LMSM skrev 2025-01-15 15:00:08 följande:
Ja det behöver ju självklart inte vara det men om det är natural killer cells som är orsaken så kanske det går att göra ngt åt innan nästa återföring. Hur länge måste du vänta? sen ska du såklart orka mentalt också det är väl det också antar jag.
Å gud så slitsamt jag förstår att det tar emot att bara återföra och återföra. blir typ arg över att de inte bara testar dom! Om du ska göra nya uttag så åk någonstans där de testar dom innan!
grejen med deras garanti är att man kan fp erbjudande om 4 försök med egna eller 2 ena och 2 donation.
Om man har dåliga resultat efter två försök så kan dom ge en ett alternativ att få pengarna tillbaka för de sista två försöken (dvs endast betala för de två man gjort) alt göra om till donation. SÅ man kommer i princip aldrig få göra fyra försök och sedan få pengarna tillbaka om dom inte ser att det finns stora chanser. Och då har man betalat full pris för två försök dvs det man gjort får man betala för ändå. Jag tycker definitivt att man kan testa dom ändå. Man betala i steg så vi kommer betala ca 55 k för att göra stimulering och äggplock nu. Om det går till dag 5 så kommer vi betala igen för PGTa och sedan för återföring så tot 80-90 k för ett försök. ex resor dit och medicinen då. SÅ får vi inga blastocyster så har vi i alla fall inte betalat 80 k i onödan vilket känns bra. Får vi blastocyster för första gången så är det värt allt extra helt klart.
De har inte sagt någonting om varför men vi fick varsin lista där det stor ät detta för att eventuellt påverka kvalitet osv.
Fick bara ett mejl med den här infon
för mig: we recommend the following supplements that may improve your egg energy reserves and egg/embryo viability. Please start taking them as soon as you get them:
1. Coenzyme Q10 ? 100 mg, 2 times daily
2. Omega 3 ? 1000-1600 mg daily
3. Vitamin D 1000 IU, 2 times daily
4. Folic acid 1000 mcg daily
5. Myoinositol ? 2000 mg, 2 times daily
6. Melatonin ? 3 mg daily
Min partner we recommend the following supplements that may improve your sperm quality. Please, start taking them as soon as you get them:
1. Omega 3 ? 1000-1600 mg daily
2. Folic acid 1000 mcg daily
3. Vitamin D 1000 IU daily
4. Myoinositol ? 2000 mg, 2 times daily
Vi gjorde Karyptype test genom Cvl, de skickade det vidare till Italien. Det var dom som föreslog det för oss så tänker att de borde föreslå det för er också om det trodde det fanns ngn sannolikhet. NI gjorde väl ngt annat slags kromosomtest innan? Jag vet inte riktigt vad de ser med karyptype men typ om det är ngt translokation som gör så vi inte kan få barn. tror jag.
tack för att du säger det betyder mkt även om 6 månader är betydligt kortare och kanske lättare att missa rätt dagar så kort tid. Hoppas verkligen du har rätt och att det kan vända. JA det är det verkligen en sista fight nu sen blir det donation eller tandem på Cypern på en annan klinik som gör det.
Läkaren tyckte vi skulle vänta en normal cykel så det borde bli i februari-mars. Min äl har varit 11 dagar sen efter ett missfall och efter abort så räknar med mars. Lite skumt i efterhand att en annan läkare tyckte vi kunde börja med ny stimulering direkt efter abort i vecka 17, sa inte att vi behövde vänta, men nu ska vi vänta en cykel med bara återföring. Usch det är jobbigt mentalt, önskar jag kunde tvinga mig själv att köra på bara och koppla bort alla tankar men det är otroligt svårt, och tycker det är svårare för varje gång.
Ok ja bra att man betalar för varje steg separat, då förstår jag bättre. Så för ett försök som leder till blastocyster så kostar det ungefär som 3 försök på cvl, men då får man testa dem också. Läskigt men ändå värt det. Vet du i vilka mer länder de testar blastocyster? Har du hittat nån läkare som kunde skriva ut medicin så det går på högkostnadsskydd?
Åh tack för att du delar! ❤️❤️ Intressant med melatonin så länge, man ska alltså ta det i flera månader tycker de?
Ska fråga dem om det testet när vi kommer på återbesök. Ja vi testade om vi hade genetisk trisomi 21, så väldigt nischat.
Haha åh jag glömde att vi också slutade använda preventivmedel långt innan vi började försöka få barn. I ca 2,5 år så sammanlagt 3 år oskyddat sex ???? Enda spontana graviditeten var månaden efter första IVF-försöker så måste ändå varit hormonerna som triggade igång något.