Inlägg från: trefaldigmästareikärlek |Visa alla inlägg
  • trefaldigmästareikärlek

BIM februari 2023

Funderar på att köra en mer seriös tempning nu framöver iom nytillkomna diagnosen, som jag förstått det är det enklaste att detektera äl vid pcos mha temp?
    Var för temp använder de som tempar? Mun/öra? Flera decimaler?

Tack foodie för svar ✊
    Jag har haft ont i äggstockarna i förrgår och igår, idag mindre men ömma bröst. Låg i förrgår, ska ligga idag igen och så får vi fortsätta tänker jag. 
    Är på CD 27 nu så vi får väl se om detta blir en 42dagars cykel igen... 😑

Hej alla igen? Stort grattis till alla plus, man har ju dålig koll på vilka alla som plussat är men oavsett är det så otroligt kul att läsa 😍

Fick efter besöket den 3/2 veta att äl bör ske inom 10 dgr. Hade älsmärta 7-8 främst över hö äggstock och vi har kört var 3 dag sedan dess. Inatt i en dröm hade jag sammandragning (?!) lokaliserat på höger sida av livmodern. Kändes precis som när man är i v 20+ och de små sammandragningarna börjar. Vad tusan var det? Har aldrig upplevt något liknande. Drömde så galet inatt om bebisar, att jag var delaktig i en trilling-grav men jag bar inte barnen utan jag var som en i ett pol-förhållande. Gjorde så ont i hjärtat när bebisarna kom ut och jag inte fick amma eller ge namn åt dom. Hujja var hjärnan snurrar. 

Vet inte när jag ska testa eller när mensen är förväntad iom att jag inte har någon äl bekräftad. Vad ska jag göra tycker ni?

Kram och grattis till alla er som lyckats ❤️

Plussat:

Dollooo
    Blomman8877
    Lola92
    Qwerty1988
    Fyran4
    Ellie21
    1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 
    11/2 shethegirl 2a barnet 6 försöket 
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 Ems99, 1a barnet, 5 försöket
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Siris, 2a barnet, 1a försöker efter mf
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    17/2 ladylovely 4:e barnet
    18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3
    18/2 Sanlin90, 2a barnet, 6(?) försöket
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 
    20/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket
    21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket
    22/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket
    23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket
    24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket
    25/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    27/2 Frelwi, 2a barnet, 1a försöker 
    28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket
    28/2 - Sannet -1:a barnet, 3:e försöket 

Ni vet när man får ett infall, tog ett "för skojs skull" (inte alls i ett desperat försök att få svar på min "kramp/sammandragning" inatt) och jag tycker mig se något, ack sååååå sååå svagt så det knappt syns men ändå är det där. Spöksträck förmodligen men hoppets gnista tändes igen... Det enda jag VET med säkerhet är att äl skett någon gång efter 3/2 men ingen susning om när.
    Ser ni det jag ser eller har test-spöket varit framme igen? 

Syskonförsök misstänkte det, syns tydligare irl men så svaaaagt så svagt, säkert ett spöksträck då 👏😊 Ta k för att du tog dig tiden att svara. Har LH ökning igen så om sambon blir av med nacksoärren när vi imorgon igen 😂 Ett heltidsjobb att försöka skaffa barn med oregelbunden cykel 🤣

Åh så kul det är att följa alla här 😭 Känns som att det är en bra månad, mycket plus. Stort grattis till alla som lyckats ❤️

Vet inte alls vart i cykeln jag är. Vi har dock varit duktiga och regelbundna med 3 dgr mellan ungefär. Idag har jag molvärk och ont i brösten - rejält ont i brösten, men inget annat, misstänker att mensen är på g. 🤷?♀️ 
    Men det känns inte lika jobbigt nu. Nu vet vi hur vi behöver förhålla oss. 

Syskonförsök jag håller med till 100 %, här får man känna sig "normal" med alla demoner till tankar som dyker upp 😍🥰 Så synd vi förmodligen bor alla åt vitt spridda håll annars hade det varit sååå kul att få träffas när alla fått sina bebbar till sig, eller innan det 🤗😍 
    Foodie92, skönt att höra att det går framåt för er ❤️ Jag inväntar antingen ett plus eller cykeldag 3 om mensen kommer, då ska jag lämna prover för steg två i fertilitet utredningen. 
    Imorgon landar nog mitt paket fr natural cycles i pstlpdan. Taggad att börja tempa på riktigt 😍

God morgon på er och stort grattis till smulan och frufröken!! 
    Jag vaknade med molvärk och en "slemmig" rosa-röd flytning idag, så säkert är mensen på väg här. Är vansinnigt förvirrad då min äggblåsa var 15mm den 3/2 och gyn läkaren sade att det tidigast skulle ske om 7 dgr vid det mötet, dvs runt den 10/2 och jag har inte haft känningar förrän runt 7-8 samt lh-ökning veckan efter 🤦?♀️
    Sexat var 3:e dag från den 6 så tycker vi borde prickat... 
    Igår hade jag blodsmak i munnen hela förmiddagen och mina bröst än allt annat än ömma, ytterst lite känner jag upp mot armhålorna. Har en känsla av att vara gravid men nu när jag fick blod på pappret känns det som en låg chans. 
    En del av mig vill tro på nidblödning men realismen säger att mensen är på g. 
    Nåja, bra att veta hur vi jobbar framöver 😊

Fick nu mer blod på pappret men det var JÄTTEslemmig klarröd liten blödning? Förlåt för beskrivningen, men vadan detta? Tänk typ äggviteflytning fast en blodig sån. Har aldrig haft så vid mens. Den är inte klumpig men seg snarare. Inputs/förslag? 

Har uppdaterat min bim (var hos gyn 3/2 där äl ej hade skett, en äggblåsa var på 15mm) så eg har jag INGEN ANING om när jag har bim. Läkaren sa att äl borde ske ca 7-10 dgr efter besöket så äl har troligtvis skett mellan 7-13 vilket då innebär bim 21-28 🤦?♀️

Jo det är riktigt bökigt.. 🤦?♀️ Har tydligen solklara pcos äggstockar med tydliga pärlband med många omogna äggblåsor. 
    Är verkligt inte likt mens, det är så,"slemmigt". Börjar fundera om det kan vara en cysta som spruckit men den smärtan misstänker jag hade varit bättre än den molvärk jag haft senaste dagarna. 
    Skulle säga att mängden är max en tsk som kommit. Det som gör mig mest förvirrad är konsistensen

Sysko försök tack för svar och pepp! Återstår att se imorgon om jag ff blöder. Har binda nu (kommer bara droppar) dock när jag torkar mig och "klämmer ut" kommer en del blod och vad som kan vara hinna. 🤷?♀️Högst oklart vad kroppen pysslar med 😂

Jag håller med dig syskonkärlek, smulan du ÄR gravid 😍😍🥰🥰 Fira och njut❤️

Här kom mensen iallafall ✊Första månaden med NC så det blir skönt att ha något "nytt" att sikta mot. Någon som kan länka till bim mars gruppen? Nu siktar vi på försök nummer 8/9 👏😊

Svar på tråden BIM februari 2023