• Macbookpro

Vi som startar IVF 2023

Mathilda88 skrev 2024-12-26 00:04:32 följande:

Uppdatering härifrån. Mensen kom tillslut den 13/12! Fick till äntligen valt spermadonator och det känns bra.  Det blev den andra, så inte densamma som första rundan. 
    23/12 genomfördes äggplock på äggdonatorn. De fick ut 15 st, varav 10 var mogna för ICSI. Sen hade de semester på julafton. Så idag fick jag veta att av dessa 10 har enbart 5 tagit sig.. Jag brukade ha bättre siffror själv under mina försök.. Så min goa magkänsla föll! Tappat hoppet igen. Så av initialt 15 är bara 5 kvar nu. 

Tacksam för att jag har börjat dejta igen så man har ngt annat att sprida tankarna med och ha ngt mer att hoppas på för framtiden och inte behöva fortsätta begränsa sig i livet. Överraskad över hur otroligt open-minded de jag har pratat med har varit kring min infertilitet och att jag faktiskt är i aktiv fas med att försöka bli gravid med dubbeldonation, de vill ses ändå!
    Har nu träffat en helt underbar man! Känns väldigt lovande, bara lång distans att överbrygga. 

5 ägg är ju ändå 5 ägg! Håller tummarna där! 

Vad kul med dejtandet! 

För mig blinkar smileyn på ägglossningstestet fortfarande? enligt min kalender borde jag haft ägglossning den 21a så fattar inte riktigt varför det är så. Någon gissning?

• Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-12-26 22:20:37 följande:
    Tack, känns som att alla tummar och tår kan komma behövas Hjärta 

Tack! Ja känns så underbart! Hjärta 

Hm, den är svår! Min första gissning är att den helt enkelt är försenad. Min var ju också det nu i december.. Med en vecka och hade utslag likt ditt alla dagarna.. För hade den kommit så borde det bar vara en rund ring kvar. Hoppas det släpper snart!
    Var blinkande imorse också. Hoppas att det släpper snart. När jag googlar tycker att det ser ut som att östrogen Ökar i två omgångar under en cykel. Så stämmer det verkligen att det måste vara En rund ring?
  • Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-12-28 11:40:46 följande:

Hej Macbookpro! Det behöver verkligen inte vara det, men man kan få blinkande smiley många dagar i rad Ifall man har PCOS. Kanske värt ändå att nämna till din läkare nästa gång att du fått blinkande smiley många dagar i rad och se vad de säger. 

Håller tummarna för ert julmirakel <3

/ Hälsningar från en annan som hoppas på ett julmirakel 

Jag har inte PCOS men jag höll ju på med alla sprutor För ett par cyklar sedan. Kan ju fortfarande fortfarande vara påverkad av det. Vi får se sen när jag får mens.

Vad hände med dig då då? :) Har du precis gjort en återinföring Eller försöker ni naturligt Denna cykel? När har du BIM? 
  • Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Hurra Mathilda!! Stort grattis 🙌 nu hoppas vi
  • Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-03 16:31:57 följande:
    Beklagar :( Hur gör ni nu kommande cykeln?

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Hoppas med allt jag har att 2025 äntligen blir året för oss i 2023-tråden!!! ❤️

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

• Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-03 16:31:57 följande:
    Beklagar :( Hur gör ni nu kommande cykeln?

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Hoppas med allt jag har att 2025 äntligen blir året för oss i 2023-tråden!!! ❤️

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

• Macbookpro

planerar FET nu på fredag. Fungerar inte detta denna gång så blir det ett nytt plock. Händer det så kommer jag vilja ta nya prover så att inget annat Uppenbart är fel.

Vi båda är ju fortfarande fortfarande ganska unga och min mans spermier var ändå ok (Även om det hade kunnat Röra sig Bättre). 

• Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2025-01-13 21:06:08 följande:

Grattis till mig. Upptäckt nu vid kl.21 brun blödning i bindan. Har ju redan oroat mig lite för utomkveds, detta gjorde det bara värre utöver oro för missfall med nu.. 😭

Ååh nej!!! uppdatera hur det går 😭❤️
  • Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2025-01-17 00:17:28 följande:

Ångest, ny brun blödning ikväll upptäckte jag nu på toan! Lite mer än sist. Jag som kände mig lugn och njöt.. ❤️ Kortvarigt!

Ja, ring in och kolla med läkaren om du inte kan få komma igen?
  • Macbookpro

Hade återföring av en (mitt sista) 5 dagars blasto idag. Nu hoppas vi att det äntligen fastnar för mig!

• Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2025-01-18 16:47:57 följande:
    Åh! Så spännande!  HjärtaHjärta Hur har ni gjort, naturlig cykel? Likadant eller ngt annorlunda denna gången? HjärtaHaft några tillägg så som embryoglue eller assisted hatching? Hjärta Håller alla tummar och tår för er! Hjärta

Ja vi har gjort det naturlig Cirkel. Likadant som tidigare gånger. Inga tillägg. Funkar inte det här denna gången så kommer vi att behöva sätta oss ner med läkaren och prata igenom olika alternativ. Vet du om någon annan metod som vi borde gå igenom med Sofiahemmet?

Det Är osannolikt att vi skulle ha så svårt att få ett embryo att fästa så det känns som något måste vara fel. 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023