• Mathilda88

Vi som startar IVF 2023

Tingel skrev 2024-12-06 22:47:44 följande:

Tack! Ditt namn är ett av de jag känner igen och har ju läst nu att ni gått vidare med donator❤️ Hoppas återföring blir i december, håller alla tummar och tår!

Ja. Innan besöket den 11/4 hade vi också väntat sedan september året innan att jag skulle fylla 25 för att få det finansierat, vilket jag gjorde i februari. Så allt har blivit onödigt utdraget, än vad det redan är om man säger så. 

Har nog längst vägen någonstans stäng av längtan och känslorna kring barn, för har bara blivit besviken gång på gång att vi aldrig ens har kunnat starta igång, trots sjukvården sagt annat. Det var första gången idag som det verkligen slog mig, på riktigt, att vi är här nu och känslorna välde över. 

Tack!

Ja tyvärr är jag kvar utan att ha lyckats änHjärta, dessutom singel och gör det hela på egen hand numera.. Tack så hemskt mycket! Hjärta

Så onödigt utdraget ja, skönt ni äntligen är igång efter allt! Hjärta
    Ja det är mkt känslor involverade och alla hanterar vi dom olika på vägen för att kunna orka kämpa vidare {#emotions_dlg.flower}. Heja dig! Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-12-12 05:45:37 följande:

Hej allihopa!
    hur går det för alla?

för mig känns det som tiden står still samtidigt som den bara rusar iväg och man står kvar på samma ställe.

två år av det här helvetet och har inte kommit någonstans, är så himla trött och olycklig och får panikattacker hela tiden. Förstår inte hur ni som lyckats gå över till donation lyckats bli av med all ångest ab att ge upp egna. Jag behöver ställa om mina tankar men känner mig så oerhört ledsen och panikslagen? hur har ni gjor Hur ska man tänka !

fprecis fått reda på att min bror och hans partner lyckats med ivf PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET! Ett enda embryo som klarade sig till dag fem och fäste.. otroligt! De hade ända försökt i nästan två år och ändå gick det så snabbt med ivf?

dessutom har min bästa vän precis meddelat att hon är gravid. De hade inte ens träffats när jag gjorde mina första  iver i februari maj 2023. så jävlq orättvist och känner mig bara ARG ! helt orimligt jag vet men har mardrömmar om det här varje natt och känner bara skit skit skit!
    hoppas att det går bättre för er andra Hjärta

Den känslan av att tiden bara rusar iväg utan att man är i aktivt läge och gör något för att lyckas är fruktansvärd!! Lider med dig! Hjärta Hur går det med de alternativen ni skulle kolla upp och kontakta? Åker ni utomlands? Eller har ni fått till er att ni bör köra på äggdonation? Någon plan eller väntar ni på svar?

Det att komma vidare och landa i donation är jättesvårt. Det tar tid. Det är en stor sorg att bearbeta. Cilla på JagVillHaBarn uttryckte häromdagen på en Instalive att det egentligen hade behövts en form av begravning - för att belysa den sorgen och förlusten av det man sett fram emot som sin framtid, att släppa sina ägg, att inte kunna få barn med sina egna ägg. För det är verkligen inget lättvindigt utan en djup sorg. 

I mitt fall landade jag i beslutet efter flera grejer utspelats. Jag gjorde 5 äggplock och även provat med donatorsperma ena gången som blev precis lika dåligt Det i kombination med att ha haft ångest och tankar på ev äggdonation sedan maj -23 efter första urusla resultatet, alltså hunnit bearbeta tanken i omgångar under mer än ett års tid. Efter att läkaren rått mig att gå till äggdonation under 4e försöket, FET som ej gick, försökt igen, utomkvedet, kirurgens kommentar och sen mitt sökandet efter svar på mina egentliga möjligheter. Fick hjälp av Tobias på Carl von Linné att lägga ihop pusslet och landa i beslutet. 
    Sen var tre andra viktiga delar i beslutet orken, tiden och ekonomin. Som du själv säger så är resan i sig väldigt utmattande. Jag kände inte att fler försök med lika dåliga resultat var värt vare sig min tid eller mentala hälsa. För herregud vad de misslyckade försöken tär på en! Och sen var min ekonomi begränsad då jag betalat de privata försöken helt själv. 

Så att då få möjligheten att slippa ifrån de smärtsamma stimuleringarna/äggplocken/återhämtningarna i kombo med den överväldigande ångesten över om allt dör innan dag 5 igen, gav en viss lättnad. Och när jag satte situationen med mina odugliga ägg - som inte kan ge något barn - mot att kunna få donerade ägg, som blir friska embryon som jag trots allt får bära, utbyta stamceller med, uppleva graviditet och föda. Det är så mkt större än att inte få ngt barn alls eller adoptera. 
    Mycket av detta som hjälpt mig att komma vidare i processen och landa in i beslutet.
    Men resan dit är lång och jättejobbig. Det är som sagt en stor sorg som behöver tid. 

Tänker på dig Hjärta

Själv är min mens fortsatt sen, skulle fått i lördags, läkaren beräknade lördag till tisdag utifrån gulkroppen som syntes på VUL 1 dec. Min nya äggdonator har påbörjat sin stimulering så lite stressad, men igår var iallafall kliniken fortsatt lugn med att hinna få mig i fas för en färsk återföring i mellandagarna. Så hoppas. 
    Och så måste jag välja spermadonator..! Velar mellan två stycken - den fantastiska som jag hade köpt innan till senaste försöket som tyvärr inte blev några bra embryon, samt en annan som också låter mkt bra plus att han har några fler egenskaper som stämmer in väldigt väl på familjen.. Svårt! Men måste beställa snarast så det finns innan äggplocket.
  • Mathilda88

Uppdatering härifrån. Mensen kom tillslut den 13/12! Fick till äntligen valt spermadonator och det känns bra.  Det blev den andra, så inte densamma som första rundan. 
    23/12 genomfördes äggplock på äggdonatorn. De fick ut 15 st, varav 10 var mogna för ICSI. Sen hade de semester på julafton. Så idag fick jag veta att av dessa 10 har enbart 5 tagit sig.. Jag brukade ha bättre siffror själv under mina försök.. Så min goa magkänsla föll! Tappat hoppet igen. Så av initialt 15 är bara 5 kvar nu. 

Tacksam för att jag har börjat dejta igen så man har ngt annat att sprida tankarna med och ha ngt mer att hoppas på för framtiden och inte behöva fortsätta begränsa sig i livet. Överraskad över hur otroligt open-minded de jag har pratat med har varit kring min infertilitet och att jag faktiskt är i aktiv fas med att försöka bli gravid med dubbeldonation, de vill ses ändå!
    Har nu träffat en helt underbar man! Känns väldigt lovande, bara lång distans att överbrygga. 

• Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-12-26 11:55:07 följande:

5 ägg är ju ändå 5 ägg! Håller tummarna där! 

Vad kul med dejtandet! 

För mig blinkar smileyn på ägglossningstestet fortfarande? enligt min kalender borde jag haft ägglossning den 21a så fattar inte riktigt varför det är så. Någon gissning?

Tack, känns som att alla tummar och tår kan komma behövas Hjärta 

Tack! Ja känns så underbart! Hjärta 

Hm, den är svår! Min första gissning är att den helt enkelt är försenad. Min var ju också det nu i december.. Med en vecka och hade utslag likt ditt alla dagarna.. För hade den kommit så borde det bar vara en rund ring kvar. Hoppas det släpper snart!
  • Mathilda88
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2024-12-29 21:58:19 följande:
    Men wow!!! Det är verkligen så märkligt på denna resan, ens situation kan ändras så snabbt! troligtvis det embryo med bäst chans som du någonsin fått återfört? och 3 fina blastocyster i frysen!! Håller verkligen tummarna för dig nu, att den fäster inom kort ❤️ så spännande! När har du testdag? Tänker du börja testa tidigt eller hålla dig? Jag gjorde olika varje runda 😂

Ja det gör ju verkligen så!
    Ja tveklöst bästa någonsin, mina egna ägg kunde aldrig komma upp till en kvalitativ blastocyst, om de ens klarade av att komma till dag 3 och utan massa fragmentering. 
    Tack så hemskt mkt! Hjärta 
    Jag har testdag 9/1. Min tanke är att vänta till dess, får se! Ibland ändrar jag mig på vägen. Hjärta Haha ja jag med! Men främst har jag mått bra av att vänta till testdagen och bara njuta av dessa veckor av att vara PUPO Hjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-12-30 06:20:31 följande:
    Hurra Mathilda!! Stort grattis 🙌 nu hoppas vi
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-12-30 11:53:16 följande:
    Hoppas hoppas hoppas, håller tummarna <3

Tack så hemskt mkt båda två! HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-12-30 22:51:16 följande:

Fick mens idag :(

så tråkigt

Åh nej, beklagar! Gråter
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2024-12-31 15:15:42 följande:

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

Men wow va häftigt!! Stort grattis!! HjärtaHjärta 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-01 05:28:55 följande:
    å så glad och Pirrig jag blev av att läsa detta!!
    äntligen! 

njut nu du har oerhört stora chanser att vara gravid snart!!  
    Hjärta Åh fina du!

Tack så mycket! Det ska jag! Hjärta Njuter av att jag på nyårsaftons morgon vaknade vid 04:50 av stark värk i magen. Den har jag fortfarande i mer eller mindre grad. Med tanke på att den dök upp efter att embryot bör ha implanterat om allt gått bra så hopas jag på att det är embryot som växer och inte bara hastigt påkommen biverkan av cyclogesten (har ändå tagit sedan 23/12 utan den känslan). Hjärta
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2025-01-02 18:46:11 följande:
    Åh äntligen! så fint resultat, hoppas att ruvandet går bra! När är TD?

Tack så mkt Hjärta 
    Det är den 9/1, så mindre än en vecka kvar.. Hjärta
  • Mathilda88
    Tingel skrev 2025-01-03 09:15:03 följande:
    Wow vad underbart!! Håller alla tummar och tår nu❤️
    Tack så mycket! ❤️
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-05 22:14:46 följande:

så spännande! det verkar ju konstigt om biverkningarna började så sent. så nära testdag nu! läste även att du varit på en lyckad dejt! Helt fantastiskt ! det här är ditt år !! 

Tack! 🙏 ❤️ Eller hur, var väl märklig taiming med sen start och just bara enstaka dygn efter återföringen, lägligt efter potentiell inplantering.. ❤️ Ja det känns väldigt lovande för detta året med denna starten iallafall ❤️🙏 Känns väldigt bra med dejten från bådas sidor hittills ❤️
  • Mathilda88

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2025-01-06 07:05:37 följande:
    Grattis Mathilda!! Du är en sån jäkla kämpe, detta plus är det du som åstadkommit! Blir så himla glad för din skull!!
    2025 händer det ❤️❤️
    Stort tack! ❤️❤️
    LMSM skrev 2025-01-06 10:57:02 följande:

wow!!! Stort stort stort mega grattis! Som du kmäpat för det här och varit så sjukt stark! jag förstår att det kanske kan kännas läskigt ångest osv men det är nog helt naturligt. Jag tycker du är en förebild och jag hoppas jag kan bli lite mer som du snart! 

Tack så hemskt mycket!! ❤️❤️ Du är så himla stark du med! ❤️
    Sola13 skrev 2025-01-06 11:38:50 följande:
    Yay!! STORT grattis!!! ❤️ så fantastiskt! om jag hade varit i den sitsen hade jag nog försökt få det tidiga ultraljudet innan då åker iväg, i vecka 8 någon gång, sen är du ju hemma igen innan det är dags för kub 🥰 

Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt? 

BaeA skrev 2025-01-06 11:43:32 följande:
    Mathilda, nu vänder det!!!! stort stort grattis, vad glad jag blir som du kämpat och vänt ut och in på allt! håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu ❤️

Tack så hemskt mycket! ❤️❤️ Ja bara ni är medvetna om hur mkt man vänt ut och in på sig själv, sökt kunskap, testat en massa grejer och lusläst saker för att kunna nå hit en dag.. ❤️❤️

SierraLeone skrev 2025-01-06 21:52:10 följande:
    Grattis Mathilda! Efter allt kämpande är du i mål! 

Stort tack! ❤️❤️ Åh så långt vågar jag inte tänka än,❤️ var på samma punkt i somras och det var ett utomkveds, så har en del oro för att det ska ha hänt igen. Men har iallafall blivit gravid vilket jag är otroligt tacksam för! ❤️ Så hoppas vi det räcker hela vägen ❤️🙏

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023