LMSM skrev 2025-02-18 11:00:07 följande:
Hej!
Inte börjat behanligen ännu men är snart dags.
Har fått ta ägglossningstester sedan dag 8 och fick positivt i söndags så nu idag har jag lämnat blodprov för preogresteron och på torsdag ska jag på första ultraljud för att se hur det ser ut med blåsor osv. Förhoppningsvis så startar jag sedan behandlingen torsdag alternativt fredag det beror på hur det ser ut på torsdag.
Planen är sedan att flyga ner till Cypern den 28/2. Så otroligt nervös! Aldrig varit så nervös innan kan jag säga. Kanske för det är sista chansen nu.
Samtligt spännande med något annorlunda som tex att påbörja stimulering i den luteala fasen efter ägglossning istället för cykeldag 1-3. Sen kommer jag ju göra fler ultraljud för att se vilken dag som är bäst att påbörja ganirelix. Också ngt annorlunda att man inte bara kör på en fast dag utan man ser hur blåsorna utvecklas så man inte börjar hämma dom för tidigt.
Hur går de för dig? Hur länge är det tills nästa planerade återföring?
Ja jag förstår att det är sjukt påfrestande att bara återföra hela tiden när det gå som det går. Hur många har du kvar efter denna återföring? Kan du inte kolla in möjligheterna att flytta dom till en klinik där de kan testa då? i det fallet kanske du slipper ett till äggplock? Kanske beror p hur många du har också om det är värt kostanden.
Åh vad spännande! Hur lång tid har det tagit nu från att ni bestämde er? Så starkt och inspirerande att du fixat allt inför detta, hoppas verkligen på bra resultat! Hur länge behöver ni stanna i Cypern?
Verkligen bra att behandlingen är så annorlunda, och att varje del verkar skilja sig från vad man varit med om. Mina blåsor hämmades verkligen för tidigt nu senast, de var ju minimala på ultraljudet dag 8. Så sorgligt att inte ens ultraljuden kan skräddarsys åt en, ens när man betalar ur egen ficka.
Skulle kunna göra återföring i nästa cykel men har tagit semester sedan tidigare och kommer missa återföringen. Så det blir om 2 mån cirka. Sjukt att det gått så lång tid att få ut hormonerna ur kroppen. Börjar känna att PGT är enda lösningen. Läst om kvinnor som fått 7 blastocyster och ingen var frisk, för att i nästa omgång få en frisk och ett barn. Även många fall där 1/5 blastocyster är frisk. Har kollat lite och verkar så läskigt att flytta dem, men ska ta upp med kliniken nästa gång.