BIM februari 2023
Tack dollooo! Vågar inte tro att det är sant! Kanske fel på tillverkningen!
Har beställt ett digitalt test som jag ska testa med imorgon! Är så himla nervös! Aldrig varit med om detta innan!
Tack dollooo! Vågar inte tro att det är sant! Kanske fel på tillverkningen!
Har beställt ett digitalt test som jag ska testa med imorgon! Är så himla nervös! Aldrig varit med om detta innan!
Funderar på att köra en mer seriös tempning nu framöver iom nytillkomna diagnosen, som jag förstått det är det enklaste att detektera äl vid pcos mha temp?
Var för temp använder de som tempar? Mun/öra? Flera decimaler?
Det var ett plus! Vågar inte hoppas, men kan inte låta bli att le!
Plussat:
Dollooo
Blomman8877
Lola92
Qwerty1988
Fyran4
ettanvandarnamn123
Sommar2020regn: de har varit ganska vattniga och vita, har liksom trott att det är mensen som är på väg!
Laura90: håller med :) det vi gjorde annorlunda var att vi låg mer denna gången! Tidigare har jag varit ganska trött så det har blivit varannan gång under den fertila veckan, eller till och med missat då jag inte fick utslag på test den gången vi faktiskt testade med ÄL test!
Denna gången låg vi varannan dag från att mensen tog slut till fertila veckan börjande, då låg vi en gång om dagen, var någon dag med morgon och kväll och på helgen körde vi på morgonen (annars brukar vi göra det på kvällen). Efter den veckan körde vi varannan dag i en vecka. Så 13 gånger detta försöket jämfört med 4-8 ggr tidigare månader. Försökte även ligga kvar i 10-15 min efter istället för att springa direkt på toa, vet att det är en skrock men tänkte att det inte skadar om jag ändå har tid. håller tummarna för dig! Hade varit roligt att följas åt med någon i samma ålder, försök och första barnet!
kul! Vad innebär slutsamtalet, är det dina provsvar samt din partners prover? :)
När du får positivt ägglosningstest: ägglossning sker inom 24-48h. När du får ökat temp i appen: ägglossning har skett.
Inte hängt med här på flera veckor. Testat med clearblues digitala ägglossningstest denna gången (någon som tipsat i gruppen) och på 20e testningen visade det en glad gubbe och jag hade även ägglossningssekret idag 😱 inte haft det på många cykler.
tempar med NC i vanliga fall, och när jag då idag lägger in att de är positivt så säger appen att det kommer ske på tisdag. Det för att den indikerar att det är höjning av nivåerna idag.
men till min fråga. Med clearblues tester. Är det samma som med appen? Att det egentligen sker några dagar senare 🤷🏼?♀️
sekretet förvillar mig, för har inte haft det på typ sju cykler.
Om du använt clearblue advanced så tänk på att Natural Cycles inte kan hantera den blinkande smileyn=förhöjt östrogen. Så lägg bara in positivt test i NC om du fått en fast smiley=förhöjt LH.
Ibland kan man få positivt ägglossningstest men ingen förhöjt temperatur. Då har ett ägg försökt lossa men inte lyckats, kallas anovulatorisk cykel och är vanligt vid PCO.
Kanske därför det har felat så förut. Har använt graviditetskollens stickor och aldrig fått ett solklart fall med ägglossning Och då gått på appen.
tack för klargörandet!
I?m out. Här sjönk tempen igår och mensen har startat igång. Nya tag nästa månad.
Lycka till ni som fortfarande väntar på bim!
Smulan57: Ha inte dåligt samvete! <3 man gör det man kan, i den mån det går! Något glas vin här och där bör verkligen inte påverka. Man måste få leva lite ockaå annars kommer vi ju gå under i denna väntan.
Smulan57: Jag har egentligen hoppat över till mars-tråden men kikar in här för att se hur det går för er :) BIM 4/3 och har precis haft ägglossning så nu börjar den eviga väntan!
Jag försöker absolut dricka mindre alkohol/koffein och leva hälsosamt men vill inte låta graviditets-jakten ta över hela mitt liv heller. Tror inte det vore hälsosamt i längden för min del.. :(
Här kom mensen iallafall ✊Första månaden med NC så det blir skönt att ha något "nytt" att sikta mot. Någon som kan länka till bim mars gruppen? Nu siktar vi på försök nummer 8/9 👏😊
Hej Och glad måndag till er ! 🤗
Jag har aldrig använt mig av temp när det kommer till ägglossning / mens / graviditetsönskan, men vet att jag
vanligtvis ligger på 36-36,5.
Tog tempen (örat) nyss här på jobbet, och det visade 37,2 höger och 37,1 vänster.
Ni som brukar temp och har koll på det, brukar det ligga så innan mens?
Har BIM om ca 5 dagar ☺️
Här är min tempkurva med Natural Cycles denna månad! Det är viktigt att din termometer visar 2 decimaler och att du mäter det första du gör på morgonen, gärna samma tid varje dag. Innan ägglossning denna cykel låg jag kring 36,35. Efter ägglossning kring 36,6 så det är små mariginaler.
Jag fick panikattak och dundergrät nyss, dels för jag surade ihop på sambon och dels för jag är så jävla less på kroppen, är på äl+14 två dagar över mens men den kommer inte och jag får inget plus :(