Mathilda88 skrev 2024-01-12 14:31:37 följande:
Oddsen ser goda ut efter förra plocket!
Va härligt! 🥳 Vad ligger ditt AMH på?
Jag påbörjade långt protokoll i måndags med Synarela hos Sellmers i Köpenhamn, blir vårt fjärde försök. Var på avslutningssamtal hos RMC Malmö idag. Det var tungt men bra. Som varje gång så är det ny info om embryonas utveckling för var gång. Vi visste att äggen var granulerade vid första äggplocket (stressade). Inte vid andra äggplocket så tänkte att det säkert hängde ihopa med vårens mycoplasma-infektion efter vårens cellskrapning plus Gonal-F, men fick nu veta att man även såg det nu vid äggplock 3 på några av äggen igen..! Så de pratar tyvärr om dubbel faktor - äggen hos mig och att trots normal mängd spermier nu hos sambon så är det få kvar efter centrifugeringen, därav att de fortsatt med ICSI. Varit så svårt att få ur dom rätt info hela resan tyvärr. Men hade slutsamtalet med vår favoritläkare iallafall vilket kändes jättebra ❤️, väldigt tacksam för det. Han var fortsatt positiv till att med fler plock så kan vi hitta fler bra ägg. Efter att äggplock två såg bra ut initialt (inga granulerade ägg ex) så var jag väldigt inriktad igen på att det kunde vara sperman, men nu efter dagens besked så är jag orolig att kommande försöket kanske är lite pengarna i sjön med delvis spermadonator. Eller helt rätt. Jag vet inte.. Känner än mer nu för att ett trepack hade kunnat vara mer givande, men det alternativet finns inte hos Sellmers utan bara lägre kostnad för var cykel.
Ja verkligen! Hm jag vet faktiskt inte, de säger bara der ser väldigt fint ut och mycket ägg!
åh gud, vilken pärs! jag håller alla tummar för att det ska gå vägen för er nu! 🙏🙏🙏Vilken resa vi alla har, men så skönt och kunna prata med varandra! Jag går på rmc i Malmö, vilken var er favorit läkare? Jag har också en favorit där, tyvärr är han inte vår denna gång men men.. man kan ju tyvärr inte välja! ❤️❤️