Inlägg från: Anonym (Alltid arg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Anonym (Alltid arg)

Tack så mycket. Det är verkligen inte så här jag vill känna men skilsmässa är inte något jag funderar på, är typen som inte gärna bryter ett löfte jag gett. Sen utöver det finns väl rädslan av vad som väntar på andra sidan. 

Terapi kanske är ett steg jag behöver ta för att sluta spinna. Det påverkar allt just nu. Har verkligen svårt att ta itu med saker då det här hela tiden ligger i bakhuvudet. 

• Anonym (Alltid arg)
    Anonym (tjat) skrev 2023-01-05 13:34:35 följande:

OK, här kommer lite tjat som alla har hört förut. Hur har ni pratat om sexbristen och att det enbart är på hennes villkor? Vet hon om att du vill något annat än det ni idag gör tillsammans? I en sund kärleksrelation vill man att ens partner ska må bra och vara nöjd. Man är intresserad av sin partner - vad och hur tänker hen om allt möjligt mellan himmel och jord? 

Självklart ska ni ha ett sexliv som båda kan vara ok med och det innebär oftast att båda behöver kompromissa. Om man älskar varandra känns den kompromissen inte så svår (jag tänker nu inte på att tillfredsställa någons udda fetischer utan på vad som kan ingå i en normalitetsram). Om jag tar mitt eget förhållande så får min man avstå från att ge mig oralsex eftersom jag avskyr det. Egentligen skulle han vilja ha med det i vårt sexliv, men det är helt omöjligt för mig att njuta då. Och på samma sätt finns det sånt som jag gör för honom som han vill, enbart för hans skull. 

Kommunikation, kommunikation, kommunikation...om din fru inte vill prata (på egen hand  eller ihop med en utomstående familjerådgivare) så är loppet kört och det enda du kan göra är att förändra dig själv eller skiljas. 

Självklart har vi prata om det, men jag har slutat att ta upp det. Hon säger att hon inte har speciellt mycket lust. Vilket är okej, alla har vi perioder men det har pågått i över 4 år nu. Känner sig lite osexig då hon gått upp en del i vikt sedan vi träffades. Vilket inte stör mig det minsta. Sen slutar våra samtal på följande sätt: Jag vill ha sex oftare men jag vill inte att du ska känna dig tvingad. Det finns sedan inte mycket mer att säga. 

Har pratat om att jag skulle föredra mer än två ställningar. Gärna vid någon annan tid. Sex när vi har druckit går bort, sex på kvällen går bort och sex på morgonen går bort. 

Hon vill inte heller få oralsex, tråkigt men det är okej att man inte tycker om allt. Frustration och nedstämdhet är också vanligt att jag känner. Tanken på att man inte duger till, inte ser bra ut. Då har jag ändra gjort en enorm insats i år då jag gått från runt 90 till 72. Är 181 cm lång så jag har en ganska bra vikt. 
  • Anonym (Alltid arg)

Jag är 34 och hon 37. Hållit på under minst 4 år, säkert längre. Kompromisser existerar inte kring det här utan hon väljer när och då är det oftast missionären som gäller. Ibland kan hon vara på mig men det är ytterst sällan. 

Riktigt roligt.. Kan säkert bero på hormoner eller något annat. Svårt att säga men det känns inte speciellt roligt alls. Att jag fastnat i det hela gör det inte bättre direkt för min egen del. Har en del par i vår närhet som precis blivit tillsammans, där man ser passionen men den saknas helt hos oss. 

• Anonym (Alltid arg)

Så kan det vara. Inte vad hon säger, kan själv säga att hon älskar mig. Ibland kan hon mysa lite och kramas. 

Säger inte nej ofta men jag är ingen maskin. Ibland, ytterst sällan, vill jag faktiskt inte. Oftast är jag faktiskt inte på humör när hon vill men då alternativet är att aldrig ha sex får man ha ett öppet sinne. 

• Anonym (Alltid arg)

Svar till mö:
    Jag sköter matlagningen 5 dagar i veckan. Dammsuger varje vecka och städar toaletten. Handlar. Sätter in i diskmaskinen 7 dagar i veckan och gör köket fint. Rengör kattlådan varje dag.

Kör henne till hårfrisör, nagelsalong etc. Fixar det som går sönder, sätter ihop möbler och hämtar upp paket från posten när hon beställt något.

Säger varje dag att jag älskar henne. Säger ofta att hon är den vackraste kvinnan i världen. pussar henne ofta och kramar gärna om henne.

Vet inte vad jag ska göra mer än vad jag redan gör.

• Anonym (Alltid arg)

Hon dammar och ställer ordning. Tvättar kläderna och städar en toalett. Lagar mat lördag och söndag. Hjälper till med storhandling.

Vi har normalt sex ungefär varannan eller var tredje vecka. Vanligtvis mellan 12 och 2. Brukar vara antingen på lördagen eller söndagen. Ibland kan det vara oftare än så här men det är sällan.

• Anonym (Alltid arg)
    Anonym (En annan gift arg man) skrev 2023-01-06 23:23:18 följande:

Wow, när jag läste denna tråd så fick jag sätta mig och tänka efter om jag startat denna? Stämmer exakt in på min situation. Skillnaden är att hos oss har det successivt minskat under de senaste 9 åren Och jag har varit med på hela vägen. sakta sakta så har vi har sex mer och mer sällan samt sämre och sämre sex. 

Min fru berättade att hon inte tänkte ha sexiga underkläder längre utan endast bekväm. självklart stöttade jag henne för inte ska hon behöva bära nåt hon är obekväm i. Sen berättade hon att hon inte tänkte trimma könshåret längre utan nu är det full buske för hon orkar inte. Jag höll med. Sen slutade vi med sexiga sms/bilder (det är för tonåringar) sen fortsatta det så tills i princip allt i vårt sexliv var bortrationaliserat och jag var med på vägen för jag ville vara den sjyssta killen som förstod och stöttade men inombords väckte frustrationen men också självföraktet. Är jag inte värd någonting? Ingen uppoffring fanns från hennes sida. 

När jag var 38 bestämde jag mig för att ge allt i två år för att vända detta. Jag ställde mig mentalt in på skilsmässa och accepterade att detta kunde bli utfallet men ville göra ett seriöst försök iochmed att vi har barn tillsammans och ville känna att jag gjort allt jag kunde. Jag började med att förändra mig själv och bli mer öppen med vad jag hade förväntningar på livet. Saker och ting har blivit bättre nu efter 1,5 år men tyvärr lutar det åt att vi kommer gå separata vägar innan årets slut. Om du vill veta mer kan jag skriva ett längre utlägg på vad jag gjort men det krävs också att man som man förändrar sig och tar sig tid att invänta om din fru följer med. 

Ja du det är mycket som är samma. Sexiga underkläder har gått bort under många år, hemma iallafall. Vi jobbar hemifrån större delen av tiden, jag driver eget företag och har alltid jobbat hemma men under pandemin började även hon jobba hemifrån. Så string har hon bara på sig när hon eller vi ska gå ut. 

Det känns ganska jobbigt, att jag inte var värd att det känns lite obekvämt ibland men när andra ska se henne är det värt det. Har varit så sedan de första åren så inget nytt. 

Själv har jag sedan ett par år tillbaka börjat köpa underkläder som sitter bättre, ser snyggare ut. De kan vara lite obekväma ibland då jag föredrar lite längre boxers men upptäckte vid något tillfälle att hon gillade kortare och då gick jag direkt över. 

Barn har vi inte, försökte i några år men det blev inget. Inget fel på någon av oss men funkade inte helt enkelt. 

Har arbetat mycket på mig själv under 2022, gått ner till 72 kilo från runt 90. Har en del synliga muskler nu mot hur jag såg ut i januari 2022. Tränade lite grann men slutade när jag fick Covid, fick aldrig orken/viljan att börja igen efteråt. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Mimosa86 skrev 2023-01-07 01:29:30 följande:

Wow, ska man belönas för att man diskar, lagar mat och fixar hemma? Då har jag mycket att casha in efter julen.  Ska jag börja med det imorgon. efter att jag vikt barnens tvätt vill jag ha en fanfar och jag kommer fan inte ge ungarna någon middag om inte han kan garantera mig två orgasmer senare på kvällen. 

på riktigt? belöning av att göra hushållsarbete? Så dumt så klockorna stanna. Om det är ojämt fördelat så behöver ni ställa om och börja leva jämställt instället.

När folk tipsar om att avlasta frun så handlar det inte om att hon då kommer stå i en tacksamhetsskuld. Det handlar om att leva jämställt så att även hon (utifrån att kvinnor som grupp bevisat lägger mer tid p hem och barn än mannen) får lika mycket vila och återhämtning vilket i många fall kan resultera i att hon får en högre ork och därmed lust. 

Du jag tycker nog du ska få en fanfar om du gör mer hemma än partnern. Det är trots allt tid du spenderar som din partner inte gör. När du stressar för att hinna med köket ligger han och kopplar av. 

Självklart ska det vara jämställt men det blir nog tyvärr så ofta att en tar ett större ansvar för hushållsarbetet oavsett om personen är man eller kvinna.

Men tacksamhetsskuld ska det självklart inte vara. Däremot ett tack då och då för allt man gör, en blomma eller att partnern tar initiativet till att göra lite mer då och då är alltid uppskattat :). 

Självklart behöver det inte innebära två orgasmer i slutet av kvällen. Även om din partner nog skulle uppskatta det också. Men det är alltid skönt att känna sig sedd, åtrådd och framförallt älskad. Att ens partner förstår att man ibland behöver avlastning och frågar om man behöver hjälp då och då. Eller ännu bättre bara gör något. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Eurydike skrev 2023-01-07 11:13:45 följande:
    Tycker du pratar om flera olika saker på samma gång! I grunden håller jag med dig om att man blir arg, ledsen och frustrerad över att inte ha ett aktivt sexliv. Att bestämma vad någon annan ska ha på sig är en annan sak. Jag föredrar själv string till vardags, men helst har jag inga trosor alls. Ingen skulle få bestämma vilka underkläder jag ska ha på mig och string och korta boxers är inte alls jämförbara i sveda och värk. Själv tycker jag string är bekvämt, men har förstått att många andra inte tycker det. Att gå runt och känna sig obekväm i vardagen för någon annans skull känns helt orimligt. Annars förstår jag din frustration inför att leva med en person som har mycket lägre, eller tycks sakna, sexlust. Jag levde i ett liknande förhållande, inte där sexlusten saknades, utan där lusten till förspel saknades. Han ville bara slita tag i mig och stoppa in den, men det funkade inte för mig. Inte alls. Täcket var tungt. Han fick ont i armen. Det var tråkigt att göra mig upphetsad. Ändå hade jag skött förspelet och min egen orgasm under nästan tio års tid innan jag började ställa krav. Hans förslag var att jag skulle göra mig själv upphetsad i duschen och sedan komma ut och ligga med honom. Jag försökte en gång, men fick avbryta för att jag började gråta. Sedan flyttade jag ut ur sovrummet och in i badkaret, skulle man kunna säga. Till slut flyttade jag även ut ur lägenheten, efter att jag nästan utvecklat fjäll av att ha badat så mycket 🐟
    Det är tyvärr mycket som kopplas samman när sexlivet minskar. När man inte känner sig åtrådd av sin partner. Nu vill jag dock säga att en del av de boxers som frugan uppskattar sitter tajt i ett tjockare material. De är ganska obekväma och nu har jag inte använt string mer än provat när jag fick ett par på skämt med en elefant där fram. Tyckte de var ganska bekväma men jag hade inte på mig dem speciellt länge. 

Hade hon aldrig velat ha string hade jag inte brytt mig det minsta. Men att det går bra när hon ska ut bland andra men inte för min skull. Då inte varje dag men någon gång ibland. Det är vad jag tycker känns jobbigt. Att jag inte var viktig helt enkelt. 

Förspel vill hon inte ha. Jag vill gärna ha det men nej det vill hon inte. Inte heller vill hon att jag med händer eller tunga försöker ge henne orgasm. Hon sköter den biten själv.. Riktigt spännande och roligt. Tråkig karl du hade, hade älskat att den biten. I ett tidigare förhållande var det något jag verkligen tyckte om att göra och uppskattade helheten av ett komplett sexliv.
  • Anonym (Alltid arg)
    Kockobello skrev 2023-01-07 10:59:17 följande:
    Var glad att det inte blev några barn. Nu är det lättare att skilja sig, du hinner hitta någon ny. 
    Ja du det är säkert enkelt men jag är inte sådan som person att jag bara drar vidare när det känns lite tufft. Vi har mycket som fungerar och vi trivs med varandra rent allmänt. Sexet tror jag beror till stor del på en låsning hon har. När den uppkom vet jag inte men det blev gradvis sämre under många år. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Bis mis skrev 2023-01-07 13:44:29 följande:
    Förstår vad du menar men det är grav skillnad på kortare boxershorts och stringstrosor. Tycker du ska testa ett par av hennes när hon inte är hemma och se vad du tycker om den känslan....återkom gärna med en recension efteråt :)
    Får nog prova på och återkomma om det :P. Men hade som sagt varit helt okej om hon aldrig hade haft string på sig. Däremot att det ska has string en hel dag på kontoret eller när vi ska ut och träffa vänner. Då är det känslan jag får att det är jag som inte är viktig. 

Sen behöver hon inte ha det ofta men någon gång. 

Svek är det inte i min värld. Det är tråkigt och jag vill självklart förändra det hela. Göra mig mer attraktiv men jag tror inte det är problemet faktiskt. Hon kan säga att jag ser snygg eller sexig ut. 

Kanske måste jag arbeta på mig själv mer och då inte bara att gå ner i vikt. Göra roligare saker själv. Bli mer "självständig" som ni uttrycker det. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Anonym (Teddy) skrev 2023-01-07 19:49:34 följande:
    Jag vet att det inte är detta som tråden handlar om och kanske inget du alls vill diskutera. Jag ber om ursäkt isf och ignorera då min kommentar. 
    Men kan inte låta bli att reagera på att du säger att det inte funkar för er att skaffa barn, men att det inte är nåt fel på nån av er. Har ni gjort fertilitetsundersökning? Om ni har försökt och det inte funkar för er att få barn så är det ju per definition något som är fel på någons fertilitet. Det finns hjälp att få för de allra flesta. 
    Jag ber om ursäkt igen ifall mina råd är ovälkomna.
    Nja, det är en tredjedel som inte kan få barn av obestämbar anledning. Vi har gjort en utredning som visar att båda är fertila men det blir inget. Kan bero på stress eller vad som helst. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Anonym (Viv) skrev 2023-01-07 22:44:27 följande:
    Detta stör mig så jäkla mycket med de män jag varit ihop med också. De kan snuska sig och inte duscha på 2-4 dar. Men ska de till jobbet eller träffa nån polare, då ska det duschas!

Vafan jag hatar svettlukt vill att mannen duschar varje dag, varför är män så kassa på hygien? Får tjata!
    Duschar varje dag på morgonen. Är väldigt renlig av mig :) så det är nog inte anledningen. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Anonym (Teddy) skrev 2023-01-08 16:34:34 följande:
    Anledningen till att vården säger obestämbar anledning är ju för att dom inte hittar ert specifika problem. Det finns vissa som vården inte kan hjälpa pga att kunskapen inte finns ännu. Fertilitetsproblem har fram tills rätt nyligen inte varit ett prioriterat forskningsområde, speciellt inte vad gäller den manliga fertiliteten. Det finns mycket kvar att upptäcka.
    Det kan absolut stämma, men man kan inte lösa ett problem som vården inte säger finns. När den kunskapen finns är det för sent för oss iallafall. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Mimosa86 skrev 2023-01-08 22:46:10 följande:
    Kan detta vara en puzzelbit? att sex för henne inte är glädje och njutning längre utan blivit så förknippat med banksparande (med tillhörande misslyckanden) att det har fått en negativ klang?

kan barnlösheten satt henne i en livssorg som påverkar
    er närhet?

hur mår ni av detta..? Kan ni mötas i sorgen? Eller sörjer ni olika?
    Det är säkert en stor del av det hela. Även om det inte var bra innan vi började heller så har det säkert spelat in. Det har inte riktigt sjunkit in ännu för mig att det inte blir några barn. Hon känner att hon svikit mig, det är jag som alltid velat ha barn. Oavsett vad jag säger känner hon nog så ofta.

Det gör att vi inte pratar speciellt ofta om det då jag inte vill påminna henne om det hela. På många sätt kan det säkert vara en pusselbit av det hela även för mig. Att jag fokuserar så mycket på sex kan ha med viljan att skaffa barn att göra. Tyckte inte vi försökte tillräckligt då vi bara hade sex en eller två gånger runt ägglossningen. 

Sanningen är nog att vare sig hon eller jag mår speciellt bra innerst inne. Kanske är min ilska över sexlivet känslor som bubblar över och som inte kommer ut på rätt sätt men som har med att visionen för livet helt kraschat. Jag kommer från en stor familj, alla syskonen har barn och jag kommer bli den enda utan. 
Svar på tråden Arg över sexlivet