• molly50

Arg över sexlivet

Anonym (oralt....) skrev 2023-05-04 15:00:43 följande:
    Jag kan ofta tycka att sveket att börja vägra sex med en partner är snäppet värre än att vara otrogen. Om man inte vill ha sex då får man säga det rent ut och ge partnern en chans att göra slut. Alternativt säga att det är okej att du går till någon annan.

Det man gör när man vägrar en partner som längtar efter närhet och sex är nästan att betrakta som psykisk misshandel.
    Man har väl också valet att sj'lv lämna om man får leva utan sex i ett förhållande?
    Hela ansvaret ligger väl inte på den som inte vill ha sex?
    Det är bättre,och framförallt ärligare,att göra slut än att vara otrogen.
  • molly50
    Anonym (oralt....) skrev 2023-05-05 09:34:50 följande:
    Nja, jag håller inte riktigt med dig. Har man till en början haft sex och sen börjar ena partnern av egna anledningar sluta vara intresserad. Då tycker jag nog att den parten i förhållande faktiskt får haspla ur sig vad som är fel.

Jag tycker att sluter man sig som en mussla och bara låtsas som ingenting, ja det är värre än att vara otrogen. 
    Självklart måste man kunna kommunicera med varandra. Men det gäller ju båda parter.
    Jag kan inte se att det skulle vara bättre att inte berätta att man mår dåligt av att inte få sex och istället välja att vara otrogen.
    Snarare tvärtom.
  • molly50
    Anonym (oralt....) skrev 2023-05-06 17:33:08 följande:
    Nu var det ju inte så jag skrev. Jag skrev att parten som slutar vilja ha sex också har ett ansvar att haspla ur sig vad som är fel. Sluter du dig som en mussla och låtsas som ingenting är det väl inte direkt överraskande om partnern är otrogen till slut.

It takes two to tango....
    Och som jag skrev så tycker jag det är självklart att man måste kunna kommunicera.
    Men ibland så är det inte så lätt att sätta foten på vad det är spm orsakar den minskade sexlusten.
    Och att då ha någon som tjatar på en och är sur kan inte vara så lätt.
    Det man kan göra är att försöka söka hjälp och ta reda på vad som är fel.
Svar på tråden Arg över sexlivet