minaripa skrev 2023-10-07 07:33:49 följande:
Nu går jag bara runt här hemma och väntar på mensen så att vi också kan börja 😀
Det är svårt att vara positiv tycker jag. Medan vi har väntat och försökt i snart två år berättade min bästa vän att hon och hennes kille är gravida nu efter att ha försökt sen i augusti i år. Känns så fruktansvärt orättvist och även om jag är jätteglad för hennes skull är det svårt att vara glad i allmänhet om ni förstår?
Hur tänker ni kring sådant här? Har ni personer omkring er som också går vidare med sina liv medan vårt typ står still? Har ni tips på hur man kan hantera det medan man själv genomgår eller ska genomgå IVF?
Jag är kanske fel person att fråga, vet att många här är lite mer positiva. Personligen tar jag bort alla som visar upp graviditet på socialamedier, undviker att träffa andra med bebisar och barn. I år har jag ingen när som fått barn, men 6 riktigt när fick barn under 2023. Jag klara inte av de, får bara en stor klump i min mage och mår skit.
Och tänker göra och bete mig aå jag mår bra och inte tvinga mig till något för någon annans skull!
Så umgås bara med dom som inte har barn, förutom en vän som gott igenom IVF och har en dotter. Hon är den ända som verkligen förstår och där tycker jag det bara är fantastiskt att hon har en dotter.