LMSM skrev 2025-01-16 10:33:23 följande:
Va hade ni ingen paus allts emellan stimulering och abort? Var det Cvl som sa det? Jag vet det blir svårare och svårare hela den här resan. Det skrämmer mig för det värsta har säkert inte varit ännu för min del. När man väl lyckas med donation eller egna sedan så känns det som om allt bara kommer komma över en. Längtar så mkt efter att det här ska vara över och man bara ska få känna lycka igen. Den glädje vi kommer känna kommer inte gå att förstå om man inte varit igenom det här.
Februari/mars kommer snart, inte långt bort. Lättare sagt än gjort men vi får försöka underhålla oss med annat och fylla huvudet med annat. Jag kan själv inte göra det men försöker. hehe
Ja det känns bättre så slipper man kasta bort massa pengar på ingenting. Jag tror de testar i väldigt många faktiskt. Spanien Cypern Riga vet jag.
Olga säger att de brukar kunde få sina recept översätta av sturebadet. Jag har inte varit i kontakt med dom men jag hoppas att det stämmer. Annars vet jag inte hur jag löser det hehe.
Ja det verkar så, jag har tagit melatonin hela tiden sedan i våras eller kanske tom ännu längre. De menar att sömnen är a och o och det är mkt därför också.
Ja man har ju hört om andra som lyckats efter en hormonbehandling. Min kollega hade fått höra att hon i princip aldrig skulle kunna bli gravid på grund av sina hormonvärden men blev det naturligt direkt efter en misslcyakd ivf. Snacka om tur. Detta är dock 20 år sedan hehe. Hade du så många ägg befruktade innan ni fick blasto eller var det totalt plockade?
De tyckte vi kunde köra stimulering i nästa normala cykel, men valde att vänta två cykler och då fanns det ändå inga ägg att plocka. Förstår vad du menar, känner att jag kommer vara ett vrak när och om vi väl lyckas, inte så jag hade föreställt mig det skulle vara. Tror man är snabb också med att tänka att det kommer gå fortsatt dåligt eftersom man baserar det på tidigare erfarenheter men kan också vara så att helvetet är slut snart. Jag hoppas det. Tiden går så extremt långsamt nu, har svårt att ta mig upp ur sängen.
Visste inte att de hade läkare där men googlade nu och de verkar ha en hel del, är det hos dem du ska göra ultraljud också?
Haha wow, så kul för din kollega, vilket mirakel! Tog 31 befruktade ägg innan vi fick blastocyster.