• Laura90

BIM februari 2023

Har varit gravid 2 ggr tidigare men gjorde då abort pga fel partner och timing. Mina tidiga symtom då var extreeem trötthet. Idag sov jag 2h på kontorets soffa haha? kan inte låta bli att hoppas? enligt Natural Cycles hade jag ägglossning 20/1 och BIM 3/2. 8/2 får vi alla svar från fertilitetsutredningen å andra sidan vilket känns som en tröst om mensen dyker upp. 

• Laura90
    Syskonförsök skrev 2023-01-30 07:59:09 följande:

Håller alla tummar för dig!!! Jag känner mig alltid supergravid och mer för varje månad som går så vågar inte alls lita på den där känslan längre! 

studerade skrev 2023-01-29 22:16:40 följande:

Samma här... 7e försöket och jag försöker bara ignorera alla gravidsymtom :( Har superont i brösten men det har jag alltid mellan ägglossning och mens numera... Ska testa tidigt på onsdag men ställer in mig på att det är kört även denna gång.
  • Laura90
    Lyksa skrev 2023-01-30 14:08:54 följande:
    Tre dagar mellan testen ❤️
    Är inte det där kontrollsträcket? Ska det inte vara två sträck om det är positivt? Förlåt, inte meningen att låta negativ men bara undrar <3 
  • Laura90
    Syskonförsök skrev 2023-01-31 07:32:50 följande:

Är det fler av  med bim snart som testat? och ni som vi såg något svagt för igår, hur har det gått idag?❤️❤️

Jag ska testa tidigt med clear blue imorgonbitti, BIM 3/2. Enligt clear blue's uträkning på deras hemsida kunde jag inte testa tidigt förrän imorgon så jag håller mig till det :) 
  • Laura90

Testade negativt med clear blue digital nu, BIM 3/2, så är säker på att det är kört? Gjorde spolning 16/1, ÄL 20/1 och åt rosenrot från mens till ÄL. Hoppades så att spolning och/eller rosenrot skulle hjälpa men tyvärr, blev nog bara mer besviken än tidigare månader. Har slutsamtal på fertilitetsutredningen 10/2 iaf. Dock vet jag att mitt TSH och äggreserv/ägglossning ser bra ut så mest nyfiken på sambons spermaprov samt vad nästa steg blir. Hoppas det går bättre för er andra <3 (Behöver inte höra att det KAN slå om till positivt senare, trött på att leva på hoppet nu :( )

• Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-02-01 08:31:03 följande:
    Åh jag förstår dig! :(
    Tänker inte säga "snart är det din tur!" för det hjälper inte just nu när det känns hopplöst. Det tar jätte mycket energi att hoppas hela tiden, att bli lurad på magkänslan man tror sig känna och att pröva sig fram med rosenrot/bidrottning/munkpeppar (jag har testat allt) och känna att just detta kanske är det som kommer hjälpa. 

Det är en bergochdalbana som helt ärligt suger. 
    Jag har vart säker på mina symptom så många gånger att jag snart är osäker på vad jag heter ens. Är också så otroligt trött och ledsen på att allt ska ta så långtid och hela tiden handla om tajming. Månaderna bara rinner iväg.

Förlåt för opeppande inlägg. Vi kan deppa tillsammans <3 
    Det är så jääävla tröttsamt att känna sig sken-gravid varenda månad. "Mår jag lite illa? Har jag extra ont i brösten? Är jag inte tröttare än vanligt ändå?". Och så sambo som "stressa inte, det kommer gå tillslut, tänk inte så mycket!". Ja, det fungerade det första halvåret. Lätt för dig att säga medan man själv funderar på om varje kopp kaffe eller glas vin verkligen är så bra just nu samtidigt som man sitter på familjeliv och beställer hem diverse kosttillskott. 
  • Laura90
    Magnolia010 skrev 2023-01-23 22:47:23 följande:
    BIM februari 2023

Tillbaka efter att ha påbörjat en fertilitetsutredning (äntligen). Varit på mitt första besök och lyckades pricka in det rätt i cykeln så fick även genomföra spolning av äggledarna. (Tack till den personen som tipsa om Sophiahemmet här på forumet  ❤️, de är fantastiska).
    De kunde iaf se 10 + 8 äggblåsor så allt såg bra ut men nu har jag fått mina provsvar och de är inte lika bra.. (se nedan)
    Någon annan som har lämnat prover? eller har haft problem med sköldkörteln när de försökt bli gravida?

P?AMH (äggreseverna):  5,1 mikrog/L
    S-TSH (sköldkörtel):  2,9 mE/L Referensintervall: 0,3-4,2?
    (enligt nya studier bör TSH-värdet inte överstiga 2,5 när man försöker bli gravid)

Jag lägger till mig på listan föresten! ❤️
    1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket 
    Fick mina svar nu!
    AHM 5.2 µg/L
    TSH 2.1 mlE/L
    T4, fritt 13 pmol/L
  • Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-02 14:48:05 följande:

Ni som har påbörjat/är mitt i/har gjort en fertilitetsundersökning, kan inte ni berätta lite om de olika stegen man går igenom och hur lång tid varje steg har tagit?

Jag ringde GynStockholm/Läkarvillan i Stockholm i mitten av december. Fick första tiden 21/12 där jag och sambon fyllde i hälsodeklarationer och svarade på frågor. Jag lämnade också blodprov för TSH (sköldkörtel) och AMH (äggreserv). Sen behövde vi invänta nästa mens för att komma vidare då spolning av äggledare och VUL görs precis innan ägglossning så det gjorde jag 16/1 samt 19/1. Sambon lämnade spermaprov 18/1. Sista återbesöket har man tillsammans och det har vi 10/2 där vi får veta provsvaren samt hur vi kommer vidare. Jag hoppas fortfarande på att kunna ställa in det mötet, BIM imorgon, men testat negativt och är 99% säker på att mensen kommer som den ska tyvärr. Jag kan rekommendera Läkarvillan, tycker det gått snabbt och smidigt hittills! 
  • Laura90

Åh grattis! Det ger hopp att det plötsligt går efter så lång tid <3 

Fyran4 skrev 2023-02-04 23:04:44 följande:Hej på er!

jag plussade idag efter ca två års försök. Har inte försökt aktivt sista året eftersom jag gav upp hoppet men vi har alltid prickat äl. Hade BIM 2/2 och är beräknad till den 12/10. Jag hänger gärna på en BF oktober tråd om någon startar det :) 

Jag har redan väldigt tidiga graviditetstecken, mått illa hela dagen och värre nu på kvällen. Min senaste graviditet så spydde jag från v7 fram till dagen för förlossningen så fasar lite för att det blir samma denna gången.

Svar på tråden BIM februari 2023