Björkenli skrev 2024-02-08 19:54:58 följande:
@Noelani
Jag kan få max 3 ägg per cykel om jag har tur. Den senaste bara 1 äggblåsa.
Så vi har helt olika förutsättningar. Om du fin ut 5 och 10 ägg är chanserna många gånger större än för mig.
Vet inte vad jag ska göra nu..
Vill lita på läkaren på Sellmer som sa att ha some börja redan idag...
Men stork ville att jag tar FSH blodprov imorgon, och om jag börjar med FSH spruta idag så får ju inte det...
Plus att jag inte vet vad jag ska ta riktigt...
Fick först 450 Menopur av en läkare på Sellmer. Nu skrev en annan Gonal-f 200 och Menopur 150.
Känns bara jobbigt alltihop.
Har för mycket annat just nu för att kunna fokusera och ta ett beslut
💔
Jag fick ut bara 1 moget första omgången, 5 mogna andra och 5 den tredje så det är inte så jättelångt ifrån dig. Dessutom är jag 40 år och kvalitén var sådär. Körde Gonal-F uppåt 250 sista gången men det gav bara fler omogna ägg.
Hur många omgångar har du gjort ?
Förstår att det känns tungt. Svårt med olika besked. Men antagligen är det olika just för att olika är det som kan fungera på olika personer. Försök följa magkänslan och välj den klinik som känns bäst just nu. Både Sellmer och Stork har bra siffror och är välkända så även om något känns avvikande så vet dem vad de gör. Oavsett vilken du väljer så har du en chans ❤️
Mathilda88 skrev 2024-02-08 20:09:30 följande:
Har faktiskt glömt det där med fragmenteringstvätt. Men vi har iallfall två embryon nu med enbart grad 1 och grad 2, om de bara var bättre eller tvättats vet jag inte men de har iallafall inte nämnt ngt så tror inte de har gjort ngt sånt.
Nej upplever också att Sellmer inte proppsar på om mer behandlingar än nödvändigt.
Idag var väl ett tydligt tecken på det. Fick åter de två ok embryona efter att ha blivit tillfrågad om jag ville ha dom idag eller på lördag med risk att de inte finns kvar, men också om jag känner att det är värt att ta progesteron dessa veckor för den lilla chansen. De var mkt mindre fragmenterade än vad våra brukar vara, men däremot uppmärksammats att de inte celldelat sig korrekt - osymmetriskt (cellerna i vardera embryo varierade i storlek) och inte i rätt takt. Så idag var ena 11 celler och den andra 9, nästan 10 celler. Sambons embryon båda två, donatorns gick det sämre för.
Och pga den dåliga utvecklingen trots toppendonator etc så rekommenderade läkaren idag att vi till nästa steg ska gå för äggdonation!
Nä det kostar säkert mer så det hade du nog fått veta iaf. Men då är det ju ett mkt bättre resultat än innan om ni får två med lägre fragmentering... 🙏 Jag har hört att osymmetriskt inte är optimalt men de kan likväl ta sig ändå de med..
Om jag var du hade jag kontaktat alla kliniker i ditt närområde och frågat om de rekommenderar äggdonation också innan ni går vidare med det. En omgång tvätt borde ni ju iaf testa innan också så inte bara en klinik rekommenderar äggdonation för att det är verkligen snabba enkla pengar för dem där många lyckas och de får upp sina siffror.
Jag är inte säker men visst är det så att fragmenterade embryon har lägre chans just att fästa? Kanske assisted hatching kan hjälpa då på traven?