Gvk skrev 2023-08-18 22:23:19 följande:
Noelani: Även om CFC är billiga så tycker jag de slarvar men saker. Detta leder till fler behandlingar och det gör att det i slutändan blir dyrare än hos en klinik som gör det noggrant. Det här med att man återför/fryser embryon som enligt statistik inte är dugliga kostar ju patienten onödiga pengar.
Finns liksom ingen anledning att ge falska förhoppningar eller komma med glädjekalkyler.
Ringde 2 andra kliniker idag och inte heller dem tror på CFC:s upplägg. Läser man sedan deras betyg på nätet så är ju många kunder besvikna, har misslyckade försök och allmänt dåliga erfarenheter.
Sen är de inte så mycket billigare 80000DKK är en del. Ett försök 21000DKK, 25000DKK hos Sellmer.
Men du är givetvis inte tvungen att hålla med mig i min uppfattning. Du har ju inte heller gjort så många försök där och det sista jag vill är att göra dig orolig. Även om jag skulle råda dig att gå någon annanstans om det inte lyckas efter 3försök.
Också att om du får fram fler än 10 ägg nästa gång återföra på dag 3 istället när man vet lite mer om embryonas kvalitet och har lättare att få fram ett riktigt guldägg.
Valde att byta klinik eftersom jag flyttade.
Har inga känningar och vill inte känna efter, utan väntar på den uteblivna mensen.
Försöker leva som vanligt och idag är det kräftskiva som gäller, blir ingen nubbe dock.
Sola13: Du är ju för härlig! Såklart du är gravid! Lova att du skriver direkt på måndag och berättar hur det gått! Kommer tänka på dig och håller tummarna för att allt ser bra ut och ett fint pickande hjärta.
Fantastiskt att du kunde känna det. Det är min 6:e ruvardag, så det borde satt sig nu om det gått som det ska men inte känt någonting. Galet att det är ett liv i magen som kanske växer. Surrealistiskt, när man tänker på det.
Tack!! ❤️❤️ jag ska uppdatera på måndag ☺️ ja, eller så var det bara inbillning 😂 tycker mig ha känt olika saker även de tidigare gångerna när det inte tagit sig men såhär i efterhand är det lätt att tänka ?det var säkert det? 😝 ja, helt otroligt!! Håller tummarna 🙏 när har du testdag?