• Quincey

Vi som startar IVF 2023

LMSM skrev 2024-11-08 12:54:34 följande:

Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat

håller tummarna för att det går bra med stimuleringen den här gången!! 
    Åh vad tråkigt att höra, hur har det gått? Fy fan det är så frustrerande när resultaten går fram och tillbaka och inte bara blir bättre för varje gång man gör IVF ❤️❤️

Även om det inte går bra denna gång så hoppas jag verkligen att det vänder om ni testar IVF i Cypern. Fick ett mail från Olga igår om ett webinarium där ett svenskt par fick en 3-dagars på 4 IVF-omgångar i Sverige och sedan två blastocyster varav en normal på deras första försök hos Olga. Man undrar ju hur den behandlingen kan vara så annorlunda att de får ett helt annat resultat 🤯
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-10 07:33:02 följande:
    Ja verkligen🙏🙏 dock börjar jag noja för att det sitter fel nu, för molande sitter mer åt höger och hugger ibland, men kan ju va tarmarna med😴
    ja vi ska faktiskt på en första titt imorgon bitti redan hos min privata gynekolog, IOM mitt MA sist som hade slutat redan 4+5 ungefär! Han är så snäll! 🙏❤️har tid på rmc 29/11 i v 8+0!
    Härligt med 3+! Så ?sent? kommer jag aldrig våga testa 🙈

Jag hade huggande värk både på höger och vänster sida till och från under flera veckor sist. Jag tog det som ett tecken på att embryot levde så länge jag kände något, så tror det är ett bra tecken så länge det inte gör jätteont och är relativt kortvarigt ❤️
  • Quincey
    J000ssan skrev 2024-11-10 16:58:05 följande:
    Hur menar du med så sent?🙈
    åh vad skönt att höra🙏❤️❤️
    För mig slog det om från 1-2 veckor till 2-3 veckor sent typ 4+6, höll på få en hjärtattack av nervositet då så skulle inte våga testa senare än vid testdagen om jag skulle få plus igen 🙈😅 Men måste vara skönt att se ett 3+!

Lycka till imorgon! ❤️
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-11 14:04:53 följande:
    Det gick åt skogen. De ringde ju på fredagen och sa att det inte såg bra ut, 6 5 och 4 celler på de embryon som blivit befruktade. De skulle fortsätta odla ändå men ringde såklart på lördagen och sa att inget hänt. Som att de skulle kunna bli en blastocyst från att vara 6 celler dag 4 hehe. 

Jag vet sig ocsp dt mejlet har faktiskt anmält mig till det semiarimet imorgon. Måste höra vad de säger. Jag bar ju på en förläsmning med Olga i stglm för ett år sedan och det enda de pratade om var hu de testade blasten på dag 5 och sedan väntade med insättning för att livmodern skulle vara i perfekt skick osv osv osv. Jag tänker bara att jaha jag får inte ens en blast så jag skiter typ i allt annat just nu. vad kan ni göra för mig för att få en blasto att testa ens hehe. Har mejlat dom också och de vill ha massa jobbiga tester jag måste betala massa mer för att få så brf har jag ten gjort det innan men nu lär jag få boka tid för ultraljud och ta samtliga nya blodprover. 

Hoppas allt går bra med din stimulering Hjärta
    Åh tråkigt besked, beklagar ❤️

Ah jag var på ett av deras webinar tidigare i år. Minns att det var så självklart och togs förgivet att man skulle få blastocyster, det var dagen efter vårt första plock på cvl och vi hade inte fått någon blastocyst än. Var rätt knäckt efter det. Är så tacksam att det vände och att vi fick blastocyster sen. Hoppas det händer dig med med ny klinik/stimulering ❤️

Minns också att det lät så komplicerat att få fram alla tester de behövde. Var det Olga eller en annan klinik ni funderade på nu?

Har varit på tidigt ultraljud och tror jag hade en blåsa mer än förra gången men ingen ledande nu iaf vilket vi hade sist. Överlag färre blåsor och mycket mindre än vad vi haft tidigare. Så jag hoppas de växer till sig.. skulle behålla samma dos iaf. 
  • Quincey
    LMSM skrev 2024-11-11 14:00:31 följande:
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 

Känner igen mig i många av dina tankar. Tänker ofta att det kanske inte är menat att jag ska ha barn för varför skulle jag annars plågas så här mycket och i princip ge upp hela mitt liv för denna kamp som inte leder nånvart månad efter månad.

Väldigt naturligt att vilja ha genetiska barn och absolut inte själviskt att tänka så ❤️❤️ Oavsett om de blir dina genetiskt eller inte så kommer du älska dem och de dig men man har rätt att vara arg och ledsen att det inte blev som man tänkte sig. Jag tror kanske att det är jobbigast nu innan när alla beslut ska tas, förhoppningsvis känns den smärtan mindre när man har ett litet liv som växer i en ❤️

• Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-11-10 23:27:24 följande:
    Åh så spännande, stort lycka till! Hjärta Kör ni likadant som senaste rundan eller några förändringar? Hjärta
    Tack ❤️ Vi kör samma som sista två gångerna, som en gång gav oss 18 ägg och en gång inte ens gick till plock 😆 Har nu en rekordlång stimulering för att vara jag. Färre och mindre ägg än tidigare 5 omgångar. Man kan aldrig ta något för givet?

Såg att det inte blev någon blastocyst på dag 5. Fy fan att det kan bli så även med donation som inte har något med din kropp och äggkvalitet att göra. Trodde också att de med normal fertilitet var nästan garanterade blastocyster. Skrämmande hur mycket det handlar om slump och otur. Nån gång måste det ändå vända ❤️❤️
  • Quincey
    BaeA skrev 2024-11-19 16:59:21 följande:

Är det någon av er här som har koll på spermierna och mobilitet/fragmentering. Pratade med kliniken idag och frågade vad den främsta orsaken till att embryona avstannat och fick då till svar fragmentering, undrade om det var jag eller min man. men fick då höra att hans rörlighet sjunkit drastiskt. i juni 2023 när vi gjorde första plocket låg de på 67%, gick sen till 58%, 48% och nu sista plocket på 41%. Han är ung 32 år. Äter kosttillskott och har tagit tag i hälsa och träning bättre sen vi började detta även om han varit lite sloppy innan. men absolut inte ohälsosam. vi båda vart nog lite chockade över att de sjunkit så, så tänkte därför höra med er om ni vet? 

Skulle inte oroa mig för mycket för det. Anledningen vi fick till att vi inte fick blastocyster på våra 3 första IVF försök var just fragmentering. Min sambos rörlighet har sen varierat mellan 67% och 35% i år och vi fick samma resultat båda gångerna sett till befruktade ägg och blastocyster. Tror det varierar mycket i allmänhet, 40% rörlighet anses inte vara nedsatt, gränsen går väl vid 32%.
  • Quincey
    BaeA skrev 2024-11-19 19:56:13 följande:
    Tack så mycket för svar, när jag pratade med sköterskan och frågade så hon nämligen 50%, men hon är också ny. för vid en snabb googling läste jag 40-75%. Men vi fick tre fina blaston iaf och innan jag stressar över framtiden så ska vi se till att återföra dem! men gillar alltid att vara steget före. 

hur länge ska du stimuleras? 
    Vet du hur spermierna sett ut efter tvätt? Tror det är det viktigaste men med ICSI ska det ändå gå. Känner igen det där med att vara steget före 🥲 Gör ni återföring december eller januari?

Stimulerades i 15 dagar totalt vilket är 5 dagar längre än vad jag brukar ha. Äggen växte sååå långsamt. Fick ut 7 ägg, tidigare omgångar har det varit 12-18 så var helt förstörd trots att jag vet att det inte säger något om kvaliteten. Men med tanke på hur svårt det varit för oss att få blastocyster vill jag gärna ha många ägg. Sist var liksom 1 av 18 ägg bra på dag 5..
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2024-11-20 05:10:58 följande:

Puh, hur länge har du tagit sprutor nu då? ❤️ Nej eller hur, absolut inget kan man ta för givet här på vägen.. 😳 Håller tummarna! 

Tack fina du ❤️ Eller hur, tänkte så med. Man har ju ändå läst om alla som blir gravida på första IVFen med många blastocyster då deras problem varit typ stängda äggledare, ngt sådant resultat var mer det jag hade i åtanke. Men man slutar aldrig att förvånas över hur mkt som kan gå fel trots de bästa intentioner och världens finaste människor ställer upp. ❤️

Det var 15 dagar totalt, länge för mig 😆

Såg att du ska få ny donator, håller tummarna att det går bättre! Också att du kör stimulerad cykel, förstår att det är tufft men om läkarna sa att det ger bättre resultat så kan du försöka fokusera på det för att ta dig igenom det. Chanserna borde vara rekordhöga nu?! Heja heja heja!! ❤️❤️
  • Quincey

Grattis Mathilda ❤️❤️❤️ Underbart att höra och så härligt att du också fick 3 bra blastocyster till frysen!

• Quincey

Var ett tag sen jag skrev nu. Fick ju ut mycket färre ägg vid vårt sjätte äggplock. Jag tror ändå det var för nära inpå aborten och att det kan ha påverkat. Av 6 mogna ägg blev 6 befruktade men endast en utvecklades till blastocyst som var av lite sämre kvalitet än vad vi fått tidigare. Till mig stora glädje och förvåning testade jag ändå positivt på testdagen. Kändes helt overkligt och fantastiskt att äntligen vara gravid igen efter vad vi gått igenom. Samtidigt kändes det som att det här kommer inte bli nåt, men tänkte att jag var bränd från tidigate erfarenheter. 

I vecka 5+5 kom en färsk blödning. Den var dock liten och höll bara i sig i några timmar. Blödningen upphörde sedan. En vecka senare drömde jag att jag fick ett negativt test.. vågade inte ta ett test till, mår otroligt dåligt av spänningen innan man ser resultatet. Började känna trötthet, illamående, ilningar i livmodern och stick i höger eller vänster sida varje dag. Allt var frid och fröjd till vecka 8+1 när jag plötsligt fick en brun blödning. Fick en till brun blödning i 8+3, väldigt små båda gångerna men kändes ändå oroväckande för blödde inte en droppe vid senaste graviditeten. Samtidigt har jag läst att det oftast är ofarligt. Det har sen kommit en skvätt brunt blod varje dag sedan dess. Idag i vecka 8+5 gjorde vi UL. De såg inget foster och hinnsäcken mätte till 6 veckor. Graviditeten har alltså upphört för 2-3 veckor sedan utan att jag känt nån smärta eller större blödning och tvärtemot känt mig gravid varje dag.

Usch vet inte vad jag ska ta mig till längre. Gravid fyra gånger utan något barn. Gravid tre gånger senaste året. Blir så rädd av att 4 av 4 graviditeter har haft något kromosomfel, kan det vara bara otur fortfarande?

• Quincey
    LMSM skrev 2025-01-08 18:41:59 följande:
    Hjärta

Å nej!Så feuktansvärt för er att behöva gå igenom detta igen. Så otroligt tungt. 

jag prtade nyligen med en bekant som gått igenom flera ivf och på henne hittade man till slut killer cells efter att man gjort flera utredningar. ( i Australien). har du kollat om det kan vara ngt sånt? Vet att ingen läkare i Sverige säger detta Men det verkar ändå vara en grej. 

annars är det ju just detta som gör att man vill testa embryona så man slipper gå igenom detta gång på gång. Du har npgra kvar i frysen eller hur? Det finns säkert flera normala embryon där. enligt Olga krävs ganska många för att hitta ett normalt över 35. Ge inte upp! 

Ja 💔 Vad innebär killer cells? Nej man kollar ju inget här. Får panik vid tanken på att våra frysta blastocyster kanske också har kromosomfel och att jag kanske slösar ännu ett år på att återföra sjuka embryon 😩

Frågade läkaren om det kunde vara fel på alla blastocyster och det trodde hon inte men hade ju velat höra mer att det inte är möjligt eller något.. Går det inte med dem i frysen måste vi söka oss utomlands där man kan testa. Känner mig så jävla slut efter allt, kommer vara ett vrak den dagen jag får barn om jag får det tillslut.

Hur går det för er? Skulle ni köra på kliniken i Cypern?
  • Quincey
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-08 19:32:51 följande:
    Åh nej!! Jag funderade på hur det hade gått för dig, för hade inte sett dig skriva något på ett tag. Så otroligt fruktansvärt och orättvist vad ni har gått igenom 😔 Fick själv MA, där graviditeten hade avstannat i v10+5 och fick reda på det på KUB 2 veckor senare, så vet känslan av extrem chock och sorg 💔
    Åh fy fan att den stannade av så sent 💔 Hade du fortfarande symptom då? Jag har fortfarande ömma bröst och stickningar i magen, kommer inte kunna lita på kroppen igen. Har blött så lite så hoppades ändå det skulle vara ok. Men vid förra missfallet så stoppade progesteronet upp blödningen helt och tror det har hänt nu med.

Håller tummarna för bra ägg och blastocyster vid ditt kommande plock! ❤️
  • Quincey
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-10 18:55:54 följande:

Tack för lyckönskningarna ❤️ 

Kollade mina noteringar nu och jag fick inga symtom förrän i v8, då fick jag ömma bröst och lite illamående och det höll i sig även när graviditeten hade avstannat, vilket också var varför det blev en sån megachock när vi var på KUB och barnmorskan sa att det inte längre fanns ett hjärtslag, den sorgen var brutal. Och sen på det skulle man också tänka på hur det skulle komma ut, som att man inte lidit tillräckligt mycket.

Förstår precis vad du menar, känner också att jag inte längre litar på min kropp.

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag förstår din smärta och hoppas med allt jag har att din återhämtning går bra och att ert guldembryo finns i frysen ❤️
    Åh fy vad tungt och vilken chock, man tror ju att man ska vänja sig efter alla motgångar men blir bara svårare med tiden. Tack jag hoppas verkligen det ❤️
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-01-12 10:32:20 följande:

Jag vet inte exakt men ngt med typ starkt immunförsvar eller att kroooen angriper sig sjölv skadar äggen så de är onöjligt att följfölja en graviditet. kan leda till upprepade missfall bla Om jag förstått rätt. Detta göra bara privat utomlands också men teor det finns en privatklinik i sthlm. googla natural killed cells och förhöjt immunförsvar eller ngt sånt så bör du få upp info samt ngn klinik i Sthlm. I ditt fall känns det verkligen som om det kan vara värt det. 

enligt Olga tror jag siffrorna är ngt typ 1av 5 eller tom fler som är bra kromosommässigt av alla blastocyster När man är över en viss ålder. vetkligen så värdelöst att inte kunna testa dom innan i sånna här fall! snacka om att bara dra ut på lidandet! Blir så arg när jag tänker på det. Ska man behöva gå igenom detta gång på gång när det men stor sannolikhet skulle kunna gå att förhindra ..
    hur många har ni kvar nu? Du hann inte emd ditt tredje plock nu ?

vi ska göra en gång på olga På Cypern. skulle ha påbörjat nu nästa ägglossning im ca två veckor men känner mig för sttessad efter att ha varit bortrest 6 bveckor och kommit hem till totalt renoveringskaos och inte kunnat bo hemma hehe. Så skjuter nog på det till ägglossningen som kommer efter nästa ca slutet på februari. Jag ska testa nytt sätt för stimulering med start 2-5 dagar efter ägglossningen för att få fler jämna blåsor. Helt nytt så blir intressant.
    känner mig dock lite rädd att Olga bara försöker tjäna pengar. De tjatar om betalning och allt innan man får prata emd behandlande läkare. Så är det ju inte på cvl tror jag betalat in samma dag jag påbörjat stimuleringen. Känner ju ändå hopp om att det ska ske naturligt hemma och då vill jag inte ha betalat in i onödan haha. Vet inte man är ju bara lite mer skeptisk till kliniker utomlands torr jag. I alla fall jag! 

har extremt små förhoppningar för att det ska gå men kan inte ge upp. De kommer stimulera annorlunda och sedan testa böastpcysterna dag fem, sedan väntar man minst en månad med återföring för att libmodern ska vara i toppskick. tror inte det spelar roll i mitt fall då problemet helt klart är att ens få en blastocyst. Jag hoppas dock jag är ett av de mirakel som lyckas på Olga trots flera misslyckad försök innan. 

Googlade nu och verkar vara samma som NK-celler, vet att det går att kolla på Fertilitetplus. Har inte kommit upp alls att det skulle kunna vara mitt immunförsvar, läkaren sa nu senast att jag inte verkar ha så bra äggkvalitet. Samtidigt har jag läst att tidiga missfall ofta kan bero på DNA-skador i spermien men det verkar som att skulden alltid hamnar på äggen som dessutom inte kan utredas.

1 av 5 är så sjukt få speciellt när man kämpar som en dåre för att få blastocyster. Vi har 5 i frysen nu, de flesta är från dag 6. Vi gjorde vårt tredje plock i november, fick bara en 3BB blastocyst så inget till frysen den gången. Önskar jag hade väntat längre med plock. Äggen var få och långsamma jämfört med tidigare. 

Ska bli så intressant att följa hur det går! Tror det är bra med ny klinik och en ny start. Jag fick ju inga blastocyster förrän vi bytte klinik och då var det med samma dos och allt som tidigare så tror verkligen det kan göra skillnad. Nej haha betalade också samma dag på cv. hur länge gäller kontraktet? Om det är 18 mån kan ni alltid göra försöket till nästa barn, om ni skulle lyckas på egen hand? Ska ni köra med babygaranti nu? Förstår att det inte känns så kul om de tjatar om betalning redan, men kanske är många som hoppar av..?

Tänker att man kan väl inte ha problem med allt så hoppas resten går smidigt när ni väl fått blastocyster!

• Quincey
    LMSM skrev 2025-01-13 11:12:46 följande:
    Ja det stänger. nog NK celler = natural killer cells. Jag förstår att det inte kommit upp men i ditt fall kanske det ändå kan vara värt att kontakta fertilitetsplus. 
    Jag frågade min vän som då hade en vän som testat bli behandlad för detta och som sedan lyckats två gånger om hon brukade vara sjuk och hon sa att hon var sjuk och att det inte alltid fanns några symtom på att man har NK utan att man måste testa för det och sedan behandlas. Sen förstår jag såklart att det känns övermäktigt och kostar såklart en del men kanske kan vara värt det. 

Önskar verkligen att du fick testa dina embryon. Dålig kvalitet låter så konstigt, du har ju helt klart lyckats få bra antal blatocyster de senaste tre rundorna på CvL. Sedan är det ju ngt kromosommässigt eller med NK celler som då gör så de fäster men blir missfall. 6 stycken kvar är ju så bra och om man ska tro Olgas statistik så finns det ju ngt bra där men  det gäller bara att välja rätt. Sen är det en alldeles för tung onödig process att behöva återföra blastocyster som ändå leder till missfall men vad han man för val här i Sverige. Någonstans där finns ett bra embryo!

Jag läste om någon influenser nyligen som gjort  iver och fått missfall men som nu är gravid och verkar få behålla det efter att ha fått behandling mot NK celler. 

ja 1 av 5 låter lite minns inte exakt vad de sa men det var definitivt några blastoxyster som krävdes för att hitta ett enda bra. Därför de testar för att undvika att behöva gå igenom detta gång på gång och spara tid. 

Jag vet du var verkligen ett hopp för mig men vi bör också till CvL och fhar fortfarande inte lyckats få en enda blaso trots 79 ägg ut. Helt förkrossande bryter ihop varje dag haha. Hoppas verkligen det sker ett mirakel. 
    Olga har även rekommenderat oss att ta Mys insotol båda två trots att jag långt ifrån har PCOS. 

Jag vet faktiskt inte hur långt kontrokater räcker har inte riktig orkat läsa igenom det får nog ta och göra det hehe. Vi valde att inte köpa paketpris med 4 försök och garanti med egna ägg trots att vi nöev erbjudna det. För det första så  orkar jag verkligen inte 4 gånger till och dessutom så finns det en hel den kryphål för kliniken så de kommer aldrig någonsin behöva betala tillbaka en krona ändå. Tyckte det lät lite för bra för att vara sant hehe. 

testar en gång och om resultatet skulle vara otroligt mkt bättre än innan med flera blastocyster så kommer vi såklart testa en gång till på Olga. Men det tar vi då. 

Om man verkligen funderar. oskyddat sex sedan jag var typ 20 år (korkat jag vet men eftersom det aldrig hända ngt förstod jag att ngt var fel) , idag 36 snart 37 i april. Tre olika pojkvänner sen dess varav två har fått barn med andra idag. 
    7 ivfer med 79 ägg ut och 38 39 befruktade utan en enda böastocyst. Ngt är ju extremt fel på äggen eftersom de inte har att göra med att äggen inte blir befruktade. Det är egentligen dags för donation så ett paket känns helt orimligt nu. 
    Usch känns som att det skulle kunna vara så många olika saker som är fel och man famlar helt i mörkret och hoppas på det bästa. Hade hoppats att det inte skulle vara immunförsvaret eftersom graviditet nr 3 gick till 17 veckor, sen vet man ju inte om det var tur eller något 😩 Får kanske kolla upp det, men nästa återföring känns så långt bort just nu.

Har räknar ut att det kommer kosta ca 100 000 kr och ta ett år att återföra de vi har i frysen, så hoppas verkligen någon är frisk. Blastisarna finns ju redan, frustrerande att inte veta om de är friska eller inte. På nåt sätt hade det varit skönare att göra nya stimuleringar nu, vill inte vara ett år äldre och fattigare och göra nya stimuleringar nästa år..

Åh nej synd med så många kryphål, har kollat lite på det som nästa steg men då känns det lite mer osäkert. Låter rätt trevligt med Cypern dock haha. Känns som att får man väl fram en blastocyst med en behandling borde man kunna få fram nån mer. Sa de varför du skulle testa  myo inositol? Vad var det förresten för kromosomtest ni gjorde förut och vad kunde det visa? Visst var det genom cvl?

Har sagt det förut och vet inte om det är till nån tröst men hade också oskyddat sex med min sambo i typ ett halvår när jag var yngre. Har ändå fått blastocyster sen med rätt hjälp och lyckades en gång själva. I efterhand kunde man ana att nåt inte stod rätt till men tror inte det betyder att det är nåt stort fel på äggen. Tog 57 ägg innan vi fick första blastocysterna. Hoppas det ska vända för er nu och det är skönt att känna att man gjort allt man kan ❤️
  • Quincey
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-13 20:31:04 följande:
    Spännande med FET på fredag! Hoppas detta är gången!! ❤️

Ska också förhoppningsvis göra ET ungefär samtidigt, men för egen del så har jag redan tappat hoppet och är ledsen över att det inte kommer bli några bra resultat från äggplock / ET. Hoppas dock att jag motbevisas! 
    Lycka till på kommande plock, hoppas på det bästa ❤️
  • Quincey
    Mathilda88 skrev 2025-01-14 12:13:48 följande:
    Sitter på gynakuten nu - alltför bekant med dessa lokaler.. Kan inte minnas hur många gånger jag varit här sen vår IVF-resa började för två år sedan. Har pratat med sjuksköterska och lämnat prover. Väntar nu svar på dom och sen betittas av läkare.. 
    Tänker på dig Mathilda ❤️❤️❤️
  • Quincey

Ni som haft MA och tagit Cytotec, hur länge blödde ni efteråt? Har läst att ca 10 dagar till 4 veckor är normalt men störtblödde i 8h sen ingenting mer, så känns inte helt normalt.

• Quincey
    LMSM skrev 2025-01-15 15:00:08 följande:
    Ja det behöver ju självklart inte vara det men om det är natural killer cells som är orsaken så kanske det går att göra ngt åt innan nästa återföring. Hur länge måste du vänta? sen ska du såklart orka mentalt också det är väl det också antar jag. 

Å gud så slitsamt jag förstår att det tar emot att bara återföra och återföra. blir typ arg över att de inte bara testar dom! Om du ska göra nya uttag så åk någonstans där de testar dom innan! 

grejen med deras garanti är att man kan fp erbjudande om 4 försök med egna eller 2 ena och 2 donation. 

Om man har dåliga resultat efter två försök så kan dom ge en ett alternativ att få pengarna tillbaka för de sista två försöken (dvs endast betala för de två man gjort) alt göra om till donation. SÅ man kommer i princip aldrig få göra fyra försök och sedan få pengarna tillbaka om dom inte ser att det finns stora chanser. Och då har man betalat full pris för två försök dvs det man gjort får man betala för ändå. Jag tycker definitivt att man kan testa dom ändå. Man betala i steg så vi kommer betala ca 55 k för att göra stimulering och äggplock nu. Om det går till dag 5 så kommer vi betala igen för PGTa och sedan för återföring så tot 80-90 k för ett försök. ex resor dit och medicinen då. SÅ får vi inga blastocyster så har vi i alla fall inte betalat 80 k i onödan vilket känns bra. Får vi blastocyster för första gången så är det värt allt extra helt klart. 

De har inte sagt någonting om varför men vi fick varsin lista där det stor ät detta för att eventuellt påverka kvalitet osv. 
    Fick bara ett mejl med den här infon

för mig: we recommend the following supplements that may improve your egg energy reserves and egg/embryo viability. Please start taking them as soon as you get them:

1.   Coenzyme Q10 ? 100 mg, 2 times daily

2.   Omega 3 ? 1000-1600 mg daily

3.   Vitamin D 1000 IU, 2 times daily

4.   Folic acid 1000 mcg daily

5.   Myoinositol ? 2000 mg, 2 times daily

6.   Melatonin ? 3 mg daily

Min partner we recommend the following supplements that may improve your sperm quality. Please, start taking them as soon as you get them:

1.   Omega 3 ? 1000-1600 mg daily

2.   Folic acid 1000 mcg daily

3.   Vitamin D 1000 IU daily

4.   Myoinositol ? 2000 mg, 2 times daily

Vi gjorde Karyptype test genom Cvl, de skickade det vidare till Italien. Det var dom som föreslog det för oss så tänker att de borde föreslå det för er också om det trodde det fanns ngn sannolikhet. NI gjorde väl ngt annat slags kromosomtest innan? Jag vet inte riktigt vad de ser med karyptype men typ om det är ngt translokation som gör så vi inte kan få barn. tror jag. 

tack för att du säger det betyder mkt även om 6 månader är betydligt kortare och kanske lättare att missa rätt dagar så kort tid. Hoppas verkligen du har rätt och att det kan vända. JA det är det verkligen en sista fight nu sen blir det donation eller tandem på Cypern på en annan klinik som gör det. 

Läkaren tyckte vi skulle vänta en normal cykel så det borde bli i februari-mars. Min äl har varit 11 dagar sen efter ett missfall och efter abort så räknar med mars. Lite skumt i efterhand att en annan läkare tyckte vi kunde börja med ny stimulering direkt efter abort i vecka 17, sa inte att vi behövde vänta, men nu ska vi vänta en cykel med bara återföring. Usch det är jobbigt mentalt, önskar jag kunde tvinga mig själv att köra på bara och koppla bort alla tankar men det är otroligt svårt, och tycker det är svårare för varje gång.

Ok ja bra att man betalar för varje steg separat, då förstår jag bättre. Så för ett försök som leder till blastocyster så kostar det ungefär som 3 försök på cvl, men då får man testa dem också. Läskigt men ändå värt det. Vet du i vilka mer länder de testar blastocyster? Har du hittat nån läkare som kunde skriva ut medicin så det går på högkostnadsskydd?

Åh tack för att du delar! ❤️❤️ Intressant med melatonin så länge, man ska alltså ta det i flera månader tycker de?

Ska fråga dem om det testet när vi kommer på återbesök. Ja vi testade om vi hade genetisk trisomi 21, så väldigt nischat.

Haha åh jag glömde att vi också slutade använda preventivmedel långt innan vi började försöka få barn. I ca 2,5 år så sammanlagt 3 år oskyddat sex ???? Enda spontana graviditeten var månaden efter första IVF-försöker så måste ändå varit hormonerna som triggade igång något. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023