå en väldigt positiv och glad filur)
    ?- HUR har det gått för alla er som eventuellt testar idag och är det någon som både har något roligt att dela eller vill pappa på att skriva ur sig hur skit de är att testet blev negativt?❤️ KRAM till er alla oavsett vart i båten ni sitter just nu.
Svar på tråden BIM februari 2023