BaeA skrev 2023-08-08 08:00:08 följande:
Quincey, ja men gör det om det känns rätt för dig! Min man tar också en del tillskott som rekommenderas i boken. Ja, vi är också oförklariga. Har varit gravid tidigare 2 aborter (var alldeles för ung då, det ena var med min man). Sedan fick jag ett tidigt missfall för 2 år sedan vilket var första månaden vi försökte, sedan dess ingenting.
gjorde även en operation i nov 22 när vi gjort utredningen då man hittade myom som kanske låg till grund för att spermierna inte kunde ta sig förbi. Men utöver det ser alla våra värden väldigt bra ut.
det jag identifierat själv är ju min temperatur som fluktuerat en del. Så Vulverine (Jenny Koos) skrev faktiskt att jag bör stärka upp kroppen först för att inte bli besviken min första IVF. Då min basal temp inte hållit sig över tillräckligt länge i lutealfasen. Vilket tyder på lågt progesteron. Och se så rätt hon hade. (nu stärker jag upp med ovan. men tror också d-vitamin och järn är det viktiga för mig, då det varit i allra lägsta laget) Kört booster doser av D-vitamin 2-3 dagar innan ÄL också typ 30.000 IU, läst att det också kan vara bra.
tror du att du kan ha lågt progesteron, tänker eftersom du blev gravid naturligt men sen fick missfall, att det kan ligga till grund?
Har tagit tillskotten nu i tre månader, så jag hoppas att det ska hjälpa. Jag uppdaterar framåt! :)
Ahh ok, om ni varit gravida tidigare borde det bara vara en tidsfråga innan det händer igen hoppas jag! Hmm inte funderat på om jag har lågt progesteron, tror du att du har det pga basal temp eller är det något annat som tyder på det? Jag har inte tempat så har inte koll på den delen.
Jag trodde vi var oförklarligt barnlösa då min sambo en gång fick lågt på sitt test och en gång normalt under utredningen. Senaste två gångerna under IVF har det dock varit lågt så tänker nu att vi har manlig faktor. Frågan är varför det inte blir blasto trots icsi. Slutade era dela på sig eller vet du varför de inte utvecklades vidare?
Åh tack för att du uppdaterar, ska bli intressant att följa!