• Quincey

Vi som startar IVF 2023

LMSM skrev 2024-11-08 12:54:34 följande:

Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat

håller tummarna för att det går bra med stimuleringen den här gången!! 
    Åh vad tråkigt att höra, hur har det gått? Fy fan det är så frustrerande när resultaten går fram och tillbaka och inte bara blir bättre för varje gång man gör IVF ❤️❤️

Även om det inte går bra denna gång så hoppas jag verkligen att det vänder om ni testar IVF i Cypern. Fick ett mail från Olga igår om ett webinarium där ett svenskt par fick en 3-dagars på 4 IVF-omgångar i Sverige och sedan två blastocyster varav en normal på deras första försök hos Olga. Man undrar ju hur den behandlingen kan vara så annorlunda att de får ett helt annat resultat 🤯
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-10 07:33:02 följande:
    Ja verkligen🙏🙏 dock börjar jag noja för att det sitter fel nu, för molande sitter mer åt höger och hugger ibland, men kan ju va tarmarna med😴
    ja vi ska faktiskt på en första titt imorgon bitti redan hos min privata gynekolog, IOM mitt MA sist som hade slutat redan 4+5 ungefär! Han är så snäll! 🙏❤️har tid på rmc 29/11 i v 8+0!
    Härligt med 3+! Så ?sent? kommer jag aldrig våga testa 🙈

Jag hade huggande värk både på höger och vänster sida till och från under flera veckor sist. Jag tog det som ett tecken på att embryot levde så länge jag kände något, så tror det är ett bra tecken så länge det inte gör jätteont och är relativt kortvarigt ❤️
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-10 16:58:05 följande:
    Hur menar du med så sent?🙈
    åh vad skönt att höra🙏❤️❤️
    För mig slog det om från 1-2 veckor till 2-3 veckor sent typ 4+6, höll på få en hjärtattack av nervositet då så skulle inte våga testa senare än vid testdagen om jag skulle få plus igen 🙈😅 Men måste vara skönt att se ett 3+!

Lycka till imorgon! ❤️
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-11 14:04:53 följande:
    Det gick åt skogen. De ringde ju på fredagen och sa att det inte såg bra ut, 6 5 och 4 celler på de embryon som blivit befruktade. De skulle fortsätta odla ändå men ringde såklart på lördagen och sa att inget hänt. Som att de skulle kunna bli en blastocyst från att vara 6 celler dag 4 hehe. 

Jag vet sig ocsp dt mejlet har faktiskt anmält mig till det semiarimet imorgon. Måste höra vad de säger. Jag bar ju på en förläsmning med Olga i stglm för ett år sedan och det enda de pratade om var hu de testade blasten på dag 5 och sedan väntade med insättning för att livmodern skulle vara i perfekt skick osv osv osv. Jag tänker bara att jaha jag får inte ens en blast så jag skiter typ i allt annat just nu. vad kan ni göra för mig för att få en blasto att testa ens hehe. Har mejlat dom också och de vill ha massa jobbiga tester jag måste betala massa mer för att få så brf har jag ten gjort det innan men nu lär jag få boka tid för ultraljud och ta samtliga nya blodprover. 

Hoppas allt går bra med din stimulering Hjärta
    Åh tråkigt besked, beklagar ❤️

Ah jag var på ett av deras webinar tidigare i år. Minns att det var så självklart och togs förgivet att man skulle få blastocyster, det var dagen efter vårt första plock på cvl och vi hade inte fått någon blastocyst än. Var rätt knäckt efter det. Är så tacksam att det vände och att vi fick blastocyster sen. Hoppas det händer dig med med ny klinik/stimulering ❤️

Minns också att det lät så komplicerat att få fram alla tester de behövde. Var det Olga eller en annan klinik ni funderade på nu?

Har varit på tidigt ultraljud och tror jag hade en blåsa mer än förra gången men ingen ledande nu iaf vilket vi hade sist. Överlag färre blåsor och mycket mindre än vad vi haft tidigare. Så jag hoppas de växer till sig.. skulle behålla samma dos iaf. 
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-11 14:00:31 följande:
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 

Känner igen mig i många av dina tankar. Tänker ofta att det kanske inte är menat att jag ska ha barn för varför skulle jag annars plågas så här mycket och i princip ge upp hela mitt liv för denna kamp som inte leder nånvart månad efter månad.

Väldigt naturligt att vilja ha genetiska barn och absolut inte själviskt att tänka så ❤️❤️ Oavsett om de blir dina genetiskt eller inte så kommer du älska dem och de dig men man har rätt att vara arg och ledsen att det inte blev som man tänkte sig. Jag tror kanske att det är jobbigast nu innan när alla beslut ska tas, förhoppningsvis känns den smärtan mindre när man har ett litet liv som växer i en ❤️

• Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-11-10 23:27:24 följande:
    Åh så spännande, stort lycka till! Hjärta Kör ni likadant som senaste rundan eller några förändringar? Hjärta
    Tack ❤️ Vi kör samma som sista två gångerna, som en gång gav oss 18 ägg och en gång inte ens gick till plock 😆 Har nu en rekordlång stimulering för att vara jag. Färre och mindre ägg än tidigare 5 omgångar. Man kan aldrig ta något för givet?

Såg att det inte blev någon blastocyst på dag 5. Fy fan att det kan bli så även med donation som inte har något med din kropp och äggkvalitet att göra. Trodde också att de med normal fertilitet var nästan garanterade blastocyster. Skrämmande hur mycket det handlar om slump och otur. Nån gång måste det ändå vända ❤️❤️
  • Quincey
    BaeA skrev 2024-11-19 16:59:21 följande:

Är det någon av er här som har koll på spermierna och mobilitet/fragmentering. Pratade med kliniken idag och frågade vad den främsta orsaken till att embryona avstannat och fick då till svar fragmentering, undrade om det var jag eller min man. men fick då höra att hans rörlighet sjunkit drastiskt. i juni 2023 när vi gjorde första plocket låg de på 67%, gick sen till 58%, 48% och nu sista plocket på 41%. Han är ung 32 år. Äter kosttillskott och har tagit tag i hälsa och träning bättre sen vi började detta även om han varit lite sloppy innan. men absolut inte ohälsosam. vi båda vart nog lite chockade över att de sjunkit så, så tänkte därför höra med er om ni vet? 

Skulle inte oroa mig för mycket för det. Anledningen vi fick till att vi inte fick blastocyster på våra 3 första IVF försök var just fragmentering. Min sambos rörlighet har sen varierat mellan 67% och 35% i år och vi fick samma resultat båda gångerna sett till befruktade ägg och blastocyster. Tror det varierar mycket i allmänhet, 40% rörlighet anses inte vara nedsatt, gränsen går väl vid 32%.
  • Quincey
    BaeA skrev 2024-11-19 19:56:13 följande:
    Tack så mycket för svar, när jag pratade med sköterskan och frågade så hon nämligen 50%, men hon är också ny. för vid en snabb googling läste jag 40-75%. Men vi fick tre fina blaston iaf och innan jag stressar över framtiden så ska vi se till att återföra dem! men gillar alltid att vara steget före. 

hur länge ska du stimuleras? 
    Vet du hur spermierna sett ut efter tvätt? Tror det är det viktigaste men med ICSI ska det ändå gå. Känner igen det där med att vara steget före 🥲 Gör ni återföring december eller januari?

Stimulerades i 15 dagar totalt vilket är 5 dagar längre än vad jag brukar ha. Äggen växte sååå långsamt. Fick ut 7 ägg, tidigare omgångar har det varit 12-18 så var helt förstörd trots att jag vet att det inte säger något om kvaliteten. Men med tanke på hur svårt det varit för oss att få blastocyster vill jag gärna ha många ägg. Sist var liksom 1 av 18 ägg bra på dag 5..
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-11-20 05:10:58 följande:

Puh, hur länge har du tagit sprutor nu då? ❤️ Nej eller hur, absolut inget kan man ta för givet här på vägen.. 😳 Håller tummarna! 

Tack fina du ❤️ Eller hur, tänkte så med. Man har ju ändå läst om alla som blir gravida på första IVFen med många blastocyster då deras problem varit typ stängda äggledare, ngt sådant resultat var mer det jag hade i åtanke. Men man slutar aldrig att förvånas över hur mkt som kan gå fel trots de bästa intentioner och världens finaste människor ställer upp. ❤️

Det var 15 dagar totalt, länge för mig 😆

Såg att du ska få ny donator, håller tummarna att det går bättre! Också att du kör stimulerad cykel, förstår att det är tufft men om läkarna sa att det ger bättre resultat så kan du försöka fokusera på det för att ta dig igenom det. Chanserna borde vara rekordhöga nu?! Heja heja heja!! ❤️❤️
  • Quincey

Grattis Mathilda ❤️❤️❤️ Underbart att höra och så härligt att du också fick 3 bra blastocyster till frysen!

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023