• smulan57

BIM februari 2023

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10

• smulan57

Hej februari-tråden 👋 
    Var helt säker på att det var min tur i januari, sen kom mensen i lördags på 34:e dagen. Ska återgå till att ta ÄL-test, verkar som att min ÄL är betydligt senare än vad jag trott. Ska även beställa hem kosttillskott och glidmedel - har någon testat? 

Ni som försökt en tag, har ni gjort några livsstilsförändringar? Funderar på att ha en helt vit månad och försöka stressa lite mindre.. 

• smulan57

Laura90: håller tummarna för dig! Hade ju varit den bästa födelsedagspresenten man kunnat önska sig. Grattis på födelsedagen 😊 

Jag trodde att jag hade ÄL typ en vecka innan jag förmodligen hade det. Lördagkväll, käkade ute och drack vin och vet ärligt talat inte ens om vi fick till det den kvällen. Tänker därför att jag ska ta ÄL-test och när det är dags, stanna hemma och ta det lugnt. Det borde ju iallafall inte sänka chanserna tänker jag. 

Har ett relativt lugnt liv men både jag och partner håller på med musik så blir en del spelningar/fester ibland men ska utesluta sånt nu när det inte tagit sig på en massa månader.. På vardagar är det lättare att få till det men på helger är det lätt att alla planer/sociala tillställningar ställer till det lite. 

• smulan57

Hej! Varit lite frånvarande i tråden. Håller mina tummar för er alla som börjar närma er BIM ❤️ 

En fråga: När brukar ni börja ta ägglossningstest? Min ÄL borde vara om en exakt en vecka (CD 16). Borde jag börja ta redan imorgon? 

• smulan57

Brukar ha 29-34 dagar cyklar.. Flo indikerar att jag borde ha ÄL imorgon, CD 16 men då utgår den från att denna cykel blir 30 dagar. Testat negativa ÄL-tester igår och idag, inte stark linje öh.. 

Kanske är så att ÄL är ännu senare eftersom om jag har lika lång cykel så borde ÄL vara ännu senare. Blir knäpp.. Håller tummarna på positivt ÄL-test i början på veckan iaf!  

• smulan57

Länge sedan jag var aktiv i tråden. Försöker hålla en låg profil innan BIM för att hålla mig någorlunda lugn hehe. 

Sitter med lite dåligt samvete.. har haft tre vita veckor nu när det varit ÄL osv, har BIM i början av nästa vecka. Var igår ute, drack lite vin till maten och någon öl ute på krogen med vänner.. 
    Har snart försökt i 1 år, svårt att pausa hela sitt liv för att göra allt man kan för att få det efterlängtade plusset. Samtidigt så är jag orolig att det ska vara ännu ett negativt test, och att ?det är mitt fel? att jag inte lyckas hålla en så ?sund? livsstil som möjligt.. 

Läser ofta att man bör lägga om sin livsstil för att öka chanserna men känner att jag inte gör nog.. Någon som känner igen sig? 

• smulan57

Kan tillägga att jag har fruktansvärt ömma bröst - kan ju också vara att mensen är påväg. 

Är sugen på syrlig mat och frukt men kan ju vara hormonell, borde vara för tidigt med eventuella gravidcravings vid ÄL +11

• smulan57

Sanlin90: Visst är BIM nära för dig? 
    Jag har varit ett monster i slutet på denna cykel, brukar aldrig gråta när jag kollar på tv- såg en dokumentär om en drogsmugglare imorse och höll på att börja grina för jag blev så rörd av att hon fick vänner i fängelset 😂

• smulan57

Masorlin: skönt att höra att man inte är ensam!! 😅 Tänker lite samma, lär ju bli katastrof. 

Har suttit och hållit mig några timmar nu, vill ta ett test men vet ju att det kommer bli negativt. Detta är varför jag inte hänger på familjeliv just innan BIM men det är så härlig stämning i dessa trådar 😊 

Sanlin90: Håller tummarna att mensen ej dyker upp i helgen!! 

• smulan57

Laura90: tack! ❤️ hur går det för dig, när var det du hade BIM? :)

Syskonförsök: Heja dig!!! det är så frustrerande med alla ständiga tankar. Försöker tänka som min sambo sa till mig: heroinmissbrukare blir gravida och får friska barn hela tiden, haha!! Uppmuntrar såklart inte till alkohol eller substanser under graviditet men att vi nog borde kunna vara lugna med ett glas hit och dit, även om det inte skadar att vara lite mer återhållsam ;) 

Jag tog ett test. Är alltså på ÄL +11. Ni vet hur det är, man vrider och vänder och försöker hitta det önskade strecket? efter att ha stirrat på det så försökte jag övertala sambon att jag tyyyyp ser något svagt, men det var jag ensam om 😂 än är det inte kört iaf!! 

Svar på tråden BIM februari 2023