• Macbookpro

Vi som startar IVF 2023

Ultraljud idag, de ser 18 äggblåsor vilket känns toppen! 

ÄP på måndag :) hoppas på denna gång!

• Macbookpro
    Femling skrev 2024-10-18 19:59:17 följande:

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

Tack för att du berättar! Vad glad jag blir!!! ❤️❤️❤️
  • Macbookpro

Av 18 äggblåsor blev det bara 7 ägg?.
    känner mig helt slagen Och är så orolig att de 7 som de fick ut är av riktigt dålig kvalitet. Vad tror ni? Är det ett dåligt tecken? 

återföring på onsdag om allt går enligt plan

• Macbookpro
    Quincey skrev 2024-10-21 14:25:50 följande:
    Förstår att det känns tufft när det inte går som man tänkt sig. Allt är så hemskt oförutsägbart med detta. Tror inte det är ett dåligt tecken i alla fall, hoppas på bra kvalitet. Hur kommer det sig att de inte ska långtidsodla?
    Jag vet faktiskt inte. Varför väljer man det ena eller det andra? 
  • Macbookpro
    Quincey skrev 2024-10-21 14:25:50 följande:
    Förstår att det känns tufft när det inte går som man tänkt sig. Allt är så hemskt oförutsägbart med detta. Tror inte det är ett dåligt tecken i alla fall, hoppas på bra kvalitet. Hur kommer det sig att de inte ska långtidsodla?
    Ringde faktiskt och frågade nu. Kan absolut bli så att det blir ett 5 dagars som återinförs. 
  • Macbookpro
    Quincey skrev 2024-10-21 15:58:53 följande:
    Man brukar få dag för återföring när de sett hur många som blev befruktade, vid fem eller fler befruktade brukar de vilja långtidsodla. Men beror på vad man diskuterat också, en gång bad vi om att få återföra på dag 3 eftersom vi aldrig fick blastocyster trots bra befruktning.

Då lär det bli återföring dag 3 

bara matten om man kollar lite statistik. 

-7 ägg
    - av dem blir 70-80 % befruktning = 5-6 
    - av dem 50-70% till dag 3 = 3-5
    - av dem 40-50% till dag 5 = 1-3 

så bör vara 3-5 ägg dag 3. om jag följer statistiken Dvs. inte för att man gjort det än så länge hehe.

• Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-10-22 10:46:09 följande:

Hej alla kämpar! Det gör verkligen så ont i hjärtat att läsa om vad alla går igenom 💔 Skrollade bara en dags chat och ser hur mycket BaeA, Mathilda88, Macbookpro och Quincey kämpar! Och vet att det finns massor mer av oss! Hur länge ska vi behöva hålla på, känns så orättvist!
    Uppdatering från mig är att vi sedan min MA i maj försökt själva utan resultat. Skulle egentligen ha gjort nytt äggplock efter sommaren, men i och med förhöjda prolaktin-värden, så har IVF pausats tills det är utrett. Tar nu medicin för det och väntar fortfarande på kallelse för röntgen. Parallellt till detta, efter tips från Quiency så bad jag min IVF läkare om hydrosonografi (pga oro om sammanväxningar efter skrapning) och fick då veta att jag har 2 polyper eller adherens och har nu fått tid nästa månad för hysteroskopi. Så äggplock och IVF blir för mig tidigast efter nyår. Från att ha varit 11 veckor gravid i våras med planerad BF i November, så är jag nu så ogravid man kan vara med röntgen och operation framför mig. Försöker vara stark och tacksam för hjälpen, men ibland blir det bara för mycket. Alla dessa grejer, medicin för sköldkörteln, medicin för prolaktinet, hysteroskopi för att ta bort polyper, det är ju jag själv som drivit detta! Enligt vården så har jag oförklarig infertilitet och inget av detta hade kollats upp eller behandlats om jag själv inte bad om det. Vet inte om jag gör mig själv en tjänst eller otjänst, hoppas innerligt på det första ❤️

Ja så bra vi kämpar alla!! tycker att det känns skönt att heja på andra och själv bli påhejad. Att skriva av mln oro och sorg här känns också skönt. 

vad sjukt att de inte kollar efter polyper egentligen? Är hysteroskopi ett svårt ingrepp eller? 

Kan för övrigt meddel att min insättning blir på lördag istället! :) det var hela 6(!!!!) av mina 7 ägg som befruktades nämligen. från att ha varit så otroligt ledsen igår och imorse så är jag just nu hoppfull! hoppas att många klarar sig till dag 5 nu. 

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-10-26 12:42:49 följande:
    Åhhhh🙏🙏🙏 sjukt då ruvar Vi samtidigt igen 🙏❤️

Ja kul att följas åt! Nu håller vi tummarna.har du några embryon kvar i frysen nu?

de har stoppat ett till i frysen och odlar vidare på 3 stycken tills imorgon. får reda på om de kan frysa någon till imorgon. 

Har testdag 11e men kanske fuskar lite och testar den helgen istället tänker jag. snarare än att göra det på måndag morgon innan jobbet🤗

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-10-29 10:50:58 följande:
    Heeej
    hur går det för dig?🙏

Det går bra! Eller jag är såklart dunderpirrig och trött på att vänta men har räknat ut att mina ackumulerad odds för att bli gravid denna gång är 63-80% ungefär så försöker tänka positivt. Än gladare blev jag när jag insåg att om detta inte fungerar så är oddsen att det går bra nästa gång 80-90% :) 

Hur går det för dig? Snart testdags för dig va? Eller har du redan tjuvtestat? 

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-10-29 16:52:35 följande:
    Hur räknade du ut oddset?
    vår läkare sa de var 50% chans för oss med det embryot! 7:e insättningen och jag är 38 år

Egentligen är det bara den kumulativa chansen. Låt säg att det är 40 % per Varje enskilt försök. jag är 31 år och har en normal cykel och normal ägglossning, inga avvikelser etc. 

om jag gör 4 insättningar så är 87% chans stt jag blir gravid. Men hehe är bara ett sätt att räkna, det Är ju jag som gissar att jag har 40% per varje enskilt försök

1?(0,6)4=1?0,1296=0,8704

• Macbookpro
    Macbookpro skrev 2024-10-29 19:43:07 följande:

Egentligen är det bara den kumulativa chansen. Låt säg att det är 40 % per Varje enskilt försök. jag är 31 år och har en normal cykel och normal ägglossning, inga avvikelser etc. 

om jag gör 4 insättningar så är 87% chans stt jag blir gravid. Men hehe är bara ett sätt att räkna, det Är ju jag som gissar att jag har 40% per varje enskilt försök

1?(0,6)4=1?0,1296=0,8704

Ska vara ett minus där det står ? :) 
  • Macbookpro
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Stort grattis!!! Tack för att du delar, det ger hopp!
  • Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-11-01 07:17:59 följande:

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

ÅÅÅH vad kul ändå J000ssan! :D

Ser så fram emot att se ett plus. Fattar att du är orolig men försök att se det som positivt att du kan få ett plus :) 

• Macbookpro

Är på RD 9 med en 5 dagars så borde kunna testa nu men är livrädd att det kommer vara negativt. Känner inget alls i kroppen. vet inte om jag ska dra av plåstret imorgon bara eller om jag ska vänta till testdag den 11e. Varför sätter de festdagen så pass sent egentligen? Känns nästan lite överdrivet? 

• Macbookpro

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

• Macbookpro

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-11-11 20:45:06 följande:
    Jaaa verkligen🙏❤️ja min privata gynekolog är så snäll och förstår oron och att man vill följa det! Så tacksam för honom🙏❤️tack snälla du!! Hoppas verkligen det är vår tur nu!
    Grattis!!! så härligt att det går bra ❤️❤️
  • Macbookpro

Lycka till idag. berätta hur det gick! 

jag mår okej ändå. Måste vänta till nästa mens för nästa insättning och då kommer det tyvärr att krocka med julledighet på sophiahemmet. Det kommer tyvärr inte bli insättning förrän  januari, men vi får försöka på vanligt sett så länge. 

J000ssan skrev 2024-11-17 16:06:51 följande:

Tack❤️❤️men vågar verkligen inte va glad alls! 

bytt VUL imorgon för och se om hjärtat slår! Såååå nervös! Hur mår du?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023