Flowerpower: Ok, förstår! Ja att få allt av Landstinget är ju kanon. Förstår dina tankar och din inställning till donatorn också din barnlängtan.
För mig har det hela varit en process under iaf 10 år.
När jag var 38år skulle jag påbörja behandling tänkte jag men då träffade jag mitt ex och därav sattes det på pause. Att skaffa barn med honom blev dock aldrig aktuellt och när det tog slut så satte jag igång med det här.
Att jag valde göra det i Danmark var dels för att de hållit på längre än Sverige och har en annan öppenhet. Där använder man sig också av öppen donation. Så jag har bilder av donatorn från när han var barn och nu som vuxen. Fått veta vad han arbetar med, vilka intressen han har, vad hans släktingar arbetar med, finns handskrivet brev till donatorbarnen, inspelat röstsamtal etc.
Så det är väldigt annorlunda jämfört med Sverige.
Ja, det var bara att börja direkt. Jag ringde kliniken, sände över provsvar på AMH etc, sen några veckor senare gjorde jag mitt första äggplock. Så ingen kö alls.
Awesomeginger: Välkommen hit! Du ska se det går finfint! De första 3dagarna så är man kanske lite skakig på handen, men sen så blir man van och det känns inte alls. Stort lycka till! Klandra dig inte för varför det inte funkar. Ibland vet man inte varför det bara inte funkar.
Du ska se det löser sig för dig också.
Mathilda88: Haha! Javisst är det komiskt! Dessutom på samma klinik. Tack för du håller på oss!
Man blir så glad av allt stöd man får här i gruppen. Ett fantastiskt stöd särskilt för mig som står själv i det här.