Anonym (En annan gift arg man) skrev 2023-01-06 23:23:18 följande:
Wow, när jag läste denna tråd så fick jag sätta mig och tänka efter om jag startat denna? Stämmer exakt in på min situation. Skillnaden är att hos oss har det successivt minskat under de senaste 9 åren Och jag har varit med på hela vägen. sakta sakta så har vi har sex mer och mer sällan samt sämre och sämre sex.
Min fru berättade att hon inte tänkte ha sexiga underkläder längre utan endast bekväm. självklart stöttade jag henne för inte ska hon behöva bära nåt hon är obekväm i. Sen berättade hon att hon inte tänkte trimma könshåret längre utan nu är det full buske för hon orkar inte. Jag höll med. Sen slutade vi med sexiga sms/bilder (det är för tonåringar) sen fortsatta det så tills i princip allt i vårt sexliv var bortrationaliserat och jag var med på vägen för jag ville vara den sjyssta killen som förstod och stöttade men inombords väckte frustrationen men också självföraktet. Är jag inte värd någonting? Ingen uppoffring fanns från hennes sida.
När jag var 38 bestämde jag mig för att ge allt i två år för att vända detta. Jag ställde mig mentalt in på skilsmässa och accepterade att detta kunde bli utfallet men ville göra ett seriöst försök iochmed att vi har barn tillsammans och ville känna att jag gjort allt jag kunde. Jag började med att förändra mig själv och bli mer öppen med vad jag hade förväntningar på livet. Saker och ting har blivit bättre nu efter 1,5 år men tyvärr lutar det åt att vi kommer gå separata vägar innan årets slut. Om du vill veta mer kan jag skriva ett längre utlägg på vad jag gjort men det krävs också att man som man förändrar sig och tar sig tid att invänta om din fru följer med.
Ja du det är mycket som är samma. Sexiga underkläder har gått bort under många år, hemma iallafall. Vi jobbar hemifrån större delen av tiden, jag driver eget företag och har alltid jobbat hemma men under pandemin började även hon jobba hemifrån. Så string har hon bara på sig när hon eller vi ska gå ut.
Det känns ganska jobbigt, att jag inte var värd att det känns lite obekvämt ibland men när andra ska se henne är det värt det. Har varit så sedan de första åren så inget nytt.
Själv har jag sedan ett par år tillbaka börjat köpa underkläder som sitter bättre, ser snyggare ut. De kan vara lite obekväma ibland då jag föredrar lite längre boxers men upptäckte vid något tillfälle att hon gillade kortare och då gick jag direkt över.
Barn har vi inte, försökte i några år men det blev inget. Inget fel på någon av oss men funkade inte helt enkelt.
Har arbetat mycket på mig själv under 2022, gått ner till 72 kilo från runt 90. Har en del synliga muskler nu mot hur jag såg ut i januari 2022. Tränade lite grann men slutade när jag fick Covid, fick aldrig orken/viljan att börja igen efteråt.