• Laura90

BIM februari 2023

Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-06 08:48:21 följande:

Tack dollooo! Vågar inte tro att det är sant! Kanske fel på tillverkningen!

Har beställt ett digitalt test som jag ska testa med imorgon! Är så himla nervös! Aldrig varit med om detta innan! 

Ååååh! Håller alla tummar och tår. 
  • Laura90
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-07 14:31:31 följande:

Funderar på att köra en mer seriös tempning nu framöver iom nytillkomna diagnosen, som jag förstått det är det enklaste att detektera äl vid pcos mha temp?
    Var för temp använder de som tempar? Mun/öra? Flera decimaler?

Jag kör natural cycles blue tooth-termometer+app som jag tycker är smidig! 
  • Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-07 12:55:06 följande:

Det var ett plus! Vågar inte hoppas, men kan inte låta bli att le! 

Plussat:

Dollooo

Blomman8877
    Lola92

Qwerty1988

Fyran4
    ettanvandarnamn123

Tycker det är extra kul att du som trådstartare lyckades denna månad <3 Skulle du säga att du gjort något annorlunda denna månad jämfört med innan? Ser att vi är på samma försöksmånad, första barnet, så det ger ju alltid hopp när någon i liknande sits lyckas :) 
  • Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-07 16:26:06 följande:

Sommar2020regn: de har varit ganska vattniga och vita, har liksom trott att det är mensen som är på väg! 

Laura90: håller med :) det vi gjorde annorlunda var att vi låg mer denna gången! Tidigare har jag varit ganska trött så det har blivit varannan gång under den fertila veckan, eller till och med missat då jag inte fick utslag på test den gången vi faktiskt testade med ÄL test! 

Denna gången låg vi varannan dag från att mensen tog slut till fertila veckan börjande, då låg vi en gång om dagen, var någon dag med morgon och kväll och på helgen körde vi på morgonen (annars brukar vi göra det på kvällen). Efter den veckan körde vi varannan dag i en vecka. Så 13 gånger detta försöket jämfört med 4-8 ggr tidigare månader. Försökte även ligga kvar i 10-15 min efter istället för att springa direkt på toa, vet att det är en skrock men tänkte att det inte skadar om jag ändå har tid. håller tummarna för dig! Hade varit roligt att följas åt med någon i samma ålder, försök och första barnet!

Ojoj ni har legat i haha! Då vet jag vad jag ska göra kommande månad med andra ord :') Jätteglad för din skull! Hoppas det sjunker in och att du kan glädjas åt det också! Jag har mens nu, nästa BIM 4/3 så jag håller tummarna jag med! 
  • Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-02-08 08:31:14 följande:
    Vad spännande och vad kul dina prover såg bra ut!
    Mina indikerade PCOS men läkaren verkade inte tycka det var något större problem, utan mer att skulle sambons spermaprover se bra ut så ser det ljust ut. Såvida jag svarar bra på spolning och letrozol som jag då kommer få äta.

Bollen är i rullning för oss båda nu med andra ord, kul! Skrattande
    Vi har slutsamtal på fredag! Ska bli skönt att veta om allt står rätt till eller inte
  • Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-02-08 11:26:34 följande:

kul! Vad innebär slutsamtalet, är det dina provsvar samt din partners prover? :) 

Att man går igenom provsvaren och ser vad nästa steg blir :)
    Vet dock att jag har AHM 5.2 och TSH 2.1 vilket jag läst mig till ska vara normalt? Gjorde VUL två gånger under ägglossningsveckan där de såg många folliklar varav en större så tror jag ägglossar som jag ska då mensen är väldigt regelbunden också. Därför är jag främst nyfiken på min sambos provsvar? Vad har ni för värden?
  • Laura90
    Laura90 skrev 2023-02-08 13:57:49 följande:
    Att man går igenom provsvaren och ser vad nästa steg blir :)
    Vet dock att jag har AHM 5.2 och TSH 2.1 vilket jag läst mig till ska vara normalt? Gjorde VUL två gånger under ägglossningsveckan där de såg många folliklar varav en större så tror jag ägglossar som jag ska då mensen är väldigt regelbunden också. Därför är jag främst nyfiken på min sambos provsvar? Vad har ni för värden?
    "Ett AMH-värde under 0,5 µg/l anses lågt, 0,5 till 1 något nedsatt, 1 till 2 fullt OK och över 2 bra. Vid 5 och över är äggreserven mycket bra och äggstockarna har många äggblåsor och kallas för PCO eller multifollikulära." 
    Fast hmmm enligt det här har jag också PCO? Men jag tempar med tydliga ökningar och får positiva ägglossningstester. Blir intressant att se vad de säger på fredag! 
  • Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 16:23:50 följande:
    Ja just det! Nej mina kändes typ som att de rann till, var lite vita men ändå vattniga. har inte haft någon värk eller att något huggit till. Bara ömma bröstvårtor. Känns inte alls som att jag är gravid (vilket oroar mig lite). Så det kan ju vara helt olika! vissa plussar ju flera dagar efter BIM, vet inte om det ?alltid? är samma för varje graviditet? Tänker att det kan ju vara annorlunda från din förra kanske? 
    Fortfarande sååå kul att du är gravid <3 Vad snabbt ni fick till första möte med barnmorska ändå? Hur gick det mötet till, vad gjorde man osv?
  • Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-02-09 10:35:24 följande:
    Jag fick inte veta mina värden, hon gick igenom dom i telefonen sedan en snabbis på besöket vi hade här om dagen. Jag är också supernyfiken på sambons spermaprover. Tyvärr så verkar det vara rätt så lång väntetid på det, från att remissen tas emot, till att få en tid och till att provsvaren kommer till vår läkare. Så ca 2 månader fram i tiden trodde läkaren.
    Provet ska analyseras i en annan stad och ska vara där inom en timme och den staden ligger 30 min bort om man tar motorvägen. Så det kommer bli intressant om det hinns lämnas i tid haha Tungan ute
    Jag loggade in på 1177 och såg mina provsvar där under "journalen"! Om ni bor i Sthlm så prova göra det, annars kanske er kommun har någon sida? Min sambo lämnade prov 18/1 och det var klart 1/2, har dock inte fått veta resultatet än men behövde veta att svaren kommit för att kunna boka slutsamtalet (vilket vi har imorgon). 
  • Laura90
    sommar2020regn skrev 2023-02-09 13:45:06 följande:
    Tjoho igen!

okej, nu får jag känslan av att det bli lite blött och var smart m grå trosor idag så att jag inte missar haha. O när jag kikar om det är mens så är det en blöt flytning, med lite vitt i, men inte några floder utan typ som en 50-öring/ tia varje gång. Hur mycket blött fick du? Haha
    Åååh hoppas! Ser fram emot ditt testresultat <3 Håller tummarna! 
  • Laura90

När du får positivt ägglosningstest: ägglossning sker inom 24-48h. När du får ökat temp i appen: ägglossning har skett. 

Kazi2 skrev 2023-02-12 13:31:43 följande:

Inte hängt med här på flera veckor. Testat med clearblues digitala ägglossningstest denna gången (någon som tipsat i gruppen) och på 20e testningen visade det en glad gubbe och jag hade även ägglossningssekret idag 😱 inte haft det på många cykler. 

tempar med NC i vanliga fall, och när jag då idag lägger in att de är positivt så säger appen att det kommer ske på tisdag. Det för att den indikerar att det är höjning av nivåerna idag. 

men till min fråga. Med clearblues tester. Är det samma som med appen? Att det egentligen sker några dagar senare 🤷🏼?♀️

sekretet förvillar mig, för har inte haft det på typ sju cykler. 

• Laura90

Om du använt clearblue advanced så tänk på att Natural Cycles inte kan hantera den blinkande smileyn=förhöjt östrogen. Så lägg bara in positivt test i NC om du fått en fast smiley=förhöjt LH.
    Ibland kan man få positivt ägglossningstest men ingen förhöjt temperatur. Då har ett ägg försökt lossa men inte lyckats, kallas anovulatorisk cykel och är vanligt vid PCO. 

Kazi2 skrev 2023-02-12 18:20:46 följande:

Kanske därför det har felat så förut. Har använt graviditetskollens stickor och aldrig fått ett solklart fall med ägglossning Och då gått på appen. 

tack för klargörandet!

• Laura90
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-15 14:55:12 följande:
    Yes! Har tempat men ej fått någon höjning än?
    Då har ägget inte släppt än så ligg på! 
  • Laura90
    Maymom skrev 2023-02-16 12:59:16 följande:

I?m out. Här sjönk tempen igår och mensen har startat igång. Nya tag nästa månad.
    Lycka till ni som fortfarande väntar på bim!

Åh <3 Du är välkommen till mars-gruppen!
  • Laura90

Smulan57: Ha inte dåligt samvete! <3 man gör det man kan, i den mån det går! Något glas vin här och där bör verkligen inte påverka. Man måste få leva lite ockaå annars kommer vi ju gå under i denna väntan. 

• Laura90

Smulan57: Jag har egentligen hoppat över till mars-tråden men kikar in här för att se hur det går för er :) BIM 4/3 och har precis haft ägglossning så nu börjar den eviga väntan! 
    Jag försöker absolut dricka mindre alkohol/koffein och leva hälsosamt men vill inte låta graviditets-jakten ta över hela mitt liv heller. Tror inte det vore hälsosamt i längden för min del.. :( 

• Laura90
    hopemalin skrev 2023-02-20 12:02:44 följande:

Hej Och glad måndag till er ! 🤗
    Jag har aldrig använt mig av temp när det kommer till ägglossning / mens / graviditetsönskan, men vet att jag 
    vanligtvis ligger på 36-36,5.
    Tog tempen (örat) nyss här på jobbet, och det visade 37,2 höger och 37,1 vänster.

Ni som brukar temp och har koll på det, brukar det ligga så innan mens?
    Har BIM om ca 5 dagar ☺️

Här är min tempkurva med Natural Cycles denna månad! Det är viktigt att din termometer visar 2 decimaler och att du mäter det första du gör på morgonen, gärna samma tid varje dag. Innan ägglossning denna cykel låg jag kring 36,35. Efter ägglossning kring 36,6 så det är små mariginaler.

• Laura90
    Sanlin90 skrev 2023-02-20 15:16:33 följande:

Jag fick panikattak och dundergrät nyss, dels för jag surade ihop på sambon och dels för jag är så jävla less på kroppen, är på äl+14 två dagar över mens men den kommer inte och jag får inget plus :(

Åh </3 kom ihåg att du är på den värsta tiden/dagarna i cykeln! Det lättar om några dagar oavsett plus eller inte. Låt dig själv vara ledsen. För mig hjälpte det att förklara för sambon hur jobbig just den delen av cykeln är
Svar på tråden BIM februari 2023