BIM februari 2023
Åh grattis till alla plus i tråden!
Åh grattis till alla plus i tråden!
Stort grattis till alla plus, blev lång läsning men är så glad för er alla som plussat !
Inte gått in på FL på ett tag, kände att jag behövde pausen denna gång i och med bokat gynbesök. Lämnade prover och vi ska på dubbelbesök och påbörja fertilitetsutredning. Gyn såg att jag skulle ha ÄL igår och idag så vi kör på och hoppas på att det tar sig denna månad ! Ska tillbaka i veckan för att ta nya prover för att säkerställa att ägget släpper 😊 Hade hoppats att de skulle tagit sig tills nu men skönt att veta att det ändå går framåt.
Ännu flera plus! Gud vad kul grattis!
Det känns som det är något magiskt i luften den här månaden. Så många plus redan
Idag ska jag och sambon på vårat första besök tillsammans hos läkaren för påbörjad fertilitetsutredning. Så nervös trots att jag vet att det idag inte kommer hända något mer än att bara prata och gå igenom mina blodprover och formulären jag och sambon fyllt i (antar jag).
Det är skönt att bollen är i rullning och att dom sett något är på tok så vi kan få hjälp. Samtidigt trots den vetskapen att det förmodligen är en bit kvar till barn så ser jag i appen att BIM är om 5 dagar och av gammal vana trogen så börjar man testa (negativt så klart) och känna efter extra noga i kroppen haha.
Blir tokig på mig själv för givetvis tror jag även denna månad att jag har alla tidiga tecken på en graviditet haha
Cykelhjul: Stort lycka till ! Vi har vårt första parmöte nästa vecka. Gyn ringde mig precis och bekräfta att alla prover såg bra ut för min del så det är ju skönt!
kul! Vad innebär slutsamtalet, är det dina provsvar samt din partners prover? :)
Cykelhjul: ja proverna bekräftade att jag hade PCO då min äggreserv va hög. Så vi är nog i samma sits med letrozol och spolning. Får se vad blodprov visar om jag ägglossar för enligt tempning så får jag en förhöjd temperatur och jag får mens varje månad så tänker att jag borde ägglossa men blir osäker nu.
Laura90: lycka till med slutsamtalet !
Trefaldigmästareikärlek: håller tummarna att du ägglossar nu. Det är jobbigt när man har långa cykler, tar sån tid tills man får försöka igen, väldigt segt.
Åh det där nämnde min gyn ingenting om, just om jag ägglossar eller inte. Nu känner jag mig lite snopen haha. Men jag antar att jag inte gör det för jag får inte fertilssekret eller positiva stickor.
Men att tempa är väl det enda säkra sättet att se om man ägglossar eller inte så det är ju positivt för din del!
Samma för mig som Cykelhjul, går privat så kan inte se de tyvärr i journalen. Hade varit intressant att se 😊 ska in imorgon och lämna blodprov för att se om jag haft en ökning av hormon sen förra veckan, för att se om jag ägglossar 😊
Åh vet inte varför jag blir besviken för. Chanserna är minimala till ett plus men ändå besviken när man får ett blankt test nu på morgonen.
BIM imorgon
Har mått illa, haft mjölkiga flytningar och ont i livmodern av och till flera dagar.
Jag hypade upp mig till en skengraviditet igen😅😂
Haha och som ett trollslag så kommer mensen när man tagit ett gravtest 😄
Tack för denna månad, hoppas inte att jag ser er i bästa tråd ❣️
Jag förstår hur du känner Syskonkärlek! När är din BIM? Kanske kommer plusset senare
Varje jäkla månad så luras kroppen och man intalar sig "denna gång känns det nog kanske lite annorlunda?"
Jag bara går och väntar på att jag kan testa, känns så otroligt långt mellan ÄL och BIM. Men jag har haft sånt värk i livmodern, äggstockarna och ljumskarna sedan ÄL plus ont i bröstvårtorna (är på ÄL +4/5 ) Men logiken säger att det är en cysta om känns av plus progesteronen som jag är känslig för.
Haha åh jag är ju i fel tråd