• Cykelhjul
    Mathilda88 skrev 2023-02-02 09:09:31 följande:
    Tyvärr är det ju så också 😢. Känner igen mig helt i det nu när vi närmar oss 1,5 år med försök. Tog gravtest nu på morgonen då mensen är nån dag sen, men negativt även idag? 
    Då har vi försökt ungefär lika länge. Hade ni sökt hjälp? (förlåt om jag redan frågat) 
    Vet du när du hade ägglossning? Känner du någonting? Hoppas du är en av dom som plussar sent bara! Hjärta
  • Cykelhjul
    Mathilda88 skrev 2023-02-02 09:33:28 följande:
    Åh gud så skönt att det knappt kändes 🙏 Själv avbröt dom nästan spolningen pga det gjorde så ont - först med införandet av katetern och sen spolningen i sig trots Alvedon och Ipren inför. Var inte kul att köra hem! Sen låg jag hemma i soffan i två dagar av att det gjorde så ont och hade molande värk i 2-3 dagar till efter det 🙈🙈. Trots fulldos Alvedon och Naproxen. Så stor skräck för smärtan en IVF kan leda till i sommar 😭
    åh nej är det sant? Jag som är super orolig för just spolningen pga rätt känslig :O 
    Höll på att kryta ur skinnet när läkaren förklarade med katetern och hela proceduren haha. Samtidigt så har man ju läst att det kan hjälpa och många blir gravida efteråt.

Bortse ifrån mitt tidigare svar. Kanske är mensen lite sen pga spolningen om du gjorde den denna månad? 
    Foodie92 skrev 2023-02-02 10:17:48 följande:

Stort grattis till alla plus, blev lång läsning men är så glad för er alla som plussat !

Inte gått in på FL på ett tag, kände att jag behövde pausen denna gång i och med bokat gynbesök. Lämnade prover och vi ska på dubbelbesök och påbörja fertilitetsutredning. Gyn såg att jag skulle ha ÄL igår och idag så vi kör på och hoppas på att det tar sig denna månad ! Ska tillbaka i veckan för att ta nya prover för att säkerställa att ägget släpper 😊 Hade hoppats att de skulle tagit sig tills nu men skönt att veta att det ändå går framåt.

Jag känner igen ditt Alias ifrån tidigare trådar :) Även jag tog en paus ifrån FL av samma anledning och ska på parbesök om några dagar för att påbörja fertilitetsutredning. Det verkar som vi är ett gäng som följts åt och är i samma sits.

Hoppas verkligen ägget släpper och det tar sig nu! Hjärta 
  • Cykelhjul

Ännu flera plus! Gud vad kul grattis! 
    Det känns som det är något magiskt i luften den här månaden. Så många plus redan HjärtaHjärta

• Cykelhjul

Idag ska jag och sambon på vårat första besök tillsammans hos läkaren för påbörjad fertilitetsutredning. Så nervös trots att jag vet att det idag inte kommer hända något mer än att bara prata och gå igenom mina blodprover och formulären jag och sambon fyllt i (antar jag).

Det är skönt att bollen är i rullning och att dom sett något är på tok så vi kan få hjälp. Samtidigt trots den vetskapen att det förmodligen är en bit kvar till barn så ser jag i appen att BIM är om 5 dagar och av gammal vana trogen så börjar man testa (negativt så klart) och känna efter extra noga i kroppen haha.

Blir tokig på mig själv för givetvis tror jag även denna månad att jag har alla tidiga tecken på en graviditet haha Tungan ute

• Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-07 13:15:47 följande:

Cykelhjul: Stort lycka till ! Vi har vårt första parmöte nästa vecka. Gyn ringde mig precis och bekräfta att alla prover såg bra ut för min del så det är ju skönt!

Vad spännande och vad kul dina prover såg bra ut!
    Mina indikerade PCOS men läkaren verkade inte tycka det var något större problem, utan mer att skulle sambons spermaprover se bra ut så ser det ljust ut. Såvida jag svarar bra på spolning och letrozol som jag då kommer få äta.

Bollen är i rullning för oss båda nu med andra ord, kul! Skrattande
  • Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-08 09:31:21 följande:
    Vi har slutsamtal på fredag! Ska bli skönt att veta om allt står rätt till eller inte

kul! Vad innebär slutsamtalet, är det dina provsvar samt din partners prover? :) 

• Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-08 12:00:10 följande:

Cykelhjul: ja proverna bekräftade att jag hade PCO då min äggreserv va hög. Så vi är nog i samma sits med letrozol och spolning. Får se vad blodprov visar om jag ägglossar för enligt tempning så får jag en förhöjd temperatur och jag får mens varje månad så tänker att jag borde ägglossa men blir osäker nu.

Laura90: lycka till med slutsamtalet !

Trefaldigmästareikärlek: håller tummarna att du ägglossar nu. Det är jobbigt när man har långa cykler, tar sån tid tills man får försöka igen, väldigt segt.

Åh det där nämnde min gyn ingenting om, just om jag ägglossar eller inte. Nu känner jag mig lite snopen haha. Men jag antar att jag inte gör det för jag får inte fertilssekret eller positiva stickor. 

Men att tempa är väl det enda säkra sättet att se om man ägglossar eller inte så det är ju positivt för din del! Skrattande

• Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-08 13:57:49 följande:
    Att man går igenom provsvaren och ser vad nästa steg blir :)
    Vet dock att jag har AHM 5.2 och TSH 2.1 vilket jag läst mig till ska vara normalt? Gjorde VUL två gånger under ägglossningsveckan där de såg många folliklar varav en större så tror jag ägglossar som jag ska då mensen är väldigt regelbunden också. Därför är jag främst nyfiken på min sambos provsvar? Vad har ni för värden?
    Jag fick inte veta mina värden, hon gick igenom dom i telefonen sedan en snabbis på besöket vi hade här om dagen. Jag är också supernyfiken på sambons spermaprover. Tyvärr så verkar det vara rätt så lång väntetid på det, från att remissen tas emot, till att få en tid och till att provsvaren kommer till vår läkare. Så ca 2 månader fram i tiden trodde läkaren.
    Provet ska analyseras i en annan stad och ska vara där inom en timme och den staden ligger 30 min bort om man tar motorvägen. Så det kommer bli intressant om det hinns lämnas i tid haha Tungan ute
  • Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-09 10:50:59 följande:
    Jag loggade in på 1177 och såg mina provsvar där under "journalen"! Om ni bor i Sthlm så prova göra det, annars kanske er kommun har någon sida? Min sambo lämnade prov 18/1 och det var klart 1/2, har dock inte fått veta resultatet än men behövde veta att svaren kommit för att kunna boka slutsamtalet (vilket vi har imorgon). 
    Vi går privat och dom använder sig inte av samma journalsystem. Men jag kan be och få dom skickade till mig. Det är lite spännande att googla och se det, trots att läkaren redan berättat haha. 
    Åh det var ju snabbt! Läkaren kanske gav mig ett worst case senario i väntetiden. Kanske har er läkare fått svaren till sig då? Hoppas på det iallfall så ni får reda på ert nästa steg. Man vill ju bara att tiden ska gå och att detta ska vara bakom en 
  • Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-09 12:56:50 följande:

Samma för mig som Cykelhjul, går privat så kan inte se de tyvärr i journalen. Hade varit intressant att se 😊 ska in imorgon och lämna blodprov för att se om jag haft en ökning av hormon sen förra veckan, för att se om jag ägglossar 😊

Håller tummarna inför provet nu! Samt att bruna flytningen var en nidis! {#emotions_dlg.flower} Jag fick också en rosaflytning som gör att jag lever på hoppet nu haha
  • Cykelhjul

Åh vet inte varför jag blir besviken för. Chanserna är minimala till ett plus men ändå besviken när man får ett blankt test nu på morgonen.
    BIM imorgon 
    Har mått illa, haft mjölkiga flytningar och ont i livmodern av och till flera dagar.

Jag hypade upp mig till en skengraviditet igen😅😂

• Cykelhjul

Haha och som ett trollslag så kommer mensen när man tagit ett gravtest 😄
    Tack för denna månad, hoppas inte att jag ser er i bästa tråd ❣️

• Cykelhjul

Jag förstår hur du känner Syskonkärlek! När är din BIM? Kanske kommer plusset senare

Varje jäkla månad så luras kroppen och man intalar sig "denna gång känns det nog kanske lite annorlunda?" 
    Jag bara går och väntar på att jag kan testa, känns så otroligt långt mellan ÄL och  BIM. Men jag har haft sånt värk i livmodern, äggstockarna och ljumskarna sedan ÄL plus ont i bröstvårtorna (är på ÄL +4/5 ) Men logiken säger att det är en cysta om känns av plus progesteronen som jag är känslig för.

Svar på tråden BIM februari 2023