Vi som startar IVF 2023
så glad av att läsa detta, vi gjorde ju endå återföring samtidigt i december. Såå glad för er skull 🙏
Idag har vi återfört vår första blastocyst!!! Kan knappt tro det ❤️❤️❤️😭 Fyra äggplock och 57 ägg krävdes det för att komma hit. De sa att blastocysten är helt perfekt, ett skolboksexempel, och vi fick en lika bra till frysen 😭🤯❤️ Hade 2 embryon med 0 fragmentering för första gången!
Hade en total meltdown igår kväll då det kändes så hopplöst. Såg sen att Mathilda fick en blasto och fick upp hoppet lite men vågade ändå inte drömma om detta. Är otroligt glad att vi kom till en ny klinik, total skillnad i resultat. Har knappt känt av plock och återföring, knappt någon smärta efter plock. Är så glad 😊
Alltså så magiskt!!! 😍😭❤️❤️❤️ Wow!!
Vad gjorde ni annorlunda denna gången mer än ny klinik? (Hunnit glömma vilken du går hos nu? Sorry!)
Förstår det, känns så tufft när de vill hålla till dag 5 och man bara vet att inget klarat sig så långt förut..
Jag kom på en grej till jag gjort annorlunda denna gången utöver gå hos Sellmer, ta Melatonin och fick Fostimon i kombo med Menopur. Tog även alfa-ketoglutarat som jag fått tipsat om tidigare ifjol, under sommaren eller hösten, men vågade då inte prova.
Gud så skönt att knappt känna ngt efter plock heller! ❤️
BaeA: Härligt att de gick bra idag. Ja precis testdag 21e! Håller alla mina tummar för att de går snabbt till 27e!
@ Mathilda88
Nu såg jag svar på mina frågor :)
Hoppas att melatoninet kan göra skillnad för mig också. Och Fostimon, är det den man använder vid Ovitrelle vid dubbel triggar?
Hoppas att det är bättre med smärtorna också!
Helt fantastiskt 😍❤️
Ja visstja, hos Carl von Linné var det! Fascinerande, man lär sig nya saker hela tiden! Så trots kort stimulering och istället tre triggats så blev det ju toppen! ❤️ Hade ju spontant trott på lång stimulering istället. Tyder på på hur komplext detta är..
Spännande, på vilket sätt gjorde de ICSI annorlunda? Nyfiken då vi också måste köra med ICSI. Så underbart med sån effekt! ❤️
Alfa-ketoglutarat har i studier visat på ökad äggkvalité. Så därför provade jag den denna gången (som kapslar) ihop med Melatonin.
Så tacksamt! ❤️❤️
Ja fram till igår var det fortsatt jobbigt och ont, men nu idag börjat kunna ta lugna promenader igen (ej så långa). Så skönt att det vänt nu.
Idag är embryona 9 dagar gamla, RD 6 med 3-dagars. När flertalet andra fått plus. Så testade imorse, tyvärr negativt. Får testa igen senare igen, bara hoppas det var lite för tidigt.
Idag VUL på dag 7 på stimuleringen, dvs tagit 6 sprutor Menopur 450 E än så länge. Jag har en äggblåsa som redan är nästan 19 mm.. Och 2 stycken väldigt små på 6 mm.
Dvs denna cykel är förlorad. Endometriet nu är för tunnt för att det skulle vara någon vits att göra IUI nu också.
Jobbigt att förlora en cykel.
Börjar undra om långt protokoll skulle kunna vara något för mig.. Jag lär inte få mer än 3 äggblåsor som mest ändå, tror läkarna, men 3 är väldigt mycket bättre än 1...
Väldigt jobbigt att förlora en cykel faktiskt. 😪
Tiden bara rinner iväg för mig...