Vi som startar IVF 2023
TheC123:
Tycker dina tester visar på tydlig ökning! Och det behöver inte alls synas mer, det där är bra.
För övrigt instämmer jag helt med Noelani ❤️
Stort grattis! ❤️
TheC123:
Tycker dina tester visar på tydlig ökning! Och det behöver inte alls synas mer, det där är bra.
För övrigt instämmer jag helt med Noelani ❤️
Stort grattis! ❤️
Tuff och tung vecka i ryggen. Mkt tårar. Bearbetar situationen att vi kan komma stå inför äggdonation framåt sommaren om blastocysten inte gäster i april. Även räknat på alternativen med fler äggplock. Måste diskutera det med läkaren en gång till dock ifall han tänker annorlunda nu sen vi fick får flinga till frysen. Men tror inte det utifrån hur dom utvecklade sig i allmänhet. Tungt nu när det kryllar av små barn i släkten. Ska försöka ställa in hoppet på flingan snart, känner bara att jag behöver ha plan B redo ifall det inte går. Äggplock eller äggdonation? Förnuftigast bör vara äggdonation, men är hjärtat redo att släppa precis nu när vi fått vår första flinga? ❤️
Ok.. ja det inger ännu mer hopp!! ❣️ Nej inga blödningar eller smärta men det kände jag inte sist heller IOM MA.
nej mest som sagt mest pga inga symtom och de Jag haft har avtagit Senaste dagarna. Brukar vara 🖍️väldigt känslig för förändringar vid pms, mens etc. Känner efter mycket.
Men kanske hjärnspöken, jag hoppas innerligt på de! Oron och de negativa tankarna har kidnappat mig helt.
men du fattar inte hur mycket dina svar har betytt för mig idag, så ännu ett tack ❤️❤️
Varför inte testa allt som bjuds? ;) har man ändå lagt en väsentlig summa på själva behandlingen och plock så vad är några tusenlappar till.. Assisted hatching vet jag dock inte om det är så aktuellt på blastocyster.. De borde väl ha börjat kläckas själva då tänker jag? Men har faktiskt inte en susning vad jag pratar om här hehe
Jag hade plock igår, de fick ut 12 ägg varav 9 mogna.
De ringde precis och sa att 6 stycken blivit befruktade (ICSI) och föreslår därför återföring på dag 5 ( söndag)
Med senaste två plocken där jag inte fått något tillbaka bakom mig så är det tufft att vänta till dag fem med risk att ingen har överlevt.
Samtidigt är ju sannolikheten att välja ut det bästa mycket bättre på dag fem och jag tänker att om jag gör återföring imorgon på dag 2 och det inte går och jag får en blasto ( skulle förvåna mig) så har jag slösat en ruvning och flera månader. Det känns säkrast att välja ut det bästa direkt om ni förstår. Samtidigt tänk om en av dessa hade karat sig bättre i livmodern? gud jag vet verkligen inte. Jag får göra återföring imorgon med men de anser att med över 5 är det lika stor chans om man väntar till dag fem....
Mysigt att få vara hoppfull och ruva några veckor, det var nu tre försök sedan senast ( i maj förra året) samtidigt kanske smartast att våga vänta och välja ut det bästa..
Totalt mörker för vår del igår.
Hade inbokat Nipt på morgonen och vi var i v 10+6.
senaste ultraljudet gjordes i v 8+2.
Blodprov togs och därefter skulle ultraljud göras. Det visar sig då att vår graviditet avstannat för 2 veckor sedan och jag bryter ihop som jag aldrig tidigare gjort..
Fy helvete.
Jag kan inte sluta gråta och har väldigt svårt att ta in det. Alla gravidsymtom är kvar men känslan av tomhet gör så fruktansvärt ont.
Börjar jag inte blöda i helgen har vi fått tid på måndag för att kunna ställa frågor samt påbörja processen att få ut allt. Det är en sådan sjuk känsla, man har varit så rädd för blod i flera månader och nu önskar man inget annat än att det skall börja?
Vi tar timme för timme här hemma men känslan av att det inte blir någon bebis för oss 2024 heller är obeskrivligt tung just nu.
Som jag tidigare nämnt så gjorde jag några prover hos Fertilitetsplus för att se jag eventuellt har överaktivt immunförsvar och tidigare idag fick jag svar att jag har förhöjda NK-celler samt B& T-lym...
De såg att mitt TSH låg på 3,3, är det någon som har erfarenhet av att det ökat så mycket på kort tid och vad det isf kan beror på? I november låg jag på 1,6? På ett sätt känns det så skönt att hittat en "orsak", men har också massvis med frågor. Ringde kliniken jag går på och doktorn skulle återkomma till mig i morgon. Har också bokat återbesök hos FP nästa vecka för UL och uppföljning.
De ringde precis och meddelade att av de 6 befruktade äggen så är det idag tre stycken 4 celliga som såg bra ut, ett på 2 celler och ett på 3 celler. Antar att ett inte delat sig vidare till dag 2 då. De sa att jag absolut kan göra återföring idag av ett av de 4 celliga så det blir så :)
Har ngn annan fått tillbaka ett 4 celligt på dag två som lyckats?
Tror iof de två återföringar jag gjort hittills som misslyckats sett bra ut på dag 3 med 6 och 8 celler. AH