• Cykelhjul

BIM februari 2023

Hej alla!

Äntligen får jag vara med i en BIM tråd igen haha. Jag fick besked i november att mina äggstockar var fulla med cystor och hade fallit ner bakom livmodern samt alldeles för tjock slemhinna så vi fick pausa. Men efter ett par kurer provera så är jag tillbaka på banan igen :) 
    Vi har påbörjat en fertilitetsutredning nu efter allt strul och väntar på svar på blodprover och tid för spolning av äggledare. 

Men det kan ju fortfarande ske spontant och jag vill vara med och analysera med er andra igen Skrattande 

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket

1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet

• Cykelhjul
    Nellygirl93 skrev 2023-01-20 08:14:32 följande:
    Är det är flo du använder? Jag har gratis versionen och aldrig sett den där vyn :D 
  • Cykelhjul
    Sannet skrev 2023-01-20 09:27:07 följande:
    Jag har också betalversionen och tycker det finns massa intressant information där. Riktigt bra! ☺️
    Nellygirl93 skrev 2023-01-20 09:06:36 följande:

Cykelhjul - Exakt, men jag har betalversionen 😂 körde test-versionen och råka missa avbryta och vipps så hade jag PRO versionen i ett år 😅 men kan rekommendera i dessa tider! Kul att följa och fördjupas inom allt! 

Åh men då kanske det är värt att uppdatera min version. Jag gillar Flo skarpt! Och tycker den anpassar sig bra efter min struliga mens och det kommer upp väldigt intressant information som jag vill klicka på men inte kan haha. 

Jag får göra en uppdatering helt enkelt! :D 

• Cykelhjul
    Magnolia010 skrev 2023-01-23 22:47:23 följande:

Tillbaka efter att ha påbörjat en fertilitetsutredning (äntligen). Varit på mitt första besök och lyckades pricka in det rätt i cykeln så fick även genomföra spolning av äggledarna. (Tack till den personen som tipsa om Sophiahemmet här på forumet  ❤️, de är fantastiska).
    De kunde iaf se 10 + 8 äggblåsor så allt såg bra ut men nu har jag fått mina provsvar och de är inte lika bra.. (se nedan)
    Någon annan som har lämnat prover? eller har haft problem med sköldkörteln när de försökt bli gravida?

P?AMH (äggreseverna):  5,1 mikrog/L
    S-TSH (sköldkörtel):  2,9 mE/L Referensintervall: 0,3-4,2?
    (enligt nya studier bör TSH-värdet inte överstiga 2,5 när man försöker bli gravid)

Jag lägger till mig på listan föresten! ❤️
    1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket 

Även jag har påbörjat en fertilitetsutredning. Vi ska på första parbesöket nu i början på februari :) Har tagit alla blodprover som visade väldigt mycket äggblåsor och hög äggreserv - Så jag har tydligen väldigt sällan ägglossning..
    Jag har dock inte fått provsvaren på papper utan över telefonen inför besöket.

Jag ska också göra en spolning, är super nervös pga smärtkänslig. Hur kändes det för dig, hur gick proceduren till? :) 

• Cykelhjul

Hej tjejer!

Jag kanske är sist på bollen men visste ni detta? Vi är ju ett gäng här inne som försökt en längre tid.
    Kanske old news för vissa men verkligen nyheter för mig som är beroende av treo 😅

• Cykelhjul
    Elisabeth83 skrev 2023-01-27 22:32:54 följande:

Yes, jag hade alltid sån mensvärk och ipren var det enda som hjälpte.. fick ta det varje månad. Efter att ha försökt ett halvår läste jag om just detta och månaden jag inte tog Ipren blev jag gravid direkt. Om det var en slump eller inte vet jag såklart inte. 

Oh det hade jag verkligen ingen aning om! Jag som "lever" på treo och ipren. Blir verkligen att sluta med det nu
  • Cykelhjul
    Dollooo skrev 2023-01-30 12:03:00 följande:
    Jag drog hem tidigare då dottern mådde dåligt och självklart köpte jag ett test på vägen hem! Och du har så rätt Syskonförsök 🥹🥹 det stod gravid!! Började storböla såklart! ❤️❤️❤️😭 
    Stort grattis till dig! Så härligt! Hjärta
  • Cykelhjul
    Magnolia010 skrev 2023-01-30 19:07:57 följande:
    Vad skönt att du fick bra provsvar :) Det måste vara en lättnad!

Spolningen kändes knappt, som svag svag mensverk om ens det. Först kollar de på livmodern med en vättska, för att se att den är tunn och fin har jag för mig hon sa. Därefter gick de över till äggstockarna, kändes ingenting men det var kul att se på monetorn samt räkna ägg :)
    Åh vad skönt att höra, tanken på spolningen gör mig så otroligt nervös. Får ta alvedon inför besöket. När gjorde du din spolning?

Läste här på familjeliv att flera blivit gravida efter spolning så jag ser ändå fram emot den trots rädslan haha
  • Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-01 08:16:17 följande:

Testade negativt med clear blue digital nu, BIM 3/2, så är säker på att det är kört? Gjorde spolning 16/1, ÄL 20/1 och åt rosenrot från mens till ÄL. Hoppades så att spolning och/eller rosenrot skulle hjälpa men tyvärr, blev nog bara mer besviken än tidigare månader. Har slutsamtal på fertilitetsutredningen 10/2 iaf. Dock vet jag att mitt TSH och äggreserv/ägglossning ser bra ut så mest nyfiken på sambons spermaprov samt vad nästa steg blir. Hoppas det går bättre för er andra <3 (Behöver inte höra att det KAN slå om till positivt senare, trött på att leva på hoppet nu :( )

Åh jag förstår dig! :(
    Tänker inte säga "snart är det din tur!" för det hjälper inte just nu när det känns hopplöst. Det tar jätte mycket energi att hoppas hela tiden, att bli lurad på magkänslan man tror sig känna och att pröva sig fram med rosenrot/bidrottning/munkpeppar (jag har testat allt) och känna att just detta kanske är det som kommer hjälpa. 

Det är en bergochdalbana som helt ärligt suger. 
    Jag har vart säker på mina symptom så många gånger att jag snart är osäker på vad jag heter ens. Är också så otroligt trött och ledsen på att allt ska ta så långtid och hela tiden handla om tajming. Månaderna bara rinner iväg.

Förlåt för opeppande inlägg. Vi kan deppa tillsammans <3 
  • Cykelhjul
    Syskonförsök skrev 2023-02-01 08:51:58 följande:

Åh, vi sitter i samma båt tjejer ❤️
    Det kunde verkligen varit precis jag som skrivit det du skriver cykelhjul!!

och det är helt OK att vara depp och skriva sådant här (enligt mig) det gör det hela att vi faktiskt stöttar och får ventilera med varandra. DET ÄR INTE LÄTT psykiskt att försöka skaffa barn, det är bland det tuffaste som finns och en vet aldrig om det är något fel, om något hjälper, om det går vägen hela vägen eller inte. Jag är så sjukt avundsjuk på alla dem som ?råkar plussa? (och vill ha barn då) och för dem som får till det på första försöket. 

Men det viktigaste - vi är inte ensamma och det var precis därför jag skaffade ett familjeliv inlogg och började engagera mig här just i februari. Sen är jag superglad för alla er som lyckas och genuint vill jag ta del av er resa men det är precis lika viktigt att få skriva sådana här inlägg som att vara jätteglad över ett plus ❤️❤️❤️

och med det sagt - ny dag och nya möjligheter (ja jag är ändå en väldigt positiv och glad filur)
    ?- HUR har det gått för alla er som eventuellt testar idag och är det någon som både har något roligt att dela eller vill pappa på att skriva ur sig hur skit de är att testet blev negativt?❤️ KRAM till er alla oavsett vart i båten ni sitter just nu.
    Håller helt med dig! Det är skönt att få ventilera det dåliga ibland samtidigt som man gläds åt alla som får fina plus! Hjärta Haha det är bra med glada filurer i forumet!  Man får turas om att deppa ihop samt stötta varandra :D 
    Laura90 skrev 2023-02-01 10:23:18 följande:
    Det är så jääävla tröttsamt att känna sig sken-gravid varenda månad. "Mår jag lite illa? Har jag extra ont i brösten? Är jag inte tröttare än vanligt ändå?". Och så sambo som "stressa inte, det kommer gå tillslut, tänk inte så mycket!". Ja, det fungerade det första halvåret. Lätt för dig att säga medan man själv funderar på om varje kopp kaffe eller glas vin verkligen är så bra just nu samtidigt som man sitter på familjeliv och beställer hem diverse kosttillskott. 

Jaaaa! Min sambo är likadant men han förstår verkligen inte att det är ju jag som känner allt och tänker på "är det värt vinet/kaffet.. tänk om?" Sedan försöker tajma kosttilskotten med ÄL, sexet, testerna etc. Det känns som man har 10 bollar i luften inombords samtidigt som man ska bete sig normal utåt. Man försöker sedan verkligen att INTE prata för mycket om det med sambon och hålla samtalsämnena till vardagliga saker. Men det är så svårt när ens inre tänker på annat samtidigt. 
Svar på tråden BIM februari 2023